Posto sam nekoliko puta spominjao da cu malo objasniti oko administracija phpbb
foruma konacno nadjoh malo vremena da i uradim sto sam rekao.
Mislio sam da radim objasnjenje uz slike ali sam shvatio da se moze lepo objasniti i
bez slika a u ostalom prosli put sam objasnio oko instalacije phpbb tako da ako
vam nedostaju slike uz objasnjenje mozete me pratiti sa svog local host-a
Objasnjavam ono najbitnije.
FORUMI/Menadzment
Kao sto vidite u samoj instalaciji dobijate jednu kategoriju (Test category 1) i
jedan forum (Test Forum 1). Tu se naravno kao sto se da predpostaviti radi o
pravljenju kategorija i foruma. Primera radi napravite jednu kategoriju i u okviru
nje napravite forume za koje smatrate da spadaju u tu kategoriju i posle drugu
kategoriju i tako dalje.
FORUMI/Dozvole
Kad kliknete ovde dobicete test Forum 1 i nudi vam se opcija da potrazite forum,
pa da ga onda i potrazimo da vidimo sta nam se dalje nudi. Kad smo to i uradili
vidimo da nam se pokazuje nesto javni madjutim imomo jos i registrovani,
registrovani skriveni, privatni, privatni sakriveni, urednici skriveni. O cemu se tu
naime radi? Radi se o sledecem; ako recimo ostavite da forum bude JAVAN znaci
da i gosti mogu postovati, podesite li na REGISTROVANI, e tad gosti nece moci
postovati vec samo registrovani korisnici. Ako zelite da vam neki forum bude
vidljiv samo za ulogovane clanove onda se on podesava na REGISTROVANI
SKRIVENI. Ako zelite jedan deo predvidjen samo za vas onda se podesite na
PRIVATNI ako pak zelite da to sve bude nevidljivo za javnost onda se podesi na
PRIVATNI SAKRIVENI. E sad podesavanje za UREDNICI; tu morate imati formiranu
korisnicku grupu kojoj omogucavate pristup tom forumu a ako zelite da se ona ne
vidi za javnost onda podesite na UREDNICI SKRIVENI. O korisnickim gupama malo
kasnije.
GENERALNO/Bakapuj bazu
Mislim da je ovde sve jasno te nema potrebe za objasnjenjem i vrpci znaju da je
rec o bekapovanju baze.
GENERALNO/Konfiguracija
Ovo je reimo najbitniji deo jer se ovde podesava vas phpbb forum. Necu opisivati
sve ponaosobom jer se sve moze logicki zakljuciti vec cu samo napomenuti
nekoliko bitnijih stvari sta se sve tu moze a ukoliko bude nekih nejasnoca mozete
kasnije pitati. Dakle, tu imenujete vas phpbb forum i dajete mu opis, konfigurisete
aktivaciju naloga (da li Vi kao admin aktivirate nalog, da li to mora uraditi sam
korisnik put aktivacionog linka koji mu stize na mail ili jednostavno bez svega
toga), zatim podesavati koliko se tema i poruka moze naci na jednoj stranici,
podesavate koji ce stil biti default (znaci kad neko poseti vas forum, videce stil
koji ste postavili kao default), mozete podesiti i da recimo vas stil gazi stil
korisnika (slucaj ako imate vise stilova a u jedan ste dodavali neke modove a malo
je kompliovano odraditi sve to za ostale stilove, no to se moze resiti i na drugi
nacin a ovo navodim samo kao primer), dalje, podesavate, jezik, vreme, privatne
poruke, potpise, konfigurisete sve vezano za avatare i tako dalje. Ima jos par
stvari ali sam pomenuo ono najosnovnije.
GENERELNO/Masovni Email
Samo ime kaze, u pitanju je slanje masovnog mail-a, jedino sto mogu da kazem da
je na vama da li cete ga poslati svim korisnicima ili samo recimo Urednicima ili
nekoj drugoj korisnickoj grupi koju ste formirali.
GENERALNO/Povrati bazu
Ime samo kaze. Kad uradimo bekap baze a u slucaju da dodje do neceg
nepozeljnog ovde vracamo bazu.
GENERALNO/Smajliji
Ovde vidimo listu postojecih smajlija ali njih takodje mozete srediti po svojoj volji.
Da li cete neki od njih obrisati ili pak neke dodati to ostaje na vama.
GENERALNO/Cenzurisane reči
Ovde u bazu ubacujemo reci koje ne zelimo da vidjamo po forumu. To su
uglavnom neke vulgrane reci ili nesto slicno. Na vama ostaje da na listu stavite
reci koje ne zelite vidjati. Potrebno je sam da dodate tu rec i upisete sta ce se
prikazivati kad neko upise tu rec.
GRUPE/Menadžment
E ovde se pravi korisnicka grupa koju sam ranije pominjao. Takodje tu dajete
stutus grupi odnosno da li ce biti otvorena, zatvorena ili sakrivena.
GRUPE/Dozvole
Ovde podesavate dozvole grupe na taj nacin sto ce te jos odobriti pristup za neki
deo. Primera radi imate urednike i zelite samo za njih napraviti deo iz nekih
razloga. Kad to uradite samo ce oni imati pristup tom delu e sad ako hocete jos
da taj deo ne bude vidljiv za javnost, tom forumu dozvolu podesite na urednici
skriveni.
STILOVI
Ovde cu pomenuti samo menadzment u kome dodajete nove stilove, brisete
postojece i vrsite neke vase izmene na postojecim stilovima.
KORISNICI/Kontrola zabrana
Jednom recju ovaj deo je u stvari banovanje. Mozete da banujete nick, IP adresu,
e-mail adresu. Tu takodje vidite i spisak banovanih.
KORISNICI/Zabranjena imena
Ovde ne dozvoljavate pojavu nekih nickova. Primera radi sigurno ne biste voleli da
vam se pojavi nick Administrator pa zato samo ubacite Administrator u listu i niko
nece biti u mogucnosti da koristi taj nick. Na Vama je sta ce te sve upisati u listu
zabranjenih imena.
KORISNICI/Menadžment
Ovde u principu ulazite u profil nekom od korisnika i mozete videti neke njegove
detalje poput e-mail adrese i sl. Tu takodje mozete da mu izvrsite neke izmene u
profilu. Da li je to mozda nick ili mozda deaktivacija naloga ostaje na Vama.
KORISNICI/Dozvole
E ovde dajete mogucnost nekom da bude urednik. Potrebno je samo da mu
podesite status 'UREDNIK' i to je to.
KORISNICI/Pozicije
Ovo su u stvari tzv. titule kao sto je na MC gradjanin i sl. Znaci unesete neka
imena vasih titula ali da hijerarhijski imaju nekog smisla i podesite sa koliko poruka
dobija tu titulu. U slucaju da imate urednike njima titulu dajete iz korisnickog
menadzmenta tako sto mu u nazivu pozicije dodeljujete titulu koja je fiksna u
suprotnom i njemu ce se menjati titula u odnosu na broj poruka.
Ovde je opisano ono najosnovnije i mislim da je sasvim dovoljno. Ukoliko nekom nesto slucajno nije jasno neka slobodno pita mada mislim da je sve receno i objasnjeno.
|