Skoro me je drugar vozio u svojoj Tojoti Hilux i oduševio sam se. Toliku moć i snagu odavno nisam osetio pa sam poželeo da budem vlasnik takvog vozila. Ne kažem da će to biti uskoro ali se nadam u neko dogledno vreme.
Gledao sam po internetu i video da ima četiri vozila u toj klasi koja su vredna pomena. To su Toyota Hilux, Nissan Navara, Isuzu D-Max i Mitsubishi L200.
Dakle, shvatite ovo kao Hilux vs Navara vs D-Max vs L200.
Počeću sa onim što sam saznao (ili znao od ranije) o tim proizvođačima a voleo bih kada bi vi dopunjavali svojim znanjem i iskustvom u vezi pomenutih vozila. Znači, sve što znate.
Idemo redom:
Toyota Hilux
Motor je 2,5 D4D, 120 KS, potrošnja oko 11 litara u gradskoj vožnji. Cena u ful opremi je oko 39.000 evra.
Imam dosta iskustva sa tojotama. Odlični automobili, kvalitetni, dobar servis, jednostavno nema greške, pogotovo dizel motori.
Nissan Navara
Motor je 2,5 DCI, 170 KS, potrošnja oko 11 litara u gradskoj vožnji. Nemam mnogo iskustva sa nisanom. Priča se da imaju odlične motore ali na internetu sam video da dosta ljudi ima problema sa ovim modelom (menjač, reduktor, kočioni sistem..). Ne znam koliko im je verovati pa bih voleo da čujem vaše mišljenje..
Cena sa ful opremom je blizu 39.000 evra.
Isuzu D-Max
Motor je 2,5D, 136 KS, potrošnja je oko 10 litara u gradskoj vožnji.
Sa Isuzuom takođe nemam neko iskustvo, jedino što znam je da se priča da imaju ubedljivo najbolje dizel motore na svetu.
Nisam uspeo da nađem cenu na sajtu našeg dilera ali pretpostavljam da je cena slična kao i kod prethodna dva modela. Možda za nijansu slabija.
Mitsubishi L200
Motor je 2,5 DID, 136KS, potrošnja je oko 10 litara u gradskoj vožnji.
Sa Micubišijem imam neko iskustvo koje kaže da se radi o automobilima sasvim solidnog kvaliteta kojima je servis je prilično skup.
Cena modela sa srednjim paketom opreme je oko 23.000 evra + PDV.
Na kraju, radi se o maltene identičnim modelima ali ono što mene interesuje su sitnice i fore koje se ne mogu saznati preko sajta dilera.
Tojota mi je najproverenija, Isuzu ima navodno najbolji motor, Micubiši izgleda najatraktivnije, jedino ne znam šta da kažem za Nisana osim što i oni imaju sjajne motore.
Nisam hteo da ulazim u neku dublju diskusiju i analizu dok ne čujem neka mišljenja.
Da vas čujem..
Ja mogu samo da potvrdim ovo za Hillux
Imao sam prilike licno da ga vozim
ONO JE ZVER!!!!
U bukvalnom smislu!
Sto kaze cika Kure u Ranama "radi a ne cuje se"
Jedino sto je registracija i odrzavanje u neku ruku skupo vlasnik ovog hilluxa koji sam vozio godisnje da 1 000€ na njega sto za registraciju i neke sitne pratece stvari oko odrzavanja
U svakom slucaju fenomenalan auto sa ovim drugim markama nisam imao iskustva i znao isto samo neke stvari iz price....
Acid_Burn ::Jedino sto je registracija i odrzavanje u neku ruku skupo vlasnik ovog hilluxa koji sam vozio godisnje da 1 000€ na njega sto za registraciju i neke sitne pratece stvari oko odrzavanja.
Izađe mnogo, mnogo manje jer se vodi kao teretno vozilo, ne kao putničko.
cinimi se da su slicnu toyotu pokusavali na sve nacine da uniste u emisiji top gear,naravno da im nije uspelo sto samo govori o kvalitetu toyotinih automobila.
sve su ovo skupi automobili za voznju i odrzavanje velike kubikaze i jakih motora tako da nema smisla raspravljati o ekonomicnosti i potrosnji,to mozemo odmah da odbacimo.
o izgledu vozila naj privlacniji mi je nisan izgleda i robustno i elegantno dok mi toyotu kvari sto su zatamnjena samo zadnja stakla,isuzu izgleda kao dizajnerski promasaj retrovizori nekako strce,a narocito ih kvari migavac na retrovizoru, prednji farovi nekako su zrikavi.mitsubishi bi morao na ponovno farbanje da sakrijem ovu grozotu od sivih rubova na tako lepom crnom autu.
za sad toyotica mi je nekoako najzgodnija uz malo folije za stakla dobila bi pravi izgled.
zanimljivo bi bilo pronaci neke offroad testove ovih vozila pa onda prodiskutovati o njima.
Nemam nesto iskustva sa ovim pickup-ovima. Mislim da su ogromni, tesko se parkiraju.. Ako bih hteo da se ''kurcim'' po gradu, onda je to prava stvar, a ovako ne zivim na brdu...
Jednom sam se i ja jako interesovao za ove modele i toyota je po meni zaista lepa ali ne znam da li se secate Toyotinog testa?
Pa su onda naglo prekinuli proizvodnju Toyote sa 17' felnama! I testeri upozoravaju da je ovo jako nesiguran automobil u izbegavanju prepreka na putu pa nemojte kupovati taj automobil ako nema TCS...
Enterijer je nekako previse tvrd sto se Toyote tice, a i svih ostalih pick-up modela! Covece, u njemu se uopste ne sedi udobno..
Što se tiče ekonomičnosti i potrošnje nije skupo ni jedno ni drugo. Registracija je kao kod automobila do 2000 ccm jer se vode kao teretno vozilo. Potrošnja (u šta sam se uverio) ne ide preko 12 litara u gradskoj vožnji (dizel) što je za vozilo ove snage i gabarita smešno.
Istina je da Tojotin Hilux nije prošao "moose" test.
Ipak, za ovu klasu vozila mislim da to i nije toliko bitno jer im to i nije namena jer nisu ni malo u sportskom fazonu. Naravno, sa bezbednosnog aspekta je bitno ali potpisujem da neko ko nije profi vozač ni sa mnogo nižim i stabilnijim sportskim automobilom ne bi prošao ovaj test.
Dakle, ova vozila nisu za sportsku vožnju već za uživanje. Osim toga čini mi se da sam video u katalogu da ima TCS.
Što se tiče enterijera i "tvrdoće", sasvim je normalno da bude tvrđi. Čak i kod džipova koji su mnogo luksuzniji kao što je recimo Mercedesov ML ili BMW X5, zadnja klupa je tesna i tvrda. Još ako uzmemo u obzir da je ovo pravi terenac a ne šminkeraj kao ML onda..
Da se osvrnem malo i na ostale modele pošto ovde ne pričamo samo o Hilux-u.
Pored Tojote, Nissan-ova Navara mi nekako uliva najviše poverenja. Malo su me uplašili i smorili komentari ljudi na nekim stranim sajtovima u vezi nekih problema ali pored toga bilo je svakako i pohvala. Mislim da je proglašen terencem 2006. ili 2007. godine. Iako je to marketing, ne verujem da bi baš svako đubre proglasili.
Isuzu mi uliva najviše poverenja kada je motor u pitanju jer je poznato da oni imaju najbolje dizel motore na svetu. Sad, enterijer je krajnje spartanski i pomalo ružan. Očigledno je da proizvođaču to i nije toliko bilo bitno jer su želeli da naprave vozilo koje je pravi terenac a ne za poziranje po gradu. Enterijer mi nije toliko bitan u ovom slučaju ali ne bih baš da bude ni ružan.
Micubišijev L200 mi izgleda sjajno i spolja i iznutra. Motor mu je sasvim ok kao i cena.
Čitajući po netu video sam da mu je jedina mana to što je kabina pomalo tesna pa se vozač koji je malo "gabaritniji" ne bi osećao preterano komforno.
Ako pričamo o pozicijama, na prvom mestu mi je Hilux, na drugom Navara, na trećem L200 a tek na četvrtom D-Max.
:> onda ovo definitivno nije tema za mene! Sto se dzipova tice, meni je tu najbitnije sigurnost, izgled (obavezno), pa sve ostalo, jer zivim u gradu...
A ovo na videu je smesno za Hilux iskreno da kazem... To su svedjani testirali, svedska televizija...
Kako je to lagano prosao L200?
Sto se pozicija tice svi su mi na istom mestu!
Dopuna: 04 Jul 2009 18:33
Jesi video...To je bruka sa 57km/h da se okrene...Kazu zamislite kako bi bilo ako covek vozi i decu, familiju u tim kolima? Sta bi tada bilo?
Imao sam prilike da vozim L200 (kao i njegovog starijeg brata L2000) kao i Toyotu dok sam u Nissanu bio vozen. Najbolji utisak mi je ostavio Nissan, deluje jako mocno i bez problema je isao po pustinji i onom pesku, na asfaltu je takodje jako dobar, slicno ovo vazi i za Toyotu. L200 mi deluje mekano i nezno, rekao bih samo za asflat ili neke manje zahtevne puteve. Jednom smo sa njim ostalli u pesku ...
Sto se tice unutrasnjosti, kvalitet materijala raspored komandi i ostalo, ponovo bih na prvom mesto stavio Nisan, pa zatim Toyotu i na kraju L200.
Issuzu nisam pomenuo jer nisam imao prilike da ga isprobam.
Kod nas ova vozila nisu previse zastupljena ali verujem da ce se ovo promeniti u skorije vreme ...
e ovako, vozio sam toyotu hilux, isuzu d-max,micu l200,nissan navaru nisam ali sam bio vozen, tako da i mogu nesto reci vezano za ovu temu.Naime gradjevinski sam inzenjer i specificnost posla kojim sam se bavio je zahtevao izdrzljivo terensko vozilo,(obilasci planinskih lokacija i objekata) diljem nase zemlje pa i susednih zemalja(nekada smo bili jedna ozbiljna i velika zemlja),pa resih da se javim na komentare, jer sam i sam trenutno u situaciji da kupim dva vozila za teren.
zasto pickup
zato sto postoji znacajan teretni prostor koji koristi pri transportu raznih sitnica a i alata
moze da se napuca da izgleda jako interesantno i za turisticke destinacije a i bogami za sity okruzenje
njihove off-road osobine nemojte dovoditi u pitanje...provereno...ali nijednom od gore navadenih
registracija vozila kao teretno, je ujedno olaksavajuca okolnost(naravno ako to radite preko firme),zbog povracaja PDVa i na vozilo, a i kasnije na gorivo.(STO KOD OSTALIH TERENACA NEMATE),pa samim tim imate znacajnu ustedu u troskovima
Ova vozila definitivno nisu fensi foliraza ona sluze za realan teren i stvarno ce te izaci na mesta na koja ovi fenseri nece(dali zbog grebanja ili nemogucnosti nije bitno),a ujedno ce vam put do offroad lokacija biti relativno prijatan jer su sasvim ok i na asfaltu, na kojem i neocekujte neke senzacionalne rezultate ali zavrsice vam posao,jer zaboga moje iskustvo govori da 80% puta cine asfaltni zastori a svega 20% teski tereni.
Sto se tice osobina nebih mnogo razglabao jer tehnicke karakteristike mozete naci na svakom sajtu ovlascene kuce,ali sto se tice putovanja, mogu reci sledece:
Isuzu D-max
pravi offroader, odlican malo bucniji motor(2500cm3), solidan na putu(ljulja malo kao i svi pickupovi), ne preterano ni startan ni brz,ima dovoljno snage za najteze terene(malo imate osecaj da ste u malom kamionu zbog zvuka),Jako izdrzljiv i pouzdan motor (cista destka za pouzdanost),pouzdana sasija i karoserija.Malo je problematican kod prelazaka na voznju 4*2 i 4*4, jer se to kod njega zavrsava dugmetom a ne rucicom...pa ce te uvek imati problem kod prelaska na drugi mod(zahteva stajanje,pa neki medju gas, pa cekanje da se upali svetlo...pa ).Potrosnja ok oko 12 litara prosecno.Preporucujem ga toplo i zbog svog izgleda i zbog svog kvaliteta, a i stvarno necete imati poteskoca po nekategorisanim putevima ...
Toyota hilux
Sta reci putovao sam njom puno...pouzdana ..ok potrosnja ,,slicna kao predhodnik....malo bezlicnog izgleda, ljulja svakako po putu,Udobna je za duza putovanja i izacicete na vrh brda i bez puta.Kao savrsena devojka za udaju, auto koji bira racio a ne srce, pa samim tim nesto i nisam odusevljen(tako sam se zeznuo i kada sam se zenio prvi put ali nema veze, uvek biram srcem a ne mozgom) Unutra manje buke....Ova serija me nesto i ne odusevljava...cekajte das vidite novu mozda ce biti lepsa...dok u kvalitet nemojte sumnjati ni malo.....odvesce vas gde nemozete ni da zamislite.....
mica l200
Eh mica je cudo, vozio sam stariji model ,onaj kockasti i bio odusevljen,bez problema je izasao na vrh krivosije iznad boke,lako,sa umerenom bukom.Cvrsta karoserija, ok offroad sposobnosti, i sve je delovalo tako lako, sve dok se nije pojavila ona nakaza od nove mice l200.LJudi ljudski pa ja ruzniji pickup nisam ni video a ni seo...sve ono sto ima kao pozitivne osobine ponistava njegov natripovan izgled.Nije mi jasno sta je dizajner hteo da napravi ..(verovatno teretno vozilo sa aerodinamikom limuzine)...ali je strasno....ukratko...kvalitetan i nadasve ruzan auto, koji ce vas odvesti svuda gde zelite, ali za nijansu slabijeg kvaliteta od prethodna dva po mom subjektivnom misljenju
nissan navara,
uvek me je nerviralo to sto kod pickupova odmah iza zadnjih sedista stoji vertikalno zadnjest staklo..pa pobogu,, toliki auto..da ne ostave bar 30cm prostora za po neke sitnice, papire,projekte,torbe ,jakne, koje po difoltu moras drzati u krilu ili pored dok ti kanate zvrje prazne ili poluprazne,Mesta napred za visoke vozace...hmmm...ima ali sobzirom na moju visinu od 193cm...knap.Ima vise mesta u manjim nissanima def.Navara je po meni najlepsi pickup.pleni velicinom,napucanim bokovima,kockastim izgledom..ma pravo macho vozilo ruralnog tipa(ako se neko lozi na to naravno).Motor jak, pun snage(najjaci pickup od svih) i izvrasava sve zadate za ovo ogromno vozilo, o pouzdanosti mozete procitati na ostalim blogovima ili sajtovima,ali njegovi gabariti mogu da smetaju po realnom terenu jer su svi putevi po nasim predelima jako uski i sa ostrim krivinama sto moze nissanu da pravi problem kao i njegovo vece osovinsko rastojanje koje moze da dovede da se navuce na neku grbinu(uglavnom su kolotrazi na realnim planinskim putevim od traktora koji je dosta uzi od nissana),tako da njegove terenske osobine odnosno upravljivost zavisi od puteva, dok za snagu nemojte brinuti ima je na pretek.Lako se vozi i treba biti obazriv u naglim skretanjima.
Tabel pickupova po mom racinalnom pristupu:kvalitet
konacna tabela: preporuka(subjektivnio)
1.Isuzu D-max
2.Toyota hilux
3.Nissan navara
4.Mica L200
pozdrav svima, nadam se da sam nekom i pomogao...ali bitno je da ne skodi, a kada ne skodi onda moze i da koristi