Poslao: 17 Jan 2010 10:35
|
offline
- f650gs
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 14 Jan 2010
- Poruke: 6
|
Divlje promene cena benzina i dizela su neizbježne i praktično su već svi na to navikli. Svi osim našeg džepa. Mnogi vozači pa i ja svaki dan razmišljaju o tome kako da skrešu troškove koje im pravi potrošnja goriva kada idu na posao i nazad. Ima različitih rešenja - promena automobila u neku s hibridnom verzijom motora koja sigurno troši mnogo manje (ali da imamo para za kupovinu novog ni gorivo nam ne bi bilo problem). Ili pak neka rešenja za nadogradnju motora da radi na plin ili vodu kako bi smanjili troškove benzina.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 17 Jan 2010 11:20
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Sledećih šest zlatnih pravila omogućuju znatnu uštedu goriva:
Motor pokrenite tek nakon što ste vezali sigurnosni pojas, podesili retrovizore i ubacili omiljeni disk u CD-radio. Nemojte zagrevati motor. Imajte u vidu - i klima-uređaju je potrebna energija.
Najjednostavniji način za uštedu benzina je brzo prebacivanje u sledeći viši stepen prenosa. Pri brzini od 50 km/h motor vozila srednje klase u 2. stepenu prenosa troši dvostruko više goriva nego u 4. a tri puta više nego u 5. stepenu prenosa. Savremeni motori mogu da rade i pri nižem broju obrtaja od 1.500 u minuti.
Uravnotežen način vožnje u najvišem mogućem stepenu prenosa značajno smanjuje potrošnju goriva. Snažno ubrzanje i često kočenje osetno povećavaju potrošnju.
Krovni nosač prtljaga koji ostaje preko cele godine na vozilu može čak i kod malog broja pređenih kilometara godišnje da poveća potrošnju za 100 Evra. Nosači za bicikle i krovni boksovi za prtljag povećavaju potrošnju za čak 40 procenata.
Redovno održavanje vozila obezbeđuje efikasno iskorištavanje goriva
Pritisak u pneumaticima treba ispravno podesiti. Previše nizak pritisak povećava otpor kotrljanju - a time i potrošnju benzina - i dovodi do neravnomernog trošenja pneumatika. Savet: za 0,2 bara veći pritisak u pneumaticima nego što je navedeno u uputstvu za rukovanje smanjuje otpor kotrljanju bez ikakvih nedostataka kod eksploatacije pneumatika ili sveukupnog komfora vožnje.
Izvor: http://www.vw-privrednavozila.rs/volkswagen_servis.....da_goriva/
|
|
|
|
Poslao: 17 Jan 2010 11:36
|
offline
- f650gs
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 14 Jan 2010
- Poruke: 6
|
Ovaj komentar je ok, mislim da se vecina nas i pridrzava toga, ali kad sam zapocinjao temu mislio sam na alternativna goriva, uredjaje, sklopove i slicno sto bi jos vise uticalo na smanjenje potrosnje goriva.
|
|
|
|
Poslao: 17 Jan 2010 12:05
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Sto se tice modela na hibridni pogon, na nasem trzistu je jedino koliko-toliko povoljno vozilo Toyota Prius. Ipak su vozila na hibridni pogon jos uvek preskupa ipostavlja se pitanje isplativosti kupovine takvog vozila za prosecnog gradjanina Srbije. Izvesna usteda moze da se postigne ugradnjom plinskog uredjaja.
|
|
|
|
Poslao: 17 Jan 2010 12:13
|
offline
- f650gs
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 14 Jan 2010
- Poruke: 6
|
Svega gore navedenog sam svestan ali i dalje nema odgovora na postavljena pitanja:
-alternativna goriva,
-uredjaji,
-sklopove i slicno sto bi jos vise uticalo na smanjenje potrosnje goriva.
|
|
|
|
Poslao: 17 Jan 2010 12:20
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Ti u ''obican'' auto ne mozes da stavis nikakve sklopove koji bi ti omogucavali da koristis alternativna goriva sem TNG-a. Vozila koja koriste vodonik, el. struju itd. su vozila koja su posebno konstruisana da koriste te vrste goriva. Obicni motori mogu da koriste benzin, dizel i TNG. Novija vozila imaju onaj sistem Stop&Go (li tako nekako), koji gasi auto kad se stane na semafor. Ali to je opet konstrukcijski reseno. Ne moze da se montira na svaki auto.
|
|
|
|
Poslao: 17 Jan 2010 15:05
|
offline
- Dusan
- SuperModerator
- Supermoderator opštih foruma
- Pridružio: 26 Jul 2006
- Poruke: 11118
|
Tema je očišćena od nepotrebnih diskusija i reklamnih poruka kojima ovde nije mesto i koje bih voleo da se ne ponavljaju...
Zamolio bih sve učesnike u temi da je se pridržavaju, jer može biti korisna i razviti se u pravom pravcu...
|
|
|
|