Poslao: 06 Dec 2022 11:17
|
offline
- Skywhaler
- Moderator foruma
- vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
- Pridružio: 13 Dec 2013
- Poruke: 8781
- Gde živiš: Esgaroth
|
Iako do početka nove sezone ima još tri meseca, već sada pokrećem temu o novoj sezoni.
Trenutno, izmene u predstojećoj 2023. (ponovo) se tiču bezbednosti, pa će automobili tako imati nešto uvećane retrovizore zbog bolje preglednosti, a zbog žestokog udesa koji je imao kineski vozač Žou na VN Velike Britanije...
... dodatno će biti ojačan i obruč na gornjem delu automobila (roll hoop), koji je, kako se može videti na fotografiji, u udesu Žoua praktično nestao.
Napominjem, trenutno, pošto su pomenute izmene načinjene na Savetu FIA koje se sastao još u oktobru, pa nije isključeno da ćemo videti još poneku.
Manje promene pretrpeo je i kalendar. Najavljene rekordne 24 trke u novoj sezoni ipak neće biti pošto je Kina zbog kovida još jednom odložila održavanje trke u Šangaju.
https://www.racefans.net/2022/12/02/formula-1-canc.....-to-covid/
Takođe, VN Francuske od ove godine više nije u kalendaru, ali se zato vraća VN Katara koja ove godine nije održana zbog priprema Svetskog prvenstva u fudbalu, dok će se nakon više od 40 godina F1 ponovo naći i na ulicama Las Vegasa, a ta trka biće održana kao pretposlednja u sezoni, sredinom novembra. Isto tako, od sezone 2023. imaćemo šest sprint trka umesto dosadašnjih tri, s tim da još nije odlučeno gde će te sprint-kvalifikacije biti održane.
Vozačke postave su neminovno pretrpele penzionisanjem četvorostrukog prvaka Sebastijana Vetela. Njegovo mesto u Aston Martinu zauzeće dvostruki šampion Fernando Alonso, dok će dvojac Alpin tima sada činiiti francuski tandem Okon-Gasli. U Hasu će se umesto Mika Šumahera naći Niko Hulkenberg, dok ćemo novajlije videti u tri tima:
- Meklaren je umesto Danijela Rikarda koji se vraća u Red bul kao test-vozač angažovao Rikardovog zemljaka Oskara Pjastrija, prvaka F2 2021. i F3 2019. i dosadašnjeg rezervnog vozača Alpina
- uz Japanca Jukija Cunodu, u Alfa Tauriju naći će se Holanđanin Nik de Vris, prethodno rezervni vozač Mercedesa
- Vilijamsov tandem će, uz Aleksa Albona, činiti i Amerikanac Logan Sardžent koji dolazi iz F2 šampionata
Pored njih, još nekoliko mladih talentovanih vozača čekaće svoju priliku kao rezerve i testirati: Teo Puršer u Alfa Romeu, Felipe Drugovič u Aston Martinu...
Pripreme su počele...
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 04 Feb 2023 09:03
|
offline
- Skywhaler
- Moderator foruma
- vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
- Pridružio: 13 Dec 2013
- Poruke: 8781
- Gde živiš: Esgaroth
|
U ovom trenutku i ako ne bude bilo većih promena prouzrokovanih pre svega vanrednim okolnostima, kalendar za sezonu 2023. trebalo bi da izgleda ovako:
Počela su i prva predstavljanja automobila, mada bi preciznije bilo reći da su predstavljene samo boje:Citat:... Nekadašnje spektakularne prezentacije novih bolida Formule 1 a sa njima i predstavljanja novih sponzora i odrađivanje već postojećih sponzorskih obaveza praktično su nestale. Štednja na sve strane dovela je do toga da se mnogo manje pompezno predstavljaju bolid, a sve češće prvi dan predsezonskih testova posluži da se okupe novinari, uradi slikanje i odmah po tom izađe na stazu.
... dan za snimanje... timovi pripremaju svoje promotivne foto i video materijale na stazama sa bolidom u vožnji. Samo, zdrav razum kaže da se 100 kilometara dozvoljenih za snimanje može iskoristiti i za još nešto, odnosno testiranje novog bolida i pribaviti koji test krug više od onoga što će timovima Formule 1 biti na raspolaganju tokom samo tri predsezonska test dana. Međutim, FIA uglavnom stoji na putu dodatnoj eksploataciji dana za snimanje koji imaju striktna pravila a Član 10.4 FIA Sportskih pravila kaže da je dan za snimanje isključivo za marketinške i promotivne aktivnosti.
Svakom timu na raspolaganju su dva “filmska dana” tokom sezone, a najčešće jedan se iskoristi pred zvanične testove. Dozvoljena je distanca od 100 kilometara... a najčešće timovi koriste skraćene konfiguracije staze, pa tako na Silverstoneu umesto kruga od skoro šest kilometara, voze krug malo kraći od tri kilometara. To znači da bolid može da napravi 33 kruga umesto samo 16.5, i po isteku 100 kilometara mora da stane, pa makar i na stazi.
Pored limita kilometraže u bolide je ugrađena ECU (elektronska kontrolna jedinca) koju propisuje FIA za “filmski dan”, može se koristiti samo sa softverom koji odobri FIA, i biti povezana sa instalacijama, senzorima i aktuatorima koje propiše FIA. To znači da po osnovi pogona bolid za “slikanje” nema mnogo veze sa bolidom koji se takmiči.
Na kraju, tu su i pneumatici. Pirelli timovima isporučuje specifične gume za filmski dan, koji su tvrdi kao kamen i smešom gume liče na smešu koja se koristi za gume za kišu, i ponajviše liče na gume za demonstracije... Na kraju, bolid na stazi je gotovo sve vreme u društvu “camera cara” sa gomilom instalacija za kamere, kranovima i stabilizatorima, a uglavnom, sve vreme su i dronovi u blizini.
Sve skupa, dan za snimanje je baš to i timovi Formule 1 osim mogućnosti da malo “protresu” bolid i provere rad barem dela sistema i nemaju prilike da provere šta su napravili tokom zime. Za to moraju da sečekaju zvanične testove, koji će ove godine biti od 3. do 5. marta u Bahreinu. https://dmotion.rs/2023/02/02/formula-1-stizu-filmski-dani-a-na-njima/
Kako god bilo, ovako će izgledati Has VF-23...
... i branilac titule Red bul RB19.
Pažnju je privukla i informacija o povratku Forda u F1 koji će od 2026. biti partner upravo Crvenom biku.
https://www.racefans.net/2023/02/03/official-ford-.....l-in-2026/
U pozadini, F1 oprašta se od jednog od velikana sedamdesetih godina, Francuza Žan Pjera Žabuja koji je preminuo u 80. godini.
Žabuj je od 1974. do 1981. startovao na 49 trka i zabeležio dve pobede, a ostaje upamćen po pobedi na VN Francuske 1979. u Dižonu koja označava početak turbo-ere u F1.
https://www.racefans.net/2023/02/02/jean-pierre-jabouille-1942-2023/
|
|
|
|
|
Poslao: 12 Feb 2023 11:02
|
offline
- Skywhaler
- Moderator foruma
- vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
- Pridružio: 13 Dec 2013
- Poruke: 8781
- Gde živiš: Esgaroth
|
Alfa Tauri AT04
|
|
|
|
|
|
Poslao: 24 Feb 2023 19:00
|
offline
- Pridružio: 17 Mar 2020
- Poruke: 37
- Gde živiš: Srbija
|
Пошто има свих десет болида,можда могу да се спакују у једну објаву.
Било би прегледније а и лепше.
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2023 21:17
|
offline
- Skywhaler
- Moderator foruma
- vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
- Pridružio: 13 Dec 2013
- Poruke: 8781
- Gde živiš: Esgaroth
|
Evo ih svi tokom testova...
|
|
|
|
Poslao: 04 Mar 2023 11:39
|
offline
- Skywhaler
- Moderator foruma
- vampire and philosopher, po©smt, rhd©t
- Pridružio: 13 Dec 2013
- Poruke: 8781
- Gde živiš: Esgaroth
|
Ovogodišnji cirkus startuje VN Bahreina čije će kvalifikacije biti vožene danas.
Nezvanični treninzi najavljuju da će se Red bul ponovo najviše pitati, uz prodor ka vrhu Aston Martina i starog šampiona Fernanda Alonsa. Ostaje ipak da se vidi može li britanski tim da zadrži tempo koji je pokazao tokom predsezonskih testova i juče.
Iz Ferarija i Mercedesa stižu informacije kakve baš i nismo priželjkivali. Šarl Lekler je npr. izjavio da Skuderija u ovom trenutku nema potencijal da se bori za pol poziciju, dok sedmostruki prvak Luis Hamilton, i pored činjenice da su Srebrne strele rešile dosta tehničkih poteškoća iz prošle sezone, pre svega famozno poskakivanje, tvrdi da je Mercedes sada još dalje od konkurencije!?
https://www.racefans.net/2023/03/03/ferrari-not-co.....s-leclerc/
https://www.racefans.net/2023/03/03/hamilton-merce.....-practice/
Šta je istina, a šta taktiziranje van staze, videćemo već danas...
|
|
|
|
Poslao: 04 Mar 2023 19:24
|
offline
- Pridružio: 17 Mar 2020
- Poruke: 37
- Gde živiš: Srbija
|
Sedam vozača u okviru jedne sekunde obećava veliku borbu.
Posebno mi je zanimljiva pozicija Alonsa koji je negde u sredini ove grupe.
Aston Martin mi je prijatno iznenađenje uz povratak Ferrarija u sam vrh.
|
|
|
|