offline
- BrackoNe

- Elitni građanin
- Pridružio: 25 Jul 2003
- Poruke: 1829
- Gde živiš: Stara Pazova
|
Prisecanja Ferarijeve dominantne sezone 2002. su se ponovo vratila nakon ovogodišnje trke u Melburnu, u kojoj je pobedu odneo Michael Schumacher, i u kojoj su Ferrari-jevi bolidi bili daleko ispred ostalih.
Iako su se izjave kretale od šokiranosti (Jenson Button), pa do odavanja priznanja Ferrari-ju (jedan od Renault-ovih direktora Pat Symonds), sve to ne mora da znaci da ce ova sezona biti u znaku Ferrari-ja i njegove dominantnosti.
Ipak, postoje razlozi da se veruje da ce ova sezona biti nalik prošle sezone, i da ce se tek razviti u blisku borbu velikih timova, a cije šanse cemo ispitati u daljem tekstu.
FERRARI
Kada je jedan tim tako superioran u prvoj trci, veoma lako je steci pogrešan utisak.
Ali, ukoliko se prisetimo prošle sezone, Ferrari-jeva dominacija u prvoj trci je bila i znatno veca, ali je bila mnogo manje uocljiva jer je u timu došlo do konfuzije zbog promena vremenskih uslova, što je dovelo do loših pozicija njegovih vozaca.
I pored toga prošla sezona se razvila u jednu od najbližih u dosadašnjoj istoriji.
Ukoliko pogledamo na ovu sezonu i trku u Melburnu, videcemo da su vremenski uslovi bili idealni za šampionski tim. Hladno vreme je doprinelo da Bridgestone-ove gume rade u svom optimumu, što je odnelo prevagu u odnosu na Michelin, koga koriste svi ostali veliki timovi.
Ferrari-ju ipak nece biti tako lako na sledecoj trci, koja se vozi u Maleziji za dve nedelje, kao i u Bahreinu koji se vozi nakon toga, a da ne pominjemo da se Evropske trke voze u leto.
Medutim, pored svega ovoga, ne možemo reci da je sve ovo slucajnost, jer Ferrari-jev ovogodišnji bolid, ma koliko licio na svog prethodnika, predstavlja ogroman napredak u odnosu na model iz 2003. A i taj model je bio najbolji te godine.
A na sve ovo moramo dodati i to da Micheal Schumacher izjavljuje da je njegova motivacija i želja još uvek prisutna, kao i da je pouzdanost Ferrari-ja još uvek jako dobra.
I na kraju da citiramo Mercedes-ovog sportskog direktora, Norbert Haug-a : "U ovom trenutku moramo da predpostavimo da je Ferrari jak na svim poljima. Bilo bi pogrešno da sav napredak pripišemo samo gumama."
RENAULT
Rezultati koje je Renault postizao u pred-sezoni su sugerisali na to da bi Renault mogao da bude dostojan protivnik Ferrari-ju, a prva trka je samo to i dokazala.
Iako nije uspeo da ugrozi vodeci tandem Ferrari-ja, Alonso je ipak uspeo da održava ritam koji su nametnuli bolidi Ferrari-ja, naglasivši time da, ukoliko vreme bude više odgovaralo Michelin-ovim gumama, može zadati glavobolje Ferrari-jevcima.
Odluka tima da se upotrebi novi motor izgleda da se polako isplacuje Renault-u.
Celog vikenda u Renault-u se nije moglo primetiti da imaju bilo kakvih problema sa motorom, i ako se takav trend nastavi, može se ispostaviti da ce to biti znacajna prednost u sezoni u kojoj je pouzdanost veoma važna.
Renault-ov najveci problem predstavljaju kvalifikacije, na kojima tim ne uspeva da iz motora izvuce dovoljno snage u tom jednom krugu. To znaci da kada trka krene u nedelju, Alonso bi mogao da provede dosta vremena iza sporijih bolida pokušavajuci da ih pretekne.
BMW WILLIAMS
Wiliams je od ove sezone ocekivao mnogo. Na ovu sezonu je gledano kao na najbolju šansu za osvajanje šampionske titule od 1997., ali je Ferrari-jev tempo u Melburnu za njih došao kao šok.
Ralf Schumacher je opisao kao "zabrinjavajuce" cinjenicu da je njegov auto bio za sekundu po krugu sporiji od Ferrari-jevog, ali, kao što je i slucaj sa svim Michelin-ovim timovima, malo je verovatno da ce tako biti i ubuduce.
Wiliams-ove krajnje domete ne možemo nikako da procenimo analizirajuci ovu trku, jer su dosta vremena oba bolida provela muceci se sa preticanjem sporijih vozila.
Ali novi BMW-ov motor koji se nalazi u Wiliams-u je jak kao i prošlih sezona i za ocekivanje je da ce Wiliams pored Renault-a biti jedan od glavnih protivnika Ferrari-ju.
Sa stanovišta vozaca ništa se nije promenilo. Juan Pablo Montoya je bio brži, ali je napravio previše grešaka, tako da je završio iza Ralfa.
Kolumbijanac ce morati da smanji broj grešaka ukoliko iole želi da ugrozi Ferrari ove sezone.
McLAREN-MERCEDES
Nakon Melburna možemo samo reci da je McLaren u neocekivanoj, velikoj, nevolji. Ocekivanja u McLarenu su bila jako velika, ali u Australiji su izgledali, u najboljem, kao peti najbolji tim.
Postoji ogroman broj problema u McLarenu.
Kao prvo bolidu nedostaje prijanjanje. Vozaci ne mogu da nateraju bolid da se ponaša onako kako bi oni želeli. U kvalifikacijama bolid ne iskorištava maksimum iz guma da bi ga ucinio što bržim. U trci se to ne primecuje toliko, ali bolid zbog toga nemože da pravi konstantna vremena.
Najgore od svega je njegova pouzdanost, i cini se da je Mercedesov motor gori od samog bolida.
Kvar na motoru je stajao Kimi Raikkonen-a prvog odustajanja, a prica se da je McLaren morao da ogranici kilometražu motora znajuci da Mercedesov V10 motor nije u stanju da prede 800km koliko se prede za jedan vikend (trku).
BAR-HONDA
BAR je bio zvezda zimskih testiranja, ali im je Australijski GP samo pokazao da imaju još mnogo posla da odrade da bi se nadali da formu sa testiranja mogu da prenesu na jedan trkacki vikend.
Novi BAR 006 je jasno, najbolji bolid koji je ovaj tim dosada napravio. Njegova snaga je u tome da je veoma brz na kvalifikacijama - Sato i Button su bili 4. i 7.
Ali i pored dobrih kvalifikacija, u trci su njihove pozicije išle unazad. Razlog tome je bio što je bolid jednostavno prebrzo iskoristio gume, i zatim pošeo da gubi prijanjanje što je dovelo da smanjenja tempa pri kraju seta guma.
Ako je to bio problem pri hladnom vremenu u Melburnu, onda to preti da postane katastrofa ukoliko vreme bude mnogo toplije, kao u Maleziji na primer.
Ipak možemo reci, zakljucujuci na osnovu Australije, da je BAR u mnogo boljoj formi nego McLaren i da može da se nada dobroj sezoni.
|