Za dva dana nam stiže još jedna epizodična avantura nalik TTG-ovim avanturama - Life is Strange.
Imaće pet epizoda a oni koji su imali priliku da probaju rane verzije igru opisuju kao spoj The Walking Deada (TTG) sa putovanjem kroz vreme.
Doduše, ovu igru ne radi TelltaleGames, već DONTNOD Entertainment a oni su uspeli da uguraju dobru mehaniku u samu srž igre.
Glavna priča se vrti oko Maxine Caulfield koja ima moć da se vrati prošlost ("premota vreme") kad god to poželi. Ova mehanika je ušla u samu srž igre pa će igrači imati mogućnost da vrate vreme i ponište svoje odluke koje su doneli.
Odluke koje donesete će uticati na priču na različite načine i imaće svoje posledice. Putovanje kroz vreme će raditi od čekpointa do čekpointa u igri a nakon što se čekpoint završi, izbori koje ste doneli će postati permanentni i uticaće dalje na priču.
Glavna radnja će uključiti potragu za nestalom osobom a tokom kog zadatka će naša junakinja otkriti mnoge mračne misterije grada.
Informacije :
Tim : Dontnod Entertainment
Objavljivač : Square Enix
Endžin : Unreal Engine 3
Platforme : Windows, PS3, PS4, XO, X360
Žanr : Avantura
Datum objave : Epizoda 1 : 30. januar 2015.
Wikipedia : [Link mogu videti samo ulogovani korisnici]
Steam : [Link mogu videti samo ulogovani korisnici]
"Holy shit" rekla je jednom prilikom Max a isto to i ja kažem nakon epizode.
Odakle početi ?
Grafički stil mi se dopada, mešavina je cartoonish/realistic/comic stilova i gotivno izgleda. Tim se potrudio da oduševi tech delom pa scene zaista lepo izgledaju a neretko će biti vredne screenshota, čisto da imate lepo sećanje.
Priča je većinom prve epizode bila mlaka ali puna misterije.
Potrudili su se da vas uvuku u ono što se dešava postepeno i da vas iznenade kao što se Max iznenadila kada je saznala da može da vraća vreme.
Kako ova mehanika utiče na igru ?
Odlično mogu reći ali je ograničena - što je bilo očekivano.
Dakle ako sada pričam sa NPC-om i napravim neki izbor koji mi se ne sviđa, mogu jednostavno da se vratim nazad u vreme i izaberem drugi izbor, dok ne nađem izbor koji meni odgovara.
To bi bilo isto kao kada bi u TWD-u na primer stalno bekapovao sejv i birao druge izbore da vidim šta će se desiti - varanje je; međutim Life is Strange uopšte ne daje taj utisak varanje nego se mehanika baš lepo integrisala u gejmplej i zapravo se osećam kao što se Max oseća. Ona želi najbolje sebi da izabere.
Vraćanje u prošlost nije skroz linearno. Na primer, ako sada postoje 2 izbora :
Izbor A
Izbor B
I ja se odlučim za izbor A. Odlučim da mi se ne sviđa krajnji rezultat tog izbora, vratim se u prošlost, izaberem izbor B.
Međutim, ne sviđa mi se ni izbor B ali sam saznao nešto interesantno iz izbora B što bih mogao da iskoristim u Izboru A.
Vratim se ponovo u prošlost, izaberem A i onda će mi se pojaviti ta zanimljivost iz izbora B.
To možete da zloupotrebite na mnogo načina i oduševite ljude
Takođe, vraćanje u prošlost ne vraća poziciju Max-a, što znači da možete da hodate i vraćate nazad prošlost non-stop.
Naravno alternacija i određeni izbori utiču na igru mnogo. Utiču na prošlost, sadašnjost i budućnost.
Ta težina izbora je mnogo veća ovde nego u TWD-u na primer ( osim onih brutalno teških izbora iz TWD-a).
Zato što imaš X izbora, znaš kako se svi završavaju ali pojma nemaš kako će dalje uticati na razvoj igre. Ne znaš kome možeš da veruješ itd.
Ti izbori utiču na likove oko tebe takođe pa će NPC-ovi da se uvrede ili oduševe i slično.
Ukoliko se potrudite da razgledate oko sebe i ispitate sve - to će igra nagraditi dobrim izborima tokom pričanja itd.
Dakle baš je gotivno uklopljena ta mehanika i sama po sebi pravi pritisak na igrača izborima.
Takođe sam primetio da su super uklopili uticaj tih izbora u igru i da imaju različite događaje koji se aktiviraju u zavisnosti od izbora.
Priča je kažem mlaka ali zanimljiva za sada. U telu ste 18. godišnje devojčice. Ovo je moderno doba, videćete moderne izraze koji se danas koriste međ' omladini itd. Max ipak nije u tom Swag fazonu inače već više voli dobre stare stvari
Sve u svemu dobar uvod je ova prva epizoda i izgleda da će biti sjajna igra, meni se bar svidela.
Imaju i statistiiku, pola od ovih stvari mi je promaklo jer ih nisam ni video a ispitivao sam mnogo toga...
Sviđa mi se što Life is Strange često potkači neke današnje navike društva.
Konkretno u ovoj epizodi su se osvrnuli na činjenicu da, kada neko umre svi nalete na Facebook stranicu i ostavljaju neke emotivne statuse, iako se do tada nisu ni poznavali sa osobom. Čak su nazvali to "Like whoring", samo malo lepše.
Druga stvar koja mi se svidela u ovoj epizodi jeste kraj, koji me je onako dobro naježio. Kako Max može da putuje kroz vreme, naučila je jednu vrlo bitnu lekciju - sve što izmeni u prošlosti će imati ogromne posledice na budućnost.
Bilo je dosadnih scena gde je bilo potrebno istražiti okruženje itd. ali uopšteno mi se ova epizoda dosta svidela.
Inače ono što mi je i sada interesantno, nakon 3 epizode - ima toliko nebitnih stvari koje i ne vidiš a kasnije se u statistici pojave i pitaš se o čemu se radi. Verujem da će neko ko je temeljan i mora da ispita svaki ugao uspeti da pronađe sve ...
+ Statistika - Chaos Theory ep. 3
Dopuna: 22 Avg 2015 17:48
Završio sam i četvrtu.
Potpuno neočekivani preokret u priči, odličan cliffhanger za poslednju epizodu.
Slučajno naleteh na ovu igru baš ovde na MyCityju.
Nisam znao ni šta je ni kakva je ali me Srkijev opis "natera" da je probam...
Ono što odmah moram reći da me atmosfera u igri neverovatno podseća na univerzum Stivena Kinga i njegove romane plus tu su reference (Soba 217 a pored toga napisano REDRUM iz The Shining,pa zatim pas na parkingu i komentar glavne junakinje "CUJO" itd itd) a osim toga glavna priča mi,posle prve epizode,liči na mešavinu Twin Peaksa i Havena
Da,definitivno se oseća šmek Twin Peaksa u ovoj igri.
Fire Walk With Me napisano na ogledalu,nestala devojka kao u Twin Peaksu...ne mislim da je slučajno plus kada se na to doda već kao što rekoh i Kingovska atmosfera....
Što se ovog premotavanja tiče zanimljivo "rešenje",da kažem s tim što je i ovde opet priča kako izbori utiču na tok igre a ko je igrao TT igre zna da to baš i nije istina...
Sa druge strane malo bi bode oči ova mešavina cinematicsa i cartoon stila...ne znam,valjda sam navikao na TT okruženje suviše
Trenutno na četvrtoj epizodi i ovo mi upade u oči:
Osim Twin Peaks i referenci na Stivena Kinga koje sam već pomenu naleteh na referencu za seriju Quantum Leap.
Ko je gledao seriju zna da se serija bazira na sličnoj premisi kao i igra.
Možete da se vratite u prošlost i promenite budućnost
4. epizoda do sada najsmornija....toliko nebitnih dijalog,nebitnih cutscenova koji se ne mogu prekratiti ili preskočiti da je to užas jedan
Jedna od stvari koja mi dosta smeta u igri je što kada se pogleda neki predmet ne postaje "neaktivan" nego se i dalje može po 100x proveriti....
Pretpostavio sam da će biti neki twist mada sam + očekivao da iz svega stoji Nathanov otac a ne Jefferson mada nije mi palo na pamet da iza onako "umetničkih" fotografija stoji "učeni" mozak a to mi postalo jasno tek posle događaja na kraju 4 epizode
Mada nisam još odigrao petu epizodu tako da je moguće da je moja "teorija" još živa...
Anyway opet sam našao nešto referencu na Twin Peaks
Kako si + uspeoda niko ne bude povređen kod Franka? Vraćao sam nekoliko puta taj deo ali ili se umešala ona džukela ili je Chloe upucala Franka. Zato sam na kraju i odustao i da vraćam kada ga je Chole ubola. i kako si + provaliošifru za bunker? Ja sam išao metodom eliminacije