Citat:Outlast is a survival horror video game developed and published by Red Barrels Games, a company founded by people previously involved with video games such as Prince of Persia, Assassin's Creed, Splinter Cell and Uncharted. It was released on September 4, 2013 for Microsoft Windows and scheduled for a PlayStation 4 release early 2014.
Horror ljubitelji su bili pri teškom izboru ovog meseca. Pored Amnesia a Machine for Pigs, igrači su dobili još jednu horror igru sličnog stila, čiji je jedini zadatak da prestravi one koji se usude da iskuse dozu straha. Outlast je igra koja spada u žanr psihološkog horora gde igrač neće imati mogućnost ozbiljnije odbrane. Red Barrels Games je tim koji stoji iza naslova, ranije su imali udela pri radu na poznatim naslovima poput : Assassin’s Creed, Uncharted, Prince of Persia i Splinter Cell , međutim nisu imali iskustvo u horror igrama. Kako su se snašli ? Atmosfera i igrači kažu da su dobro odradili posao međutim imaju par manjih zamerki.
Vaša uloga će biti Miles Upshur, honorarni novinar koji se našao, zbog znatiželje, na pogrešnom mestu u pogrešno vreme. Nakon anonimno dobijene dojave o čudnim dešavanjima u psihijatrijskoj bolnici, on odlučuje da dobije pristup istoj i osmotri situaciju. Međutim tamo, umesto nasmejanih lica osoblja, nailazite na haos, mrak i misteriozni entitet koji pravi masakr. Usled razvoja situacije dolazi do kontakta između vas i jednog od pacijenata koji vas baca kroz prozor dublje u samu ustanovu, odakle morate da izađete živi. Od oružja nemate ništa, igra zahteva dosta planiranja i čuvanje resursa kako bi prešli određene blokove ustanove a neretko se desi da ostanete bez istih i nađete se u potpunom mraku, kao meta za neprijatelje. Trailer je mnoge isprepadao poprilično i odmah naznačio kakav je tip igre u pitanju, atmosfera u igri uopšte nije niža i tokom igre ćete osećati napetost, strah i želju za preživljavanjem.
Jedina pomoć u mraku će biti vaša digitalna kamera koja ima noćni mod, međutim ona troši baterije koje možete pronaći širom mape, svakako neće biti moguće koristiti stalno uređaj. Igrač će imati dosta varijacija u kretanju, moći će da se penje, prolazi kroz uske prolaze,
Da li je igrao neko od vas ? Night vision je tako realističan
Animacije su odlične a jump scares je ok. Atmosfera meni i nije na nekom nivou kao kod Amnesia naslova ali to je možda zato što nisam igrao sam ovu igru. Okruženja su odlična doduše.
Dopuna: 30 Nov 2013 17:33
Imao sam priliku da završim igru danas.
Priča je sve u svemu sjajna.
Vizuelni utisak je potpuno realističan i stvarno stvara odličan osećaj.
Kada je strah u pitanju igra nije uopšte na nekom nivou straha. Pored jump scares momenata koji su obično odlično realizovani, i par zvukova koji se vrte tokom igre, ničega strašnog nema ovde.
Zamislite samo ovakav realistični izgled u nekom delu koje bi Frictional Games uradio a da vuče korene iz Dark Descenta !
Kraj je totalno neočekivan kao i sama priča ali je jako zanimljiva. Što se tiče težine i nije teška, bilo je par momenata gde sam se iznervirao jer te igra baci sa nekim ko te juri okolo a ti pojma nemaš gde da ideš ...
Baterije sam uvek imao a finalni snimak na kameri je bio oko 1:30.
Svakako, drago mi je da sam imao priliku da odigram ovaj naslov i iskreno se nadam da ćemo u budućnosti videti više realističnih igara vizuelno koje imaju nevidljive neprijatelje, jer je ipak tada atmosfera najstrašnija.
Mislio sam da je očigledno da će igrati celu igru od početka redom, zato nisam stavio spoiler a sam uvod u igru traje dosta dugo pa nema šta da se spoiluje.
Malo kasnim ali više ne mogu ni da popamtim šta je sve izašlo od igara....toliko igara a tako malo vremena...
No što se tiče Outlasta malo sam nešto igrao za sada ali ono što sam video za sada mi se sviđa...atmosfera je creepy a "čudovišta" onako...ne znam još kakva je priča jer sam praktično na početku ali za sada mi je što se tiče atmosfere Amensia neprevaziđena...možda donekle i SOMA ali samo odrđeni nivoi dok Outlast neka ublažena varijanta ova dva....
Videću za dalje šta me čeka...
Jel kamera ima neku ulogu u igri ili ne? Mislm jel se minuti trajanja snimak računaju u nešto ili ne?
Ja je sada nisam baš mnogo koristio osim u mračnim prostorijama
Kamera može da zabeleži događaje i stvarčice koji ti idu posle u log a vezani su i za achievemente u Steam verziji igre :
+ Achievementi vezani za kameru Citat:
PULITZER
Collect all documents and complete all recordings
Citat:EDUCATED
Collect 15 documents and complete 15 recordings
Citat:
LEGACY
Complete all recordings
I ima još dva ali ne znam šta su i da li su vezani za kameru.
Da snimiš nešto dovoljno je samo da ti radi kamera i da uperiš kameru u to nešto.
Osim toga kamera služi da se lakše krećeš u mraku.
Moram ipak da se ispravim i da kažem da mi je atmosfera u Outlastu mnogo napetija nego od Amnesie.
Pogotovo nivou u ludari i oni u kanalizaciji gde nema svetla...jedina razlika je što Amnesia daje više slobode za istraživanje dok je to ovde uslovljeno time što moraš da se šunjaš i izbegavaš neprijatelje da bi mogao koliko toliko da istražiš određene prostorije i sl.
Jedna od stvari koja me za sada mnogo nervira je što je zadatak uvek podeljen na dva dela...
Npr upali pumpe ali pre toga napuni sistem vodom i napravi pritisak u cevima (odprilike ide zadatak nije od reči do reči) pri tom ta dva su obično na suprotnim strana plus nakon toga zahteva i vraćanje na početnu tačku da bi se zadatak kompletirao...
Ok,treba da postoji neki izazov ali skoro svaki zadatak je na istu foru i skoro uvek se isto završi.
Da ne bih dalje otkrivao ko bude igrao videće o čemu pričam...
Moram da kažem da je ovo igra koju sam jedva čekao da završim...iako je smeštena u moje "omiljeno" okruženje (što će reći ludnica puna ludaka plus mrak) ipak je cela ta atmosfera ovoga puta meni bila "mnogo",možda najviše zbog konstantog pitanja "šta čeka u mraku" ili "Kojim putem sada" i "Hoće li se pojaviti Chris Walker"
Što se priče tiče malo mi je mekana i neozbiljna,čak mi se i kraj nije dopao. Lično smatram da je dosta slab i da je posle svega pređenog i prođenog to moglo da bude bolje...i to mnogo bolje...
Inače moram da izdvojim jednu pre*e*no savršenu scenu....retko kada me neke scene toliko oduševe u ovakvim igrama ali posle one scene u crkvi u Amnesia-i ovo je druga koja je ostavila mnogo jak utisak na mene.
Staviću u spoiler za svaki slučaj iako ne otkriva ništa
+ Piano scene Outlast
U jednoj takvoj atmosferi čuti zvuk klavira je*eno savršeno....prvo sam mislio da je sa nekog razlgasa pušteno a kada sam video ko svira...e to je tek bio vrh...
https://youtu.be/EcXJhwuRH9Y?t=33s
Na kraju,veliki plus igra od mene dobija za atmosferu i donekle za likove tj neprijatelje i sl.
Sa druge strane veliki minus na priču i na jako,jako slab kraj,po meni
Idem da "nabavim" sada Outlast (Whistleblower) pa javljam utiske....
Ovaj Outlast (Whistleblower) upola lošiji od Outlasta...atmosfere praktično i nema,sve se svodi na jurnjavu i bežanje...nisam nešto mnogo igrao ali to je utisak za sada.