Poslao: 13 Okt 2014 13:12
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Večita borba i odluka, da li uzeti automobil sa dizel motorom ili benzinca?
U ovoj temi, gledamo isključivo ekonomiju - $$$ - šta se više isplati voziti na kratak i na duži rok.
Dizeli manje troše, ali više novaca treba izdvojiti za održavanje (ne daj Bože, rikne zamajac, turbina, ili treba promeniti FAP filter).
Nije loša varijanta uzeti i benzinca sa serijski ugrađenim plinom (kao neki modeli Fiata i Dačije, npr).
Napisah danas, jer nisu od značaja modeli koji su mogli da idu i na lož ulje
Dakle, za šta bi se vi odlučili? (+ potkrepite argumentom)
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 13:23
|
offline
- Acid_Burn
- Moderator foruma
- Glavni moderator foruma Zabava
- Hellraiser
- Demon to some. Angel to others
- Pridružio: 07 Jan 2005
- Poruke: 25503
- Gde živiš: Beneath the Black Sky
|
Ako godišnje prelaziš dosta kilometara onda je dizelaš i bolja investicija i bolji za eksploataciju ali je skuplje održavanje.
Ako godišnje prelaziš manje kilometara onda je bolje rešenje neki slabiji benzinac.
Plus za benzince je za nijansu jeftinije održavanje.
Što se plina tiče ja sam protiv toga.
Ok je kao "fabrička" ugradnja ali naknadna budženja nikako.
Da je trebao da ide na plin bio bi odmah u fabrici napravljen da radi na plin....
Što se kaže: na dizel se ore,na plin kuva a na benzin vozi
To je neko moje mišljenje
|
|
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 13:48
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Pričamo, onako generalno o stanju danas
(ja ću za koju godinu biti u mogućnosti za promenim auto, pa me ovo malo više interesuje)
|
|
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 13:48
|
offline
- milanpesic222
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 10 Sep 2014
- Poruke: 678
|
Ja bih se ipak odlucio za dizel........Brat ima peugeot 307 2.0 Hdi, zaista sjajano radi, smijesno trosi i tih je........Opet, trazi ipak kvalitetnije gorivo, moras obratiti paznju na to, a ima resenje, sipas aditiv u gorivo.............E sad, postoje vrhunski malolotrazni benzinci puni snage, Wolksvagenovi TSI motori...malo trose, idu ko ludi.............Dakle, izbor je na tebi
|
|
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 14:09
|
offline
- rapha
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2005
- Poruke: 9113
- Gde živiš: Beograd
|
Dizel skuplji u startu, kod nekih modela čak drastično. Cena održavanja je viša, cena goriva ista. Jedno što imaju višu cenu kada ga prodaješ, ali više si ga i platio u startu. Tako da je moj izbor trenutno benzinac, bez razmišljanja, koliko god da prelaziš.
|
|
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 14:35
|
offline
- higuy
- Legendarni građanin
- penzionisani tabijatlija
- crni hronicar
- Pridružio: 21 Apr 2010
- Poruke: 8565
- Gde živiš: Dubocica
|
Benzinac, zbog prelaska na TNG, tj. plin.
|
|
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 15:00
|
offline
- Srki94
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2008
- Poruke: 12403
|
Zar plin ne troši više ?
Moja neprofesionalna matematika kaže :
8500 RSD / 85 RSD = 100l plina
8500 RSD / 155 RSD = 54 l evro dizela
Moj auto troši 5.5l, neka bude i šest
54l/6 = 9 = 900km ; (9.8 na 5.5l što je 980 km)
100l/10 = 10 = 1000km
Nemam plivajući zamajac i imam pouzdan motor generalno, što je opet nečiji izbor kada kupuje auto ako se bar malo raspita.
Negde sam našao da se plin troši ~ 10l pa dođe skoro isto, malo više može da se vozi, ali opet - nemam predstavu o tome koliko se troši, znam samo da se troši više iz iskustva ljudi oko mene).
Mislim da je ta priča pre bila istinita kada je TNG bio jeftin, pa čak i do 2011. godine, vidim da je tada skočio za dvadeset dinara (počeo na 40 2009. skočio sa 68 na 85 2011. i sada je 83RSD).
Svejedno ja ne mogu ništa ovde da kažem (uzevši sve u obzir i održavanje), kući imamo dva dizelaša, jedan 1.4, drugi 2.0, prvi troši 5.5 l, drugi troši 6l.
Ćale je baš imao lošu sreću sa njegovim Mondeom i preplatio ga je do sada zbog održavanja ...
Mislim da je to neka fer potrošnja (opet, zar benzinci ne troše više ?).
Elem, ovde kažu da se isplati valjda, evo neke detaljnije analize :
http://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti.....o-gasa.php
Sve u svemu čist benzin je očigledno najskuplji, za njim dizel pa TNG.
Mali citat :
Citat:Zaključak
Prema gotovo svim računicama koje smo izveli, sa različitim TNG uređajima, potrošnjama i automobilima, vožnja na auto gas se i dalje isplati. Naravno, drastično manje nego prethodnih godina, ali svaka ušteda dobro dođe.
Inače, nikada ne bih ugradio TNG ...
|
|
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 16:04
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Ma citava ova prica me zanima sto da saznam malo vise o ZA i protiv,a i to sto sam se opasno zagrejao za novu Dacia Stepway,u dizel varijanti (generalno sam vise vozio benzince,i benzin + plin).
Srki,plinac bi trebalo da trosi 7-8l plina (zavisi),s tim da auto ima oko 10% manje snage.
|
|
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 17:11
|
offline
- rapha
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2005
- Poruke: 9113
- Gde živiš: Beograd
|
Ne znam šta je problem sa plivajućim zamajcem? Palite i gasite auto pod kvačilom i samo na taj način ste ga sačuvali 80%. Nije to neki kvarljiv deo.
Dacia ugrađuje Renoove dizel motore. Ako je 1,5dCi to je neuništiv motor. Bukvalno.. Kvalitetan, izdržljiv pouzdan, mali potrošač..
|
|
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 17:49
|
offline
- Acid_Burn
- Moderator foruma
- Glavni moderator foruma Zabava
- Hellraiser
- Demon to some. Angel to others
- Pridružio: 07 Jan 2005
- Poruke: 25503
- Gde živiš: Beneath the Black Sky
|
@rapha
Taj dci motor jeste dobar kada se koristi kvalitetno gorivo a da te odvedem kod mog mehanicara da vidis kako mu u svakom trenutku makar 2 dci cekaju popravku u dvoristu.
Nase gorivo je smrt za taj motor odnosno dizne.
A i nove dizne koje se stave brzo riknjavaju jer su diskutabilnog kvaliteta....
Generalno problem kod nas je sto su nam putevi losi,gorivo lose,rezervni delovi skupi i cesto nekvlitetni a majstori posebna prica.
|
|
|
|