Pozdrav,
Radim u Ecommerce kompaniji kao racunovodja. Posto su zaposleni ''razbacani'' sirom sveta, od velike vaznosti nam je brza i sigurna razmena podataka.
Do sada smo koristili Dropbox koji se pokazao kao veoma korisno i elegantno resenje ali ubrzo smo shvatili da nije bas pouzdan niti bezbedan... Cak smo kontaktirali i predstavnike DB-a i pitali ih da li mogu da nam kao premium korisnicima garantuju sigurnost. Odgovorili su da sve radimo na svoju odgovornost i da nisu krivi za gubitak, kradju itd bla bla. Znaci nista, oni samo prodaju prostor.
Dakle, ono sto bih hteo da znam jeste koja su to druga (citaj bolja) resenja koja bi nam omogucila da cuvamo (i delimo) podatke a da se ne brinemo (bar ne toliko) za njihovu bezbednost?
Znaci, treba nam nesto sto ima funkcionalnost Dropbox-a ali da je u isto vreme i sigurnije. Cloud resenja nam nakon ove prepiske sa njima nekako ne ulivaju poverenje, pa bismo da to zaobidjemo...
Stoga, evo nekoliko pitanja, cisto da mi kazete jel razmisljam u dobrom pravcu:
1. nama treba racunar koji ce fizicki da bude smesten na poznatoj lokaciji (u nekom office-u) , kome moze da se pristupi preko interneta i koji ce da sluzi kao storage drive ?
2. na tom racunaru treba da bude instalirana hardverska / softverska enkripcija --> KOJU preporucujete?
3. sto se tice backup-a podataka - da li da koristimo RAID ili nesto drugo?
4. da li je QNAP mozda bolje resenje?
5. da li postoji neki software koji moze da se instalira i na racunare zaposlenih, a da se ''razume'' sa ovim na ''serveru'' - hocu reci da je enkripcija brza, u realnom vremenu?
Za sada bi ovo koristilo 10ak ljudi, a fajlovi sa kojima radimo nisu nesto veliki, od 10 do 20 MB... Mada trenutno u zbiru zauzimaju oko 15ak GB.
***
Citao sam malo o Symantec PGP resenju al ne znam kako to radi u praksi, a i nije mala investicija... pa da li neko ima iskustva sa tim?
Hvala unapred na odgovorima, nadam se da sam dovoljno jasno obrazlozio problem.
|