Poslao: 13 Okt 2014 19:32
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13411
- Gde živiš: Z-moon
|
Napisano: 13 Okt 2014 19:09
Pravo da vam kažem - nemam pojma zbog čega se dizel motori ugrađuju u putnička vozila danas.
Niti je gorivo jeftinije, niti dizel motori danas nešto osetno manje troše od benzinskih motora, niti je automobil sa dizel motorom jeftiniji - čak je osetno skuplji od benzinca.
Istina je da su automobili sa dizel motorima skuplji kao polovnjaci, i time zahvalniji za onog ko ga prodaje, ali se opet vraćamo na moju početnu konstataciju.
Šta se više isplati?
Jeftina vožnja je relativan pojam i ne odnosi se samo na cenu goriva.
Nju čini kombinacija vrednosti auta koja se gubi godišnje, potrošnja goriva, održavanje sa registracijom i cena goriva. Izuzetno je bitno da se u kola malo ulaže, odnosno da se ne kvare često.
Dacia je odličan, best-buy izbor, jer benzinci prelaze i po 500.000 kilometara sa osveženim motorima, i to na taksiju. Primera iz Srbije ima nekoliko, a istu priču mi je potvrdio i taksista iz Istanbula koji je sa Loganom starim 18 meseci prešao 180.000 km - bez ikakvih dodatnih troškova (redovan servis na 15.000 se podrazumeva). Inače, to mu je treća Dacia, sa prethodnima je prelazio 500 i 600.000. Takođe, moja supruga vozi Sandero punih pet godina, a za to vreme smo zamenili samo nekoliko sijalica farova i metlice brisača.
Motor je 1.4 benzinski sa plinom, potrošnja je oko 8 l/100km.
Inače, za Dacie ne postoji fabrički ugrađen plin, već se on ugrađuje naknadno u ovlašćenim servisima. Nema ni govora o nekoj budževini, jer je sve spakovano zaista pedantno. Redovan servis TNG uređaja je na 30.000 km, i košta od 25 do 40 EUR.
Dizel varijanta je dosta skuplja, a na Dacia forumu nisam čuo nikakve pritužbe na DCI motore (što naravno ne mora da znači da ne postoje pritužbe).
Mislim da bi benzinac sa TNG-om u BiH/RS bi odličan izbor, ponajviše zbog niže cene gasa nego što je kod nas u Srbiji. Ugradnja TNG uređaja je od 600-900 EUR, u Srbiji.
Kao i uvek, izbor novog automobila je borba između očiju i mozga, odnosno onoga što se nekome sviđa i isplativosti tog ulaganja.
Dopuna: 13 Okt 2014 19:32
Srki94 ::Zar plin ne troši više ?
...
Srki, nema načina da ti auto troši 10 litara na plin, ako ti na benzin troši 6 (pod istim ili sličnim režimom vožnje)
Uradi tu istu kalkulaciju sa 6l benzin, 7 litara plin, pa ćeš videti razliku.
Mene mrzi da računam.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 19:37
|
offline
- magna86
- Anti Malware Fighter
Rank 2
- Pridružio: 21 Jun 2008
- Poruke: 6104
|
Fil ::Večita borba i odluka, da li uzeti automobil sa dizel motorom ili benzinca?
[ . . . ]
Dakle, za šta bi se vi odlučili? (+ potkrepite argumentom)
Problem sa TNG (mesavina propan/butan) je ta sto plin ima oktansku vrednost od 102 do 105. Nekad i vise... Motori su pravljeni da rade ili od 92 - 95 ili od 95 - 98 oktana. Naravno, prvih 100 sipanja automobil nece ni da oseti to ali vec ono 101 sipanje moze napraviti problem. Zato je jako bitno da se poseduje sekvent plin no injection motori svakako imaju sekvent plin (auto se uvek pali na bezolovni).
Zato se kaze da benzinski motori sa fabrickim ugradjenim plinom su bolje resenje. Mada, drug od mog oca je kupio fabricki fiat i popizdeo i odvezao auto kod nekog njihovog treceg plin-majstora da mu sve to sto je fabricko zamene. Kao, ne valja nista ... E sada ti budi pametan.
Sto se tice evrodizela, to je nase najkvalitetnije gorivo u Srbiji (sada ima konkurenciju, bezolovni 98) ali cak i ta goriva su po kvalitetu mnogo ispod normativa. Ako je TDI motor malo osetljiv, mozes ocekivati i neke probleme. Neki ljudi su se zalili i govorili da se kaju sto su uzeli auto na evrodizel, neki sipaju samo na MOL pumpama (i gasprom bi trebali imati nesto bolje od ostalih, mada sve se to proizvodi u nasoj rafineriji u Pancevu i sipaju aditivi i tak') a neki su odusevljeni, i kazu da nemaju nikakvih problema.
Ljudi su razliciti ...
Ja imam Sandero 1.6MPI (nov, uzet krajem 2009 god) i on i ovako malo trosi, a + uzeli smo plin sredinom ~ 2011 god i stvarno malo trosi. Generalno, sve se svodi na redovno odrzavanje motora.
A sto se tice racunice, ja bih se pre uvek opredelio na Benzinac.
|
|
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 22:01
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Magna, i ti si u toku s ovim.
Koliko sam ja upoznat Dacia Sandero Stepway se u benzinskoj varijanti u novoj verziji isporucuje sa motorom od 900 kubika,sto mi je nekako premalo za taj tip auta.Nema verzija Stepway sa ugradjenim plinom (bar ovih novih),niti motora sa vecom kubikazom (benzin).
A ja bacam oko na dizel i to 1,5 sa 90 "konja".
Sa druge strane i ja sam cuo da su im dizel motori izvanredni.Kolege koje voze Daciju imaju dizel varijantu i nemaju nikakvih problema sa autom.Samo redovan servis.
Pitanje postavih jer sam citao da su dizeli ekonomicniji za voznju (3,9l nafte na 100 km) ali da su kvarovi i servisi nezgodni po dzep.
A sa dizelasima nemam iskustva jos od Golfa 1,koji je u to vreme bio najekonomicnija stvar koju sam imao.
|
|
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 22:17
|
offline
- Acid_Burn
- Moderator foruma
- Glavni moderator foruma Zabava
- Hellraiser
- Demon to some. Angel to others
- Pridružio: 07 Jan 2005
- Poruke: 25503
- Gde živiš: Beneath the Black Sky
|
A što upropsatiše Daciu sa tim slabim motorima?
|
|
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 22:45
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Napisano: 13 Okt 2014 22:32
Nemam pojma,obicni Sandero (novi model) se isporucuje i sa jacom kubikazom + ima i plin.Ali stepway samo sa 900 kubika.
(informacije su sa nekog PDF-a sa ponudom).
Inace taj benzinac ima turbo motor i takodje razvija 90 konja.
E sad,ne znam koliko je pametno stavljati na takvu malu kubikazu turbo punjac i toliko konjskih snaga.
Dopuna: 13 Okt 2014 22:45
+ Cuo sam da su Fiatovi JTD motori izvanrednog kvaliteta.Majstori kazu da nijednog nisu otvarali.Takodje preporucuju i ovoga Stepway dizela,navodno da im je odlican motor i da su se pokazali pouzdaniji i od samog Renoovog pandana.
Sale je u pravu da je ovde jeftin plin.
A nisam cuo ni da se neko zalio na kvalitet nafte (Nestro pumpa).
~
Naravno,prica je opsta i sva iskustva i info su dobrodosla o benz i dizel motorima
|
|
|
|
Poslao: 13 Okt 2014 23:36
|
offline
- magna86
- Anti Malware Fighter
Rank 2
- Pridružio: 21 Jun 2008
- Poruke: 6104
|
Citat:Koliko sam ja upoznat Dacia Sandero Stepway se u benzinskoj varijanti u novoj verziji isporucuje sa motorom od 900 kubika,sto mi je nekako premalo za taj tip auta.Nema verzija Stepway sa ugradjenim plinom (bar ovih novih),niti motora sa vecom kubikazom (benzin).
Ja prvi put cujem za motor od 900 kubika. Stapway je SUV varijanta Sandera i koliko znam isporucuje se sa odlicnim 1.5DCI i sa 1.6MPI motorima. Benzinski je nesto jeftiniji. Mada moja preporuka jeste ne uzimati Stapway. Jeste on lep, ali Sandero Laureate je najopremljenija varijanta Dacije i ta varijanta ima vise opreme nego bilo koji Stapway.
Da, ti dizel motori su provereni motori koji se ugradjuju u reno kacket i par drugih vozila. Ti motori su odlicni. Doduse, i ovaj moj benzinski motor je odlican, nemam zamerki. Istot ako, sada imas i Laureate sa dizel varijantom. To mozes naci polovan auto, mala kilometraza, ocuvan a opet nov. Veliki je, veliki gepek, zadnja sedista ima prostora, dobijas ogroman prostor kada spustis zadnja sedista ...etc
Naravno, pricam za ove starije Dacije. Za ove nove Dacije ne znam, nisam ih gledao.
Citat:Pitanje postavih jer sam citao da su dizeli ekonomicniji za voznju (3,9l nafte na 100 km) ...
Svi se hvale da Clio dizelas trosi jako malo. I svi komentarisu da umerena voznja ne prelazi 3.5 L/100Km. Za kvarove ne znam mada par mojih drugara i komsija je vozilo (neki i dalje voze) taj Clio i nemaju vecih problema.
Citat:A nisam cuo ni da se neko zalio na kvalitet nafte (Nestro pumpa).
Ova vozila sa nizom i srednjom klasom mozda i ne. Ali znam da visa klasa koja voze madafaka dizelase imaju problem sa evrodizelom. Ne svi naravno, sve zavisi i od motora.
Citat:Inace taj benzinac ima turbo motor i takodje razvija 90 konja.
Generalno, sada razlike vise nema, da li je evrodizel ili bezolovni automobil. Prednost imaju benzinci jer ti davaju vise opcija.
|
|
|
|
|
Poslao: 14 Okt 2014 00:43
|
offline
- rapha
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2005
- Poruke: 9113
- Gde živiš: Beograd
|
@acid
Jbg, kod nas svašta možeš da kupiš. Zavisi kako je održavan ali generalno je Renoov 1,5 dCi motor među najboljim, najpouzdanijim i najekonomičnijim na svetu. Ja sam imao Klia sa tim motorom, moj otac ima Logana sa tim motorom i stvarno je neuništiv. Loganu i dan danas dušu vadimo pošto je to "radni" auto i služi kao prvog dana. Samo redovni i dobri servisi i nema zime.
Za 1,9 dCi a naročito za 2,2 dCi sam svašta čuo (nisam bio vlasnik pa ne znam pouzdano), i dobro i loše ali za 1,5 dCi stvarno, i pored ličnog iskustva, nikada ni od koga nisam čuo da je loš i da je bilo problema. Naprotiv, sve najbolje..
Italijanski 1,9 JTD motor (Fiat, Alfa i Lancia) je među najboljim u svetu i ugađuju se u još neke marke automobila. Nema greške. Rame uz rame sa WV TDI motorom. Za JTD motore veće kubikaže nisam čuo da su se nešto specijalno pokazali.
Generalno, najbolji dizel motori po svim ocenama su Isuzuovi. Nažalost, nisam imao prilike ali se nadam da ću jednog dana biti vlasnik jednog Isuzu D-Max.
|
|
|
|
Poslao: 14 Okt 2014 08:24
|
offline
- Blue
- Elitni građanin
- Pridružio: 06 Avg 2003
- Poruke: 2214
|
ja dok sam vozio fiata nadavao sam se za gorivo,malo je vise trosio benzin ,kada smo kupili novu mazdu 3 dizela naravno ,sada sam se nadavao za filter nafte ,jedva da pregura 9-10 000km i odma pocne da trokira,na zalost u pitanju je elektronski filter nafte i cena mu se krece od 70-80e ,u prospektu pise da se menja od 40 000-60 000km ,ali sa nasim evrodizelom je to mnogo krace ,u pitanju je dohc ili cdi motor ,tako da nema pravila ,zato wv polo 1.2tdi 75ks nema problema kao mazda ,a filter kosta 1000din. i predjes 20 000km nema nikakvih simptoma , vise nikad necu kupiti japanca ,sada sam se i sam uverio da je svaba najbolji auto na svetu ,a to su 3 stvari
1. nema dpf filter i te gluposti,malo ko zna da pored dpf ide posuda sa ad blue tecnosti koja se trosi da bi sve to radilo kako treba ,a 1l te tecnosti je oko 50e ,2l vam traje 50 000km maximum
2. napravljen je za nasu naftu da trpi sve to
3. delovi su povoljni za 70e ima da kupis sve komplet za servis,a ne samo filter nafte itd...
i jos jednom vise nikad japanca,za 4god. nov auto bio je 4 puta u servisu zbog svakakvih problema sa nasom naftom,sad ce mi neko reci da za to nije kriv auto, tacno ali ja sam kupio auto da vozim u Srbiji,a ne u Nemackoj ,zato pamet u glavu i ne pravite gresku koju sam ja napravio ....,kod nas samo tdi,dci,jtd motori sto se tice dizela ,sve ostalo je zakomplikovano za nase uslove i izvlaci pare
|
|
|
|
Poslao: 14 Okt 2014 09:55
|
offline
- Pridružio: 25 Maj 2005
- Poruke: 1482
- Gde živiš: Gracanica, Kosovo
|
magna86 ::Citat:Koliko sam ja upoznat Dacia Sandero Stepway se u benzinskoj varijanti u novoj verziji isporucuje sa motorom od 900 kubika,sto mi je nekako premalo za taj tip auta.Nema verzija Stepway sa ugradjenim plinom (bar ovih novih),niti motora sa vecom kubikazom (benzin).
Ja prvi put cujem za motor od 900 kubika.
To je novi Renoov trocilindricni turbo motor TCe 90 koji se, npr. ugradjuje i u Renault Captur.
@Blue
Nemaju svi proizvodjaci isto resen DPF filter, recimo Pezo 407 ima DPF filter sa aditivima, dok recimo Ford Mondeo nema, nego se regeneracija iliti ciscenje samog filtera obavlja na drugi nacin. Ranije sam vise znao o ovome ali se zaboravilo.
Taj 1.5DCi koji pominjete dolazi u nekoliko verzija, od slabijih 80 (negde 75) do 86 KS i snaznijih 105 KS (mislim da je sada pojacan na 110 ili malo vise). Slabija varijanta se ugradjuje u Sandero, dok recimo jaca verzija od 105KS ide u Duster. Upravo je verzija od 86KS u Meganu i Sceniku pravila probleme zbog, ako se dobro secam, Delphi pumpe za gorivo koja je propustala prljavstinu ili nesto slicno. Jaca verzija nije imala tih problema i generalno je pouzdana.
A u vezi diskusije benz protiv dizela, recimo to ovako: ako dizel trosi samo 1L manje, za nekoga ko prolazi 10.000km godisnje to je 100L goriva, ili nesto vise od 100 Evra. Eto ga mali servis gratis. Ne sporim da dizel, prvenstveno ako se losije odrzava, moze da stvori vise izdataka, ali je potrosnja ono zbog cega se ljudi odlucuju za dizel.
Problem predstavljaju neodrzavani motori (bilo dizel ili benzinci) koji su presli dosta vani, pa se ovde prodaju na 120.000km i onda se ljudi zale kako se auto kvari a jos nema ni 150kkm.
Plivajuci zamajac? To je vec realnost, i sada se ugradjuje u skoro sve motore, cak i u benzince sa vecim obrtnim momentom. Live with it.
Benzinci se sve vise izjednacavaju sa dizelima po potrosnji, tako da za nekog ko ne prelazi vise od, recimo, 10.000km godisnje i noviji benzinac moze biti dobar izbor, pogotovu jednostavniji benzinci tipa tih u Dacijama.
Izvinjavam se za malo duze pisanije.
|
|
|
|