Pauza, barem prema prvim rezultatima, reklo bi se da je prijala Red bulu čiji prvi vozač i branilac titule Maks Ferstapen odneo je pobedu u sprintu, a zatim upisao i treće mesto na trci za VN nagradu SAD u Ostinu, čime je njegova prednost nad Landom Norisom povećana na 57 bodova (354:297).
Glavni događaj vikenda (i dalje odbijam da prihvatim da sprint ima smisla) obeležili su Ferari koji je odneo dvostruku pobedu, nakon briljantnog starta Šarla Leklera i proboja sa četvrte na vodeću poziciju koju je praktično, osim perioda u boksu, zadržao do samog kraja i odličnu pratnju klupskog kolege Sainca. Međutim, treće mesto Ferstapena pomalo je diskutabilno pošto dolazi nakon kažnjavanja Landa Norisa nekoliko krugova do kraja koji je obišao Ferstapena, istina izlaskom sa staze, ali i sam Holanđanin u tom trenutku nije bio na stazi. Da bi sve bilo interesantnije, u prvom krugu i prvoj krivini nakon starta videli smo slično, samo su uloge bile obrnute, i Ferstapen je primorao Norisa da siđe sa staze nakon čega je mladi Englez sa vodeće pozicije na startu pao na četvrto mesto.
Iako je FIA, navodno, obrazložila svoju odluku borbom za pozicije na startu, ostaje utisak da se po lošem starom običaju aktuelnim šampionima gleda kroz prste u spornim situacijama.
U konkurenciji konstruktora prednost Meklarena nad Red bulom blago je okrnjena (544:504), a već sledećeg vikenda sledi VN Meksika na stazi Braća Rodrigez u Sijudad de Meksiku.
Ako je FIA do ovog trenutka imala nešto više razumevanja za aktuelne prvake, to je naglo zaboravljeno na trci za VN Meksika na kojoj je Maks Ferstapen nakon dva duela u svega desetak sekundi sa Landom Norisom u istom krugu dva puta kažnjen sa ukupno 20 sekundi zbog čega se njegova vožnja pistom Braća Rodrigez pretvorila u kontrolu štete osvajanjem šestog mesta.
To je, donekle, nepravedno bacilo u drugi plan sjajnu vožnju Karlosa Sainza juniora i drugu uzastopnu pobedu Ferarija. Sainz je, istina, izgubio prvu poziciju nakon starta, ali je u restartu posle perioda pod vozilom bezbednosti i nakon svega jednog kruga u direktnom duelu potukao Maksa Ferstapena. Skuderija je zapravo bila blizu uzastopne dvostruke pobede, ali je sve ''pokvario'' Lando Noris koji je uspeo da pretekne Šarla Leklera i zauzme drugo mesto na podijumu.
Četiri trke (i dva sprinta) pre kraja situacija postaje sve zabavnija u borbi za vrh. Iako je Ferstapen i dalje prvi kandidat za osvajanje, odnosu odbranu titule, njegova prednost ispred Landa Norisa sada je pala na 47 bodova (362:315), koji i dalje nije u potpunosti siguran ispred Šarla Leklera koji ima 291.
Još je zabavnije u poretku konstruktora jer je donedavno neprikosnoveni Red bul sada pao na treće mesto sa 512 bodova, a pravom naletu je Ferari koji je sa dve pobede i četiri mesta na podijumu u poslednje dve trke izbio na drugu poziciju i zaostaje svega 29 bodova za vodećim Meklarenom (566:537).
Već sledećeg vikenda čekaju nas sprint i VN Brazila na stazi Interlagos.
Mnogo dešavanja na stazi Inetrlagos tokom vikenda, od sprint trke preko odloženih, pa naknadno voženih kvalifikacija, u pojedinim trenucima gotovo i pravog haosa na stazi tokom trke, a sve uglavnom u režiji loših vremenskih uslova, u kojima su se najbolje snašli Maks Ferstapen i Red bul koji su, i pored činjenice da su na startu bili tek 17(!), stigli do pobede koja skoro sigurno donosi Holanđaninu četvrtu titulu prvaka sveta.
Matematički, još uvek nije sve gotovo, ali kako sada prednost ispred Landa Norisa iznosi 62 boda (393:331), a do kraja nas očekuju još samo trke u Las Vegasu, Kataru i Abu Dabiju, teško je poverovati da bi Red bul i Ferstapen mogli ispustiti takvu priliku, iako je evidentno da najbrži automobili trenutno ima Meklaren koji je i pored jučerašnje pol-pozicije serijom loših i pomalo nesrećnih odluka ovog vikenda propustio priliku da šampionat vozača učini još neizvesnijim.
Sa druge strane, u poretku konstruktora Meklaren sa 593 boda i dalje ima prednost ispred Ferarija sa 557 i Red bula sa 544, pa je po svoj prilici to jedina neizvesnost kojou ćemo imati do kraja.
Trka za VN Las Vegasa gurnula me je u svojevrsni antiklimaks kada se radi o F1, pošto je tada i matematički rešen šampionat u konkurenciji vozača.
Prvak je ponovo postao Maks Ferstapen u Red bulu, što je njegova četvrta uzastopna titula, a koju je potvrdio pobedom i u narednoj trci za VN Katara. Donekle drugačiju sliku videli smo u poslednjoj trci za VN Abu Dabija voženoj juče u kojoj je trijumfovao Lando Noris u Meklarenu i koja je donekle nagovestila da je Meklaren, možda, mogao mnogo više.
Legendarni britanski tim utešio se titulom u konkurenciji konstruktora, prvom jš od 1998. godine kada su u kokpitu Meklarena sedeli Mika Hakinen i Dejvid Kultard, a čime se Meklaren na večnoj listi izjednačio na drugom mestu sa Vilijamsom sa ukupno devet titula. Prvi na listi ostaje i dalje neprikosnoveni Ferari sa čak 16 konstruktorskih trofeja.
Sledi zimska pauza, mada su već uveliko u toku pripreme za narednu 2025. godinu u kojoj nas očekuju značajne promene u vozačkom kadru i u kojem već sad znamo da će se u Skuderiju preseliti sedmostruki svetski prvak Luis Hamilton.
Interesantna vest je i da je, nakon kazne dobijene u poslednjoj trci za izazivanje incidenta, aktuelni prvak Maks Ferstapen sada na samo četiri poena od automatske kazne od zabrane nastupa na jednoj trci, što bi moglo imati značajan uticaj na dešavanja u narednom šampionatu.
Maksovo vozačko umeće svakako se ne dovodi u pitanje, ali sva je prilika da se već uveliko svrstao u red onih koji će biti upamćeni i po, najblaže rečeno, nekorektnom ponašanju, a što je demonstrirao i na stazi i van nje, a poslednje svedočenje o tome stiže i od jednog od rivala na stazi, Britanca Džordža Rasela.