|
Poslao: 03 Maj 2015 01:26
|
offline
- Srki94
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2008
- Poruke: 12402
|
Osim ako imaš neku ludu sreću da te "ceo svet" preuzme i da zaradiš od reklama, moraćeš da uložiš mnogo mnogo truda u reklamiranje.
Indie dev grupe, da smaraš likove koji imaju uticaj na celu gaming zajednicu da reklamiraju tvoju igru, makar se glupirali dok snimaju gejmplej.
Šta je obogatilo kreatora Flappy Birdsa ? PewDiePie koji je objavio video gejmpleja.
Ako planiraš igru da prodaješ (i smatraš da je igra dovoljno ozbiljna da bude na PC-u) možeš da probaš i na Greenlight da se pojaviš.
Uplatiš 90 evra jednom i imaš pristup.
Ako prođe prođe, ako ne prođe proći će posle mnogo vremena ali je pitanje da li si ti tada još uvek zainteresovan da radiš.
Od igre koju zajednica prihvati možeš da napraviš Early Access, pod uslovom da je igra na tom nivou gde je recimo Valve neće povući sa Steama jer si prevario narod i uzeo novac.
Međutim onda ćeš morati da se posvetiš potpuno tom projektu. U suprotnom ćeš vrlo brzo upropastiti svoje ime kao developera i većina igrača će izbegavati sve tvoje igre ili će pričati sve najgore o tebi, što će uticati na tvoje buduće igre...
Ako misliš da tvoja igra ima neku dobru šansu, da recimo imaš dobru poleđinu i dobar hype (što zahteva kažem, mnogo rada i truda oko marketinga) možeš da probaš i da se pojaviš na Kickstarteru ili sajtu koji je sličan gde će ti ljudi uplatiti novac i ako pređeš traženu sumu dobiješ novac da napraviš igru.
Međutim očekuj isto posvećenost projektu onda da se to usavrši i objavi jednog dana.
Ako je igra za pametne telefone, kaži tvom programeru da pogleda neke od opcija koje može da integriše u samu igru kako bi zaradili.
Ako ne zna da ih sam uvede postoje plaćena rešenja u zavisnosti od endžina i platforme na kojoj radiš.
Istina, nisu jeftina ali odrade posao
Međutim ako stvarno želiš zaradu od reklama opet treba neko tu igru da igra.
Tako da se vraćamo nazad na prvu stvar iz cele moje priče :
Mnogo i mnogo truda oko marketinga.
Objavi demo, objavi neki teaser, objavi gejmplej, uključi se u indie dev krugove, predstavljaj igru, budi prijatan prema zajednici.
Šalji mailove youtuberima i pitaj da li mogu da ti testiraju igru, napišu koju reč o njoj ili slično.
Ako treba, investiraj novac u reklamiranje ...
Što se tiče pitanja o zaštiti prava, mislim da moraš da budeš punoletan i da imaš firmu na sebe za bilo koju legalnu zaradu. Međutim ja ništa o tome ne znam i morao bi da kontaktiraš nekog advokata da vidiš kakve su ti opcije.
Jedno ti mogu tvrditi doduše :
Ako ti je igra zaista popularna i donese ti zaradu, a na Androidu je npr. očekuj još u prvim nedeljama klonove koji će crpeti tvoj novac
Tako obično uvek biva
Ne verujem da ćeš moći da zaštitiš ideju ako je previše generalna inače...
|
|
|
|
|
Poslao: 03 Maj 2015 02:58
|
offline
- Srki94
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2008
- Poruke: 12402
|
http://www.indiedb.com/ je jedan od sajtova gde možeš da okačiš svoj projekat.
Ne znam hoće li biti sponzori zainteresovani.
Verovatno neće, osim kažem, ako si napravio nešto toliko popularno i imaš ogromni hype pa da je i njima korist od tvog projekta.
Međutim i taj hype treba negde da počne.
Reklamiranje ti treba da bi ljudi saznali da postoji igra i da bi je kasnije kupili.
Možeš ti da napraviš neku premoćnu igru sada koju bi ceo svet igrao, ali ako za tu igru čuje jedno 100 ljudi od kojih niko nije bitan za marketing te igre, nećeš daleko da doguraš
Napravi FB stranicu igre, napravi twitter akaunt, eto podigni je na indiedb ako želiš.
Podigni svoj forum za razvoj igre ako nećeš FB, i dalje razvijaj igru tamo itd.
Kažeš da imaš već 400 preuzimanja, tamo gde si igru reklamirao obavestiš te ljude da sada postoji zvanično mesto gde se može pratiti razvoj igre i dalje kreneš da se trudiš oko reklamiranja.
Sve više ljudi će dolaziti na tvoje stranice da vide šta ima novo i više ljudi će čekati zvaničnu verziju.
Samo, mislim da je to i mač sa dve oštrice.
Ako prenapumpaš hype i ne uradiš ništa godinu - dve, ljude će proći hype i opet ništa nisi uradio
Video sam mnogo projekata koji su pukli tako a lično i ja spadam u grupu ljudi koje smori hype.
Konkretno, mene smori early access na primer.
H1Z1 je sjajan primer.
Hteo sam da igram tu igru strašno i onda su je okačili u early access fazi po nekoj tamo ceni na Steamu.
Kada se ta faza završi igra će biti besplatna.
Međutim ja sigurno neću da čekam dve godine da bih igrao "bug free" igru koja je kompletirana.
Tada će verovatno nešto skroz levo da me zanima. Nemam ni želju da bacim sada novac da bih igrao ubagovanu netestiranu igru koja će kad tad biti besplatna itd.
I uvek postoji ta "PewDiePie karta", ako imaš šansu da se dočepaš tog mesta, imaćeš sigurno ogromnu korist i hype ti neće ni trebati do tog trenutka, jer će popularna ličnost sa yt-a da ti je stvori.
|
|
|
|
|
Poslao: 03 Avg 2015 03:46
|
offline
- Pandica174
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 03 Avg 2015
- Poruke: 4
|
Ja sam vrh za web programiranje Sad nisam siguran tacno ali mozes probati da konvertujes .exe u .swf, kucaj o tome na google, a što se tiče web programiranja pošto ne znaš baš dobro, skini neki template (google: website templates free download) i onda samo edituj html (.html fajl), shvatićeš vremenom editovanjem texta, npr kada uploadujes na hosting i piše ti negde "TEMPLATE OD PANDICE" ti u html nadjes taj text i napises npr "MOJ TEMPLATE", zvuči bolesno ali najbolji nacin da naučiš web programiranje A što se tiče kako da staviš na sajt, probaj da uploaduješ u folder IGRICA, pa ce ti url igrice biti tvojsajt.com/igrica/mojaigrica.exe a onda gde želiš da ti bude igrica kucaj <iframe src="http://www.tvojsajt.com/igrica/mojaigrica.exe" width="sirina u pixelima, npr 400px " height="visina u pixelima, npr 325px" />. Iframe sluzi za predstavljanje onlajn stranica na tvojoj stranici. Npr kada bi umesto igrice stavio facebook.com ljudi ce moci koristiti facebook u boxu od 400x325px. Slično radi i body, da njega upotrebis jednostavo umesto iframe kucaj body. Nadam se da sam ti pomogao PS: I ja sam youtuber i mlad sam i umem oko programiranja
|
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2015 20:25
|
offline
- Danielviral
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 27 Avg 2015
- Poruke: 7
|
Pravno gledao autorska prava imas momenta kada si napisao bilo kakav tekst pa bio to neki kod, program, igra, nije potrebno nigde nesto da registrujes ili da imas firmu.
U nekim situacijama na primer ako ti je drugi pravio kod a ti si mu platio mozes sa njim napraviti ugovor da se on odrice autorskih prava u tvoju korist tj. da prenese sva autorska prava na tebe ili ako ti to odgovara da objavi kod pod nekom open licencom koja bi tebi omogucila da ga koristis bez brige za prava stvarnog autora ali tada bi svi imali jednaka prava na njega odnosno i drugi bi mogli da ga koriste.
Svako ko krsi autorska prava kopiranjem, koriscenjem ili nekom drugom neovlascenom upotrebom podlozan je tuzbi a ti kao autor pravno se stitis prijavama i tuzbama van toga program mozes zastiti algoritmima i enkripcijom na nacin da ne moze svako da zaviri unutra a dosta savremenih alata za razvoj pri izovzu koda tj. pravljenju .exe programa maskira sve sto je unutra tako da je otezano doci do izvornog koda.
Nadam se da sam ukratko pojasnio kako funkcionisu autorska prava i zastita iako je to siroka tema.
|
|
|
|