Poslao: 06 Jun 2008 23:48
|
offline
- kju_Q
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 06 Jun 2008
- Poruke: 10
|
Pozdrav svim RENOLDŽIJAMA, a i svim drugim učesnicima,
nakon mnogih tekstova na ovom forumu, ponovno pitanje oko renaulta.
Od nedavno sam vlasnik 1.9dci 75kW (2002god.). Kao po pravilu, nepisanom i nepoželjnom, javili se Gremlini.
Dakle, automobil je uvežen, a nakon registracije prevezao u par dana 1000km. bez problema. oduševljenje kolima ogromno. tada promenih remenje, španere, filtere i dalje se vozim...
sipao sam gorivo za sada samo na dve pumpe: 1-NIS 2-Rosandić.
zaboravih reći, drugi dan po registraciji na komp dijagnostici utvrđen je problem sa ubrizgavanjem goriva. OK!
sipah gorivo i pravac Srpska. No po dolasku motor je počeo neravnomerno da radi +-100 o/min od deklarisane. odlazim ponovno na komp.dijagnostiku, gde utvrđujem 2 problema (stari + novi grejači goriva).
Problem oko ubizgavanja goriva je bio EGR ventil koji je opran i očišćen i više ne prikazuje grešku.
Drugi problem, zamjenji grijači.
rezultat komp dijagnostike. SVE JE OK.
Ali nije,; motor i dalje neujednačeno radi.
Obavezno nakon paljenja, a kada se malo ugrije, motor se kao ustali, ali onda opet počne sa spuštanjem i dizanjem obrtaja. Bukvalno osciluje za oko stotinjak obrtaja (od700-900o/min). Baš ga je žalosno slušati.
Komp.ne kaže baš ništa. čak smo ga analizirali i u toku vožnje. i tada komp. ne prikazuje grešku već samo oscilacije rada.
I, šta sad?
ako je iko imao sličan problem, bilo bi lepo da iskustvo podjeli. Još bolje ako neko zna kako ovo riješiti, bilo bi lijepo i to podijeliti.
Pozdrav.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 07 Jun 2008 02:00
|
offline
- igor86
- Stručni saradnik
Web programiranje
- Pridružio: 24 Maj 2006
- Poruke: 1633
|
Hm da li ti je klima upaljena dok to testiras?
|
|
|
|
Poslao: 07 Jun 2008 02:26
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Taj EGR ventil zna ponekad da bude problem a njegova zamena i nije bas tako jeftina, Reno je hteo da objedini snagu i stedljivost. danas skoro kod svih motora turbina strada znatno pre motora.
najcesci uzrok stradanja je chip tuning.
Ako je ovaj EGR ventil u pitanju prepoznaces ga po gubitku snage na vecem broju obrtaja (znaci kad treba turbina da uskoci), po sviranju turbine (pistanju), pojava dima.
A da ti proveris ili zamenis filter za gorivo?
Koliko je presao? Jel to Megane 1 ili 2? Da li se auto gusi? Kako vuce? Tesko je ovako napamet da nagadjam
|
|
|
|
Poslao: 07 Jun 2008 14:37
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Pa kaze da je zamenio filtere. Ja sam imao isti problem na mojim kolima. Problem je bilo u senzoru polozaja gasa (thottle position senzor). Znaci nemirno radi na leru, gusi se i gubi snagu pri vozinji ili ponekad naglo dobije snagu.
|
|
|
|
Poslao: 07 Jun 2008 17:17
|
offline
- kju_Q
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 06 Jun 2008
- Poruke: 10
|
eto i prvih naznaka o mogućim rešenjima.
Svaka čast.
Evo da malo pojasnim problem.
Kad kupih kola (Renault megane M1, 2002god 1.9dci 75kW (klasičan, blago zaobljeni)), bilo je sve ok. usuo sam 20L eurodizela na NIS-u. Radila su baš kao satić.
Sutra dan odlazim kod mehaničara, utvrđujemo problem sa ubirzgavanjem goriva (nema masu i/ili napajanje). Po pregledu rečeno da bi trebalo zamjeniti oba remena, dva španera, filter vazduha, klime-kabine, ulje, filer ulja i goriva. To je sve kupljeno u Renaultovom servisu, ali pošto ih nije bilo (bar nekih) na stanju, odlučih da remotujem sve u "cugu" kada svi delovi stignu. U među vremenu se vozikah.
Posle NIS-a, sipah redom:
BP Rosandić=20L
BP Rosandić=20L
posle ovoga odlazim za R.Srpsku.
I dalje je sve OK.
Međutim pri povratku (skoro kod kuće), primjetih (u stajanju) da kola rade neujednačeno (pri ISKLJUČENOJ KLIMI).
Nedugo posle toga usuh još 20L na NIS-u.
Pri svakom jutarnjem, ili bilo kom drugom paljenju kola po pravilu rade neujednačeno, a kasnije nema pravila. No skoro u 75% slučajeva rad je takav ( i sa klimom i bez nje).
Jučer najzad otidoh do majstora da zamenim sve potrebno i da otklonim taj problem.
Inače od kupovine do danas sam prešao oko 1200km (15dana).
Auto nisam "silio", a po vašim savetima nisam prelazio 3000 o/min (prosek oko 2500 o/min), a brzina do 120km/h.
Jučer na servisu su zamenjeni svi delovi (izuzev filtera za gorivo, za kojeg rekosmo -ajd malo kasije ipak je bio da boljem gorivu)
Znači zamjena su oba kaiša, oba španera (a sad moram da menjam i oba 6PK španera), ulje i filteri vazduha i klime-kabine.
Pri uključivanju comp-a, problem:
1. ubrizgavanje goriva
2. zagrevanje goriva
Prvi problem otklonili tako što su oprali EGR ventil i PRIKLJUČILI GA (bio je isključen). nije ni čudo što su ga isključili jer je bio pun čađi.
comp, tu sada više nevidi grešku.
Problem dva su sva 4 pregorena grejača (sada njih čekam, jer ih opet nema dovoljno na stanju). (ineteresantno, ali prvo dijagnosticiranje u razmaku od 7 dana, nije prikazivao problem a grajačima).
Prvo su mislili da će sređivanjem EGR ventila biti sve ok, ali ispostavilo se da nije tako.
Kola rade baš kao sinusioda 700-800-900-800-700...o/min!
dali je stvarno gorivo?
dali su grejači?
dali je što FAMAS kaže :senzor polozaja gasa (thottle position senzor)?
ili je nešto-ko zna šta, ali baš je gadno!
momci su i provozali kola sve sa upaljenim comp nebili vidjeli šta se dešava u vožnji, ali sve je (bar tako kažu OK).
šta više comp zbog ovoga i ne pokazuje grešku, samo detektuje povećani broj o/min. Normalno.
Eto, problem koji se javio niodakle (KAO).
Bio malo duži, ali valjda je sada jasnije.
Pozdrav.
|
|
|
|
Poslao: 07 Jun 2008 17:24
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Kod mene je bilo bas to problem, ta oscilacija u radu motora znaci od 700-800 obrtaja pa cak do 1500. Bas mi je to smetalo. Od kad sam to zamenio auto radi skroz mirno. Uopste nema oscilacija u broju obrtaja ni na leru ni u voznji. Inace taj deo kosta oko 1800 dinara.
|
|
|
|
Poslao: 19 Jun 2008 16:40
|
offline
- kju_Q
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 06 Jun 2008
- Poruke: 10
|
FAMAS: "Kod mene je bilo bas to problem, ta oscilacija u radu motora znaci od 700-800 obrtaja pa cak do 1500. Bas mi je to smetalo. Od kad sam to zamenio auto radi skroz mirno. Uopste nema oscilacija u broju obrtaja ni na leru ni u voznji. Inace taj deo kosta oko 1800 dinara."
E, moj Druže, nadam se da si u pravu.
Probat ću i to, definitivno, ali prvo one famozne grejače i filt.goriva, a ako i tada ništa, ONDA SIGURNO PROBA I NA SEZNOR POLOŽAJA GASA.
Valja i to znat.
Javljam ti rezultat posle probe.
P.S. HVALA.
Dopuna: 19 Jun 2008 16:40
Evo, da se opet oglasim.
Promenismo i filter goriva i grejače goriva i gorivo, ali problem isti.
Istina ne promenismo senzor položaja gasa, jer je serviser rekao da se taj problem ne javlja na računaru, pa sam tim to nije htio ni gledati.
Ponovno je pregledana usisna grana, egr ventil, ali sve je ok?
Gremlini i dalje caruju.
Još ću ipak pregledati taj famozni seznor gasa, pa se tada čujemo.
Pozdrav.
|
|
|
|
Poslao: 19 Jun 2008 17:37
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Problem verovatno nije neki ozbiljan, ali treba ga pronaci,
evo ti kompletan spisak mogucih problema:
-vazduh u sistemu goriva
-Nivo goriva u rezervoaru nizak
-stanje goriva/filtera
-sistem pred grejanja- nepravilan rad na leru
-mehanicko stanje motora
-ubrizgivaci
-senzor temperature rashladnos sredstva motora
-solenoid za reciklaciju izduvnih gasova
-recirkulacija izduvnih gasova (kontrolni ventil)
-senzor pozicije radilice
-pumpa za podizanje goriva
senzor pritiska goriva (ako postoji)
-ventil za recirkulaciju izduvnih gasova (mehanicki)
-solenoid kontrole pritiska
-visokopritisna pumpa za gorivo
-sistem kontrole rada motora
-kontrolni modul motora (ECM)
Ovo je dijagnostika megane
kod motora F9Q732 1.9 dci
|
|
|
|
Poslao: 20 Jun 2008 22:41
|
offline
- kju_Q
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 06 Jun 2008
- Poruke: 10
|
Kod motora je F9QK732. Motor je 1.9dci. Godište 2002.
Računar kaze, ma furaj bre, a ono, nije da neidu, idu ona i to fino samo što na leru i u prvoj dok krećeš osciluje rad.
Lorki, Bogami si se potrudio da mi ukažeš na sve greške, ali treba je pronaći.
Jučer sam isključio senzor položaja gasa. Automatski je podigao broj obrtaja na 1500o/min. više se nije čulo ono ružno oscilovanje (moguće zbog visokog broja obrtaja), ali pri pponovnom uključenju senzora ista stvar.
Posle se pitah, dali je gorivo u pitanju?
Ja sipam eurodizel, a na vratancima poklopca za gorivo piše DIZEL (crna podebljala slova na belom papiru)!?!
I ako je stvarno senzor položaja gasa kolio on stvarno košta ( FAMAS reče oko 1800din, a mehaničar reče oko 100-200€!?!)
Opet mehaničar reče (sipaj aditiv za čišćenje dizni pa probaj), ali iskreno nekako sam nepoverljiv tim aditivima.
Auto je inače OK, ali gadno ga je čuti kako se guši!
Selavi, isprobavat će mo opet.
|
|
|
|
Poslao: 29 Jun 2008 13:52
|
offline
- detlic
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 14 Jul 2005
- Poruke: 1
|
I ja imam isti model automobila i isti problem, nekad danima nema problema a onda od variranja broja obrtaja auto brunda kao traktor, na kompjuteru ne pokazuje nista, u renoovom servisu sam dobio sredstvo za prociscavanje dizni, sipao u pun rezervoar potrosio ali opet isto.
Skoro sam promenio pumpu i nakon toga je rad nesto mirniji. Ukoliko pronadjes resenje obavesti nas ovde na forumu.
|
|
|
|