MMO driving žanar tek treba da se razvije: temelji su postavljeni, ali dizajneri sada moraju da rade na nadgradnji.
Prenošenje inovacija iz trkackih igara predstavlja manji problem. Bitno je da se razvije i socijalna komponenta, ali da se ne izgubi suština iz vida.
Eden Games upravo pokušava da postigne takav balans, sa svojim predstojecim ostvarenjem, igrom Test Drive Unlimited 2.
Igra ce, sem lokacije iz originala (ostrvo Oahu), biti smeštena i na Ibici. Oba ostrva su modelirana na osnovu satelitskih snimaka. Totalna dužina svih puteva iznosi oko 3000 kilometara, a jedna trecina nije asfaltirana. Oahu je, inace, modifikovan, kako bi bio zanimljiv i starim igracima. Najavljeno je da ce mape biti prepune iznenadenja i izazova. Najavljeno je realno dvadesetcetvorosatno vreme, kao i dinamicni atmosferski uslovi. Mogucnost putovanja sa jednog, na drugo ostrvo, bice omogucena igracima koji stignu do 10 nivoa, od 60 mogucih. Putovanje se obavlja odlaskom na aerodrom.
Eden se potrudio da fizika bude realna, ali su ucinjeni neki kompromisi. Na primer, oštecenja ce biti samo kozmeticka: ona nece uticati na performanse vozila. S druge strane, tip puta, kao i vremenske prilike, imace uticaja na kontrolisanje automobila. Postojace veliki broj modela, a najekskluzivniji automobili bice dostupni samo clanovima odredenih klubova.
Pogledajte listu dostupnih automobila na ovom video klipu
Multiplayer aspekt podseca na onaj iz prethodnog dela: do osam igraca mogu biti u jednoj sesiji. Eden je najavio ispravljanje bagova iz originalne igre. Prodavnice i klubovi primace do 32 igraca. Na ovim lokacijama igraci ce kontrolisati svoje likove. Dok se ceka pocetak trke postojace mogucnost da se bliže pogledaju automobili ostalih korisnika.
Sem napredovanjem u glavnoj prici, iskustveni poeni dobijace se i na drugacije nacien. Njih je moguce osvojiti ucestvovanjem u trkama i rešavanjem izazova, zatim putem društvenog umrežavanja (klubovi, upoznavanje, prijateljstva), otkrivanjem skrivenih lokacija, ali i putem uvecanja kolekcije automobila, nameštaja, nekretnina. Najavljen je visok stepen personalizacije izgleda lika i njegovog životnog prostora.
Novac se zaraduje, takode, na razlicite nacine: izvodenjem vratolomija, naglim skretanjima, izbegavanjem saobracajnih nesreca, istraživanjem. U odredenim zonama postojace mogucnost da igraci izadu iz automobila i svoje likove vode po okolini.
Najavljeno je i postojanje nekoliko kooperativnih modova. Medu njima je Follow-the-Leader, gde samo jedan igrac vidi mapu, pa je potrebna koordinacija i saradnja, kao i mogucnost da dva igraca zajedno ucestvuju u trci: jedan vozi, a drugi gleda mapu i daje uputstva.
Test Drive Unlimited 2 izlazi 11. februara za Playstation 3, Xbox 360 i PC.
Citao sam u casopisu svetu kompjutera opis igre,on je jedan od renomiranijih casopisa u toj oblasti kod nas i nije se bas pokazala, kazu da fizicki modeli dosta zaostaju u odnosu na druge igre danasnjice(misle na fiziku automobila,kretanje,realnost itd)
Bacili su se na fenseraj i grafiku a zaboravili na srz trkackih igara to jest fiziku, ostala je na nivou iz 2007
Tako da je igra dobila losu ocenu 77 (od 100)
Dok je prvi deo iz 2007 dobio ocenu 90
http://www.sk.rs/2007/04/siop02.html
Al kapiram da je 2007 dobio toliku ocenu jer je za suparnika ima NFS koji je tada furao onaj fliper fazon, zaglavis olovku u taster za gas, i auto se pri brzini od 300km odbija od zidova i nekako stignes na cilj bez ikakvog upravljanja i naravno bez ikakvog ostecenja
Sam opis pocinje ovim recima
"Dijamant ili bižuterija? To je pitanje koje nas je konstantno mučilo za vreme probnog gustiranja novog Test Drivea. Na momenat TDU 2 sine i otkrije svu svoju raskoš, a onda vas skrši u prvoj ozbiljnijoj krivini implicirajući da je razvojni tim bio sastavljen od diletanata i početnika. Kako je moguće da su omanuli u osnovnoj stvari, kako je moguće da od toliko dobrih ideja naprave bućkuriš a ne fino ukrčkanu sarmicu?"
Pre svega Daniele, hvala ti na doprinosu temi ali i na ovome:
daniel83 ::Evo skenirao sam samo taj deo pa citajte
https://www.mycity.rs/must-login.png
Daniel ::Citao sam u casopisu svetu kompjutera opis igre, on je jedan od renomiranijih casopisa u toj oblasti kod nas...
To je tacno. Nazalost, broj u kome oni opisuju ovu igru, nisam kupio, ali srecom, ti si postavio to ovde.
Daniel ::Bacili su se na fenseraj i grafiku, a zaboravili na srz trkackih igara to jest fiziku, ostala je na nivou iz 2007....
Nazalost, mnoge igre danasnjice upravo to rade, sto ti rece, bace se na fenseraj i grafiku.
Fokusiraju se na grafiku i samo na grafiku kao da je gameplay nebitan.
A upravo bi trebalo suprotno biti.
Daniel ::....I nije se bas pokazala, kazu da fizicki modeli dosta zaostaju u odnosu na druge igre danasnjice(misle na fiziku automobila,kretanje,realnost itd.)...
Pa dobro sad, mozda nisu perfektno odradili ali je opet solidno.
Pazi, nismo ni ocekivali da bude fizika automobila, kretanje i realnost uradjeno do savrsenstva.
Retko od kojih kompanija/developer-a igara mozemo to danas ocekivati.
Svakoj igri se uvek nadje neka mana. U ovom slucaju je to fizika automobila.
Kao sto ni od nas ljudi niko nije savrsen, tako ni u svetu igara, ni jedna igra nije savrsena.
Daniel ::Tako da je igra dobila losu ocenu 77 (od 100)
Huh, pa to uopste ni nije tako lose.
Sve sto je iznad 60 ili 70 je solidno.
Daniel ::Al kapiram da je 2007 dobio toliku ocenu jer je za suparnika ima NFS koji je tada furao onaj fliper fazon, zaglavis olovku u taster za gas, i auto se pri brzini od 300km odbija od zidova i nekako stignes na cilj bez ikakvog upravljanja [LOL] i naravno bez ikakvog ostecenja... [LOL]
Sam sebi si dao odgovor na pitanje: "Kako to da su onda dobili tako visoku ocenu"
Ma strasno, onda je NFS bio jarak, dno.
A ostecenje(Car Damage) da ne pricam, to se ni ne vidi.
Daniel ::Sam opis pocinje ovim recima
"Dijamant ili bižuterija? To je pitanje koje nas je konstantno mučilo za vreme probnog gustiranja novog Test Drivea. Na momenat TDU 2 sine i otkrije svu svoju raskoš, a onda vas skrši u prvoj ozbiljnijoj krivini implicirajući da je razvojni tim bio sastavljen od diletanata i početnika. Kako je moguće da su omanuli u osnovnoj stvari, kako je moguće da od toliko dobrih ideja naprave bućkuriš a ne fino ukrčkanu sarmicu?"
Nice introduction!
Ja bih rekao da izgleda kao dijamant(kad gledam slike i video), a kad se igra....izgleda kao....eeeee, za to cu morati da igram igru, pa tek onda da komentarisem. :-)
P.S.
@ ALL
Slobodno i svi vi ucestvujte u ovoj temi.
Kako vam ova igra izgleda? Da li vam se svidja?
Vase misljenje?
Ocena/utisak(pogotovo ako ste je igrali)?
Prvi deo mi se svideo ,ovaj je odlican
10/7
Razlog:Racing School testovi su obavezni,a dosadni.
Tesko skretanje sa sportskim automobilima,pogotovo pri velikim brzinama
Igrao sam TDU prvi, a dvojku sam samo probao jer sve ono sto je napisao u poruci Danuel ja sam video i u prvom delu i zato ovaj nisam ni kupio. Da, grafika je odlicna ali je stil voznje lose udradjen..
Test Drive Unlimited je ostavio veoma dobar utisak igračima. Kada se pojavio pre par godina bio je nešto do tada neviđeno, profesionalna simulacija vožnje uz baš dovoljnu dozu gameplaya da ne bude dosadna. Mase fanova je uživalo u igri.
Međutim TDU ne počinje priču sa Unlimited delom, Test Drive postoji još od 1987. godine. Nakon prvog izdanja su usledili razni nastavci, tačnije osam dok se nije pojavio Test Drive Unlimited 2. No, dosta je istorije o igri, da vidimo šta nam to TDU2 nudi!
Posle ogromne slave Test Drive Unlimited je dobio svoj nastavak, TDU2, mišljenja su različita i mnogi kritikuju to što igra nije ispunila ono što je obećano, međutim nas interesuje sama igra a ne obećanja. Grafika je sasvim solidna i često ćete uživati u pejzažima Ibice međutim modeli osoba su mogli da budu malo bolji. Iako se vidi da je igra pisana za konzolu to neće smetati PC igračima jer su sve kontrole optimizovane te je veoma lako podesiti ih. Stil igranja se malo promenio tako da je igra sada podeljena na par sekcija međutim razni šampionati su još uvek tu, klasificirani po vrsti puta i tipu automobila. Za svaki šampionat morate prvo da završite Auto-Školu. Ovo polaganje se sastoji od igranja nekoliko testova koje morate da prođete, kočenje, ubrzavanje itd. Zvuk je fenomenalan, odlično urađen za svaki tip automobila te je zvuk motora jednostavno divno slušati. Na početku igre vozite Ferari, nažalost to je samo san i ubrzo vas klijent budi da ga vozite vičući na vas, međutim ona se kladi sa vama i obećava vam da ukoliko je u roku od tri minuta odvezete na snimanje, bićete učesnik u najvažnijem događaju na Ibici za trkače. I tako sve počinje a vaš san se polako ostvaruje. Kao i u prethodniku i ovde postoji ogromna cifra puteva a za prelazak cele igre će biti potrebno više od 60 časova igranja. Međutim ne možemo reći da ova igra može bukvalno da se pređe, čak i ako uradite sve misije uvek će postojati one nasumične koje možete da uzmete u svakom trenutku, no tu je i masivni multiplayer koji je zapravo otvorenog sveta tako da u svakom trenutku možete da se trkate protiv drugih igrača i radite bezbroj misija zarad otključavanja dostignuća. Vidi se ogromno poboljšanje u realističnosti a veliki deo u ovome igra grafika i zvuk, ako posedujete wheel pad osećaj će biti fenomenalan a širok spektar opcija za podešavanje kontrolera će vam omogućiti da do maksimuma povećate realističnost upravljača. Tu su naravno i podešavanja pomoćnih sredstava te imate izbor nad kontrolom vozila. RPG elementi, ako tako mogu da se nazovu, su josšuvek tu, imate mogućnost da izmenite enterijer kuće, izgled automobila ili izgled igrača. Kupovina kuća je još uvek tu međutim broj kuća je znatno smanjen u odnosu na prošli deo. Šampionati se sastoje iz nekoliko trka gde se gleda lista poena, u zavisnosti od mesta koje osvojite dobijate određeni broj poena, da bi jedan šampionat uspešno bio završen potrebno je da završite na prvom mestu na konacčoj listi. Pobeda šampionata će vam doneti novac ali nažalost u početku igre isti će brzo i nestati jer će vam trebati da kupite automobil za sledeći šampionat koji nimalo nije jeftin. Igrača čeka 60 nivoa podeljenih na kategorije, Competition, Collection, Discovery i Community. Svaka kategorija zahteva završavanje određenih misija, Competition Single i Multiplayer, Collection kupovina enterijera, garderobe i izmena za automobil, Discovery otkrivanje puteva i Community Multiplayer, co-op, klubovi itd.
Ako pogledamo na TDU2 kao igru koja će pružiti sate i sate zabave uz realističnu vožnju možemo da kažemo da upravo to i radi a ukoliko vam dosadi, jednostavno pokrenite vaš omiljeni automobil i krenite na put bez cilja, poštujući pravila ili ne - na vama je, doživljaj će uvek biti prijatan i maksimalno pozitivan, vi, vaš “ljubimac”, i put.