Virgin testirao prvi vazduhoplov na biogorivo

Virgin testirao prvi vazduhoplov na biogorivo

offline
  • Rogi  Male
  • Mod u pemziji
  • Najbolji košarkaš koji
  • je ikada igrao ovu igru
  • Pridružio: 31 Avg 2005
  • Poruke: 11687

Iz Londona je danas za Amsterdam poleteo prvi avion kompanije Virgin Atlantic koji je kao pogonsku snagu delimično u jednom od četiri motora “Boinga 747″ koristio biogorivo, objavile su agencije.

Ovim probnim letom aviona na delimični bio-pogon, “Virdžin” je želeo da ukaže na mogućnosti upotrebe biogoriva u avio saobraćaju.


Direktor i osnivač ove kompanije Ričard Branson je tim povodom u hangaru na londonskom aerodromu Hitrou (Heathrow), pre poletanja aviona, izjavio novinarima da se radi o prelomnom momentu za celu svetsku avionsku industriju.

On je naglasio da je namera “Virdžina” da na letovima svojih aviona koristi čistije gorivo i to ranije nego što je prvobitno bilo planirano.

“To je probni let koji bi trebalo da obezbedi osnovna saznanja zahvaljujući kojima ćemo biti sposobni da značajno smanjimo zagađenost atmosfere”, izjavio je Branson.

Taj britanski milijarder je već ranije ocenio da je to i veliki korak napred u razvoju ekološki prihvatljivijeg goriva za avione.

Neki naučnici, međutim, smatraju da uzgajanje žitarica namenjenih proizvodnji goriva nije održiv izvor za osiguranje ‘zelenijeg’ goriva, te da može da dovede do nestašice hrane, objavio je BBC.

Ta britanska medijska kuća je navela da se “Virdžin Atlantik” nada da će uspeti da pokaže kako se biogorivo ne zamrzava na velikim visinama.

Na ovom prvom letu jedne komercijalne aviokompanije na biogorivo u svetu, avion je kao pogon u jednom od četiri motora koristio biološko gorivo koje je davalo 20 procenata potrebne energije za let, dok je 80 odsto obezbeđivalo klasično avionsko gorivo, kerozin.

Branson je najavio da im je namera da u budućnosti koriste za pogon biogorivo koje će obezbediti čak 40 odsto neopdhodne energije za let aviona.

Danas upotrebljeno biogorivo napravljeno je od ulja palme babas (babaš) i kokosa, a autori tog energenta tvrde da ni jedno od ta dva ulja ne spada među osnovne životne namirnice, pošto se koristi uglavnom u kozmetici.

Glavni tehnički problem biogoriva je taj što na velikim visinama mrzne, pri čemu su stručnjaci do sada za granicu zamrzavanja biogoriva označavali visinu od 4.500 metara.

“Neće to, po svemu sudeći, biti dugoročno rešenje, ali ćemo dokazati da se sa takvim gorivom može leteti i do visine od 30.000 stopa (9.144 metra), naglasio je Branson.

Mnogi zaštitnici životne sredine, međutim, kritikuju ovaj način ograničavanja emisije štetnih gasova aviona, smatrajući da će povećanje interesovanja za biogoriva naneti štete poljoprivredi.

Tako Kenet Rihter (Kenneth Rićter) iz organizacije “Prijatelji Zemlje” smatra ceo ovaj pokušaj sa biogorivom za trik kojim se želi odvratiti pažnja od istinskog rešavanja problema vezanih za klimatske promene.


Izvor: http://www.personalmag.rs/?p=1509



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 14 Mar 2004
  • Poruke: 1190
  • Gde živiš: Ispod nivoa mora

Велико је питање колико је то гориво "зелено".
Ако је добијено рециклажом употребљеног домаћинсог уља, онда јесте. Али ако је то уље пореклом са палминих плантажа онда није, зато што се грдне шуме и прашуме секу ради тих плантажа.



Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 940 korisnika na forumu :: 20 registrovanih, 5 sakrivenih i 915 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Bane san, bobomicek, darkojbn, Dorcolac, Koca Popovic, Koridor, ladro, Metanoja, oldtimer, panzerwaffe, procesor, S2M, stagezin, Trpe Grozni, Vlada1389, W123, zdrebac, zziko, Žoržo