Kako božićna sezona dostiže svoj vrhunac, prodavnice na popularnim ulicama za šoping u Velikoj Britaniji dobijaju sve veću konkurenciju u vidu trgovaca koje robu prodaju preko Interneta.
Prema podacima Grupe za interaktivne medije, kupovina preko Interneta ove godine će verovatno biti veća nego ikada a ovog decembra su po prvi put Britanci potrošili 2 milijarde funti na taj način - što je porast od 50% u odnosu na prošlu godinu. Šoping preko Interneta je sve bolje zaštićen od mogućih kradja podataka – neki čak veruju da bi on mogao da postane bezbedniji od tradicionalne kupovine.
U Velikoj Britaniji veći deo kupovine i dalje se obavlja u popularnim delovima kao što je Oksford Strit. No, lobistička grupa IMRG kaže da danas u Britaniji postoji oko 26,000 prodavnica na Internetu koje prodaju 5 miliona proizvoda – za šta bi bila potrebna ulica duga 50 milja. Za neke prodavce inventivnih novogodišnjih poklona kao što je vebsajt iwantoneofthose.com – Božić je stigao rano, a njihov centar za primanje porudžbina radi punom parom.
«Ljudi su navikli na tradicionalni vid kupovine i sada odjednom u svojoj sobi imaju globalno selo, mogu da uporedjuju cene i nisu sputani geografijom. Više ne idete u jednu ulicu gde imate na raspolaganju pet radnji – odete na Internet i tu je 500 prodavnica.» kaže Tim But, kreativni direktor kompanije, koji dodaje da sve brži Internet pomaže biznisu.
«Mislim da je ovo tek početak, ne samo da sada možemo da se proširimo po Britaniji, koja dosta kasni u pristupu širokopojasnom internetu, već možemo da isporučujemo robu celom svetu – sada je čitav svet naše tržište a ne samo neko ko živi na dve milje od naše radnje».
«Onlajn» časopis – Retail Bulletin («Maloprodajni pregled»)– veruje da to za neke prodavce nije dobra vest.
«Neki prodavci će svakako izgubiti- nema sumnje u to. Vebsajt za poredjenje cena, na primer, kaže da je ponedeljak veoma prometan dan kada je reč o Internetu. To se objašnjava time da ljudi vikendom izlaze i idu po prodavnicama, gde vide robu, probaju je, a onda u ponedeljak odu na Internet da utvrde koliko jeftino mogu da je dobiju. Šoping preko Interneta daje im veću sigurnost. Uvek je postojala ta predstava o lažnim transakcijama i kradji identiteta preko Interneta, ali kompanije razvijaju sve savršenije načine da zaštite podatke svojih kupaca », ukazuje Mark Higins, urednik Retail Bulletina.
U Velikoj Britaniji, postoji zabrinutost oko kradje identiteta – i to u pravim radnjama.
«Mogućnost da vam ukradu podatke sa kreditnih kartica dok šetate po ulicama i radnjama je u nekim slučajevima veća nego ako kupujete «onlajn» kaže stručnjak Erik Gertler
Identitet može da se ukrade preko informacija odštampanih na izgubljenim priznanicama a uvek su tu i tradicionalni lopovi.
«U ovo doba godine, džeparoši su na sve strane» podseća Erik.
Svakako, postoje rizici i kod «onlajn» kupovine – a stručnjaci kažu da je najbolji način da se oni svedu na minimum taj da kupujete preko sigurnih i dobro poznatih veb sajtova.
izvor
|