Formula 1, 2016.

1

Formula 1, 2016.

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8760
  • Gde živiš: Esgaroth

Nova sezona F1 počinje 20. marta trkom za VN Australije.

Međutim, već sada ne manjka dešavanja iza kulisa najbržeg cirkusa. Ono što je sigurno je da nas očekuje najduža sezona do sada, pošto će biti vožena 21 trka, a zavesa će pasti krajem novembra, tačnije 27. novembra u Abu Dabiju.

Prvi testovi počinju 22. februara u Barseloni, a do ovog trenutka poznati su sastavi gotovo svih timova, osim Marusije, koja još uvek nije objavila imena svojih pilota. Većina timova je manje-više zadržala isti vozački kadar, a novi tim na gridu je američki Haas F1 Team u čijem kokpitu će sedeti Roman Grožan i Esteban Gutijerez. Novo ime, barem za sada, među vozačima je 25-ogodišnji Britanac Džolion Palmer koji će se pridružiti Pastoru Maldonadu u Lotusu...

U ovom trenutku nijedan tim još nije predstavio svoj novi automobil. Meklaren je najavio promociju novog MP4-31 za 21. februar na stazi Katalunja u Barseloni, dakle dan pre prvih zvaničnih testova, dok će Zauber to učiniti na istom mestu, ali na testovima 1. marta. Ostali timovi još uvek se nisu oglasili po tom pitanju, osim što je Red Bul najavio nove boje koje bi takođe trebalo da budu predstavljene na prvim testovima u februaru.

I naravno, da sve (p)ostane zabavno pobrinula se FIA, tačnije The Formula One Strategy Group, koja razmatra predlog koja bi, navodno, trebalo da pomogne podizanju opadajuće popularnosti F1. Naime, predložena novina podrazumeva vožnju dve kraće trke tokom vikenda, odnosno uvođenje limita trajanja trke od 90 minuta, što bi ''glavnu trku'' (pretpostavljam da se to odnosi na trku koja će biti vožena u nedelju) skratilo na oko 200 km, u odnosu na dosadašnjih dva sata i oko 300 km... Nejasno je i kako bi to onda trebalo da izgleda prva trka... Iskreno, ne shvatam kako bi usvajanje takvog formata takmičenja doprinelo porastu popularnosti, osim što bi udvostručilo broj prilika za osvajanje bodova. Predlog nije nov i upravo činjenica da je već ranije razmatrana ista mogućnost ukazuje da bi ovaj put možda i mogao biti usvojen.

U ovom trenutku nadam se samo malo zanimljivijoj sezoni nego što je bila prethodna...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8760
  • Gde živiš: Esgaroth

Juče i danas na stazi Pol Rikard u Francuskoj testirani su Pirelijevi full-wet pneumatici...





... na stazu su izašli dvojci Ferarija i Red Bula, Vetel i Raikonen, odnosno Rikardo i Kvjat, kao i rezervni vozač Meklarena i aktuelni GP2 šampion, Belgijanac Stofel Vandorn.

Od relativno novih vesti treba dodati da ćemo, osim ako se nešto u međuvremenu drastično ne izmeni, u F1 do 2020. i dalje gledati i slušati V6 hibridne pogonske jedinice. Takođe, Aleks Vurc je u ime Asocijacije GP vozača apelovao da se od naredne sezone, 2017. godine, uvede i zaštićeni kokpit.Citat:... Najviše glasova dobio je predlog Mercedesa, koji podseća na orol koji ide oko glave vozača, ali im ne umanjuje vidljivost...


Za kraj, zanimljiv pregled najzanimljivijih aerodinamičkih rešenja kroz istoriju F1
1. deo
2. deo



offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8760
  • Gde živiš: Esgaroth

Napisano: 01 Feb 2016 17:34

Lotus će u novu sezonu ući sa novom vozačkom postavom.

Nakon što je Roman Grožan potpisao ugovor sa Haas F1 Team, a na njegovo mesto stigao Belgijanac Džolion Palmer, pre nešto više od sat vremena i Pastor Maldonado najavio je odlazak iz Lotusa. Nije poznato da li će vozač iz Venecuele i ostati u F1, s obzirom na to da su u ovom trenutku upražnjena sedišta samo u Marusiji.

Pretpostavlja se da će Maldonadovo mesto u Lotusu zauzeti Danac Kevin Magnusen.

Dopuna: 03 Feb 2016 21:21

Lotus, odnosno ponovo Reno potvrdio je angažovanje Kevina Magnusena kao drugog vozača i predstavio automobil R.S.16 za predstojeću sezonu.



https://www.formula1.com/content/fom-website/en/la.....1-car.html

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8760
  • Gde živiš: Esgaroth

Malo više detalja i u višoj rezoluciji... RS.16...








... čekamo ostale. Samo da ovaj deo ne bude i najzanimljivije što ćemo videti ove godine...

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8760
  • Gde živiš: Esgaroth

Preostalo je još samo jedno prazno sedište za predstojeću sezonu F1 - novi vozač Marusije, odnosno od ove sezone Manor Racing je 22-ogodišnji Nemac Paskal Verlajn, aktuelni DTM šampion i od 2014. godine Mercedesov test vozač.

Kao potencijalne Verlajnove timske kolege pominju se imena dvojca koji je i protekle sezone vozio za Marusiju, Britanca Vila Stivensa i Amerikanca Aleksandra Rosija, kao i Indonežanin Rio Harjanto koji nema F1 iskustvo. Trenutno, najveće šanse daju se Rosiju.

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8760
  • Gde živiš: Esgaroth

Ferari je pre nekoliko dana u Maranelu prvi put zvanično startovao pogonske jedinice za 2016. godinu...



... ali Skuderija se, ako je suditi po izjavi predsednika Ferarija Serđa Markjonea, nalazi na svojevrsnoj prekretnici.Citat:... If we were to somehow fail to win a title over a 10-year span, it would be a tragedy...Poslednju titulu u konkurenciji vozača osvojio je Kimi Raikonen 2007. dok je poslednji timski trofej osvojen 2008. godine. Ipak, i pored svih problema protekih godina, cilj Skuderije uvek je bio i ostao jedan isti - biti najbolji. Za predstojeću sezonu, Ferari je radikalno izmenio postavku komponenti pogonske jediniceCitat:According to Formula1.com’s technical illustrator Giorgio Piola, Ferrari are set to make a raft of changes to their car for 2016...

But the most important and radical innovations are in the layout of the Italian team’s power unit.

making modifications to almost every component - indeed only the MGU-H (2) remains in the same position as in 2015.

On the engine side, Ferrari will follow Mercedes' lead and adopt variable inlet trumpets (5) for the first time. This change, which will allow better tuning of the air/fuel mixture during combustion, is possible because the large intercooler (1, top drawing) used last year has been removed from the ‘V’ of the engine and replaced with two smaller intercooler elements (1, bottom drawing).

Between them, these elements (one of which will be situated on top of the fuel tank and the other on the left sidepod) will ensure that the engine has the cooling needed to maximise its extra power.

To ensure that they can use a very narrow gearbox - a potential advantage aerodynamically - Ferrari have moved the MGU-K (3) and placed it low down on left side of the engine (as it is in all other manufacturers’ units). The new oil tank (4) meanwhile is both lower and wider than before, offering a potential improvement to the car's centre of gravity, while the clutch (6) is no longer in the engine but inside the gearbox bellhousing.

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8760
  • Gde živiš: Esgaroth

Svoje automobile za novu sezonu predstavili su i Ferari - SF16-H...



... i Vilijams - FW38...



... dok je Red Bul predstavio samo boje u kojima će nastupati tokom 2016.



Inače, popunjeno je i poslednje sedište. Mimo prvih najava, novi vozač Manor Rejsinga je debitant u najbržem cirkusu, 23-ogodišnji Rio Harjanto, prvi Indonežanin u F1. Njegovo prethodno iskustvo u F1 su testovi u Virdžinu 2010, odnosno u Marusiji 2012. i 2015... tako da vozačke postave za predstojeću sezonu izgledaju ovako:

Mercedes: Luis Hamilton, Niko Rozberg
Ferari: Sebastian Vetel, Kimi Raikonen
Vilijams: Valteri Botas, Felipe Masa
Red Bul: Danil Kvjat, Danijel Rikardo
Fors Indija: Serhio Perez, Niko Hulkenberg
Reno: Kevin Magnusen, Džolion Palmer
Toro Roso: Max Verštapen, Karlos Sainc Junior
Zauber: Felipe Nasr, Markus Erikson
Meklaren: Fernando Alonso, Dženson Baton
Manor: Paskal Verlajn, Rio Harjanto
Has: Roman Grožan, Esteban Gutijerez

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8760
  • Gde živiš: Esgaroth

Tokom protekla tri dana voženi su prvi zvanični predsezonski testovi u Barseloni.

Prethodno, većina timova predstavila je svoje adute za sezonu 2016, dok su pojedini to ostavili za samu stazu Katalunja.






Tokom prva dva dana dominirao je četvrostruki šampion Sebastijan Vetel, koji je postigao najbolje vreme trodnevnih testova, dok je poslednjeg dana najbrži bio Niko Hulkenberg (Fors Indija). Evo i timske liste najboljih vremena:

1 Ferrari SF16-H 1’22.810
2 Force India VJM09 1’23.110
3 Red Bull RB12 1’23.525
4 Mercedes W07 1’24.867
5 Haas VF-16 1’25.524
6 Williams FW38 1’25.648
7 Manor MRT05 1’25.925
8 Renault RS16 1’26.014
9 McLaren MP4-31 1’26.082
10 Toro Rosso STR11 1’26.239

Ako je suditi po rezultatima tih prvih testova, Ferari je, ako ništa drugo, pokazao koliko je rešen da nakon devet godina vrati titulu, dok je Mercedes ovog puta, čini se, kartu ipak bacio na testiranje pouzdanosti. Naime, Srebrne strele prešle su ubedljivo najviše krugova tokom tri dana: Hamilton je prvog dana prevezao 156, Rozberg drugog dana čak 172, dok je tek trećeg dana aktuelni prvak tu brojku spustio na ''svega'' 87 krugova.

Odbrojavanje počinje, do prve trke za VN Australije ostalo je još manje od mesec dana. Do 20. marta u Melburnu znaćemo i da li će biti usvojen novi format kvalifikacija. Takođe, do 30. aprila biće poznate i tehničke specifikacije automobila za sezonu 2017.,

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8760
  • Gde živiš: Esgaroth

Napisano: 25 Feb 2016 19:15

Četvrtog dana testova ponovo je najbrži bio Ferari, s tim da je ovog puta u kokpitu sedeo Kimi Raikonen. Mercedes je ponovo ostao negde u sredini, ponovo sa više od dve sekunde zaostatka i ponovo sa više krugova od Skuderije. Nadam se da sve to obećava zabavniju sezonu od prethodnih...

Slikovito objašnjen predlog promena za 2017. godinu...






Dopuna: 27 Feb 2016 10:24

... testovi u brojkama...

Najbrži su bili Vetel i Ferari, a sliku o brzini Skuderije upotpunio je i Kimi Raikonen trećim naboljm rezultatom. Najviše je prešao (najpouzdaniji?) Mercedes, 676 krugova, odnosno 3142 km, čak preko hiljadu više od Toro Rosa i Zaubera koji su jedini prebacili cifru od dve hiljade kilometara, i gotovo dvostruko više od Ferarija koji je prešao 353 kruga i 1643 km...

offline
  • vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
  • Pridružio: 13 Dec 2013
  • Poruke: 8760
  • Gde živiš: Esgaroth

Napisano: 03 Mar 2016 16:06

Proteklih dana u Barseloni su nastavljeni predsezonski testovi.

Na prvi pogled deluje kao da su Mercedes i Ferari zamenili mesta, pošto je prvog dana najbrži bio Rozberg, dok je drugog dana na čelu bio Botas iz Vilijamsa, dok je prvi pratilac bio aktuelni svetski prvak Hamilton. Skuderija je, sa druge strane, ovaj put igrala na kartu pouzdanosti pa je to rezultiralo i nešto većim brojem krugova. Ipak, trećeg dana, precizniji da budem - danas, Kimi Raikonen je ponovo vratio Ferari na prvu poziciju, ali je najviše pažnje ipak privuklo prvo testiranje rešenja predloženog za narednu sezonu - zaštitnog prstena za vozače iznad kokpita - haloa...






Dopuna: 03 Mar 2016 21:05

Skywhaler ::... Do 20. marta u Melburnu znaćemo i da li će biti usvojen novi format kvalifikacija...Naši mediji prenose da je većina vozača nezadovoljna predlogom novog formata kvalifikacija

http://www.zurnal.rs/miks/formula-1/31490/nezadovoljni-vozaci-formule-1

http://www.b92.net/sport/automoto/f1.php?yyyy=2016.....id=1103405

Dopuna: 04 Mar 2016 21:04

Sada je i zvanično:

FIA je odobrila nov format kvalifikacija koji će biti primenjen već na prvom GP sezone u Melburnu

Četrvtog dana drugih predsezonskih testova, danas je ponovo najbrži bio Sebastijan Vetel u Ferariju, koji je, kao i njegov kolega Kimi Raikonen juče, dobio priliku da testira halo bezbednosni sistem...



... mišljenja su podeljena. Vetel i Raikonen koji su jedini vozili automobile sa zaštitnim oreolom iznad kokpita nisu bili previše rečiti, istakavši uglavnom da sistem ''ne ometa vidljivost previše'' (šta god to značilo) uz Vetelovu uopštenu ocenu da bi F1 trebalo učiniti bezbednijom i po cenu toga da automobili izgledaju manje atraktivno. Interesantno je da su juče, nakon prvih testova oreola, aktuelni šampion Hamilton i Hulkenberg kritikovali halo, dok je Hamiltonov klupski kolega Rozberg takav sistem podržao...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 825 korisnika na forumu :: 3 registrovanih, 0 sakrivenih i 822 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: hyla, vukovi, 2001