Poslao: 22 Jun 2012 13:35
|
|
Pocetnik sam,treba mi neki strucniji savet za ovaj bicikl.
totalbike.rs/bicikla/road/eclipse
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 22 Jun 2012 14:07
|
offline
- vasa.93
- Moderator foruma
- Pridružio: 17 Dec 2007
- Poruke: 14824
- Gde živiš: Niš
|
Ovako, nisam baš neki stručnjak, ali mogu da ti dam par saveta.
Za početak mi reci zašto si se odlučio baš za drumski bicikl? Koliko bi vozio bajk? Da li bi vozio isključivo po asfaltu? Pretpostavljam da ti je to u planu, ali bolje da pitam, šta znam.
Nažalost, drumski bicikli imaju veću cenu nego što bi većuna nas mogla da izdvoji za bajk. Inače, što se ovog bajka tiče, mislim da i nije baš najbolji izbor. Ima jedno nepisano pravilo, "Treba izbegavati najjeftinije modele." A ovaj itekako gazi u te vode. Zašto?
Idemo redom:
Kao prvo, ima čelični ram. Možda tebi to kao početniku ne znači mnogo, ali, veruj mi, kada se malo uključiš u taj svet, videćeš da to znači dosta. Nije isto kada sa sobom vučeš bajk od 20kg i kad vućeš bajk od 10kg recimo. Ram je po mom mišljenju najbitnija stavka, osnova. Ukoliko na početku kupiš kvalitetan ram, kasnije sa bajkom možeš da radiš šta hoćeš. Kad to kažem mislim na to da uvek možeš da menjaš delove, i da samim tim poboljšavaš/unapređuješ svoj bajk.
Viljuška je takođe čelična, važi isto kao i za ram.
Srednji pogon nije loš. Za početnika bi bio i odličan, verujem.
Menjači su ista klasa kao i pogon. Sviđa mi se to i verujem da to dobro radi.
Ručice menjača ne mogu da komentarišem, nisam baš nešto upućen u taj sistem.
Ručice kočnica i same kočnice su mi zapale sa oko. Naime, radi se kočnicama veoma niskog kvaliteta. Slabi materijali, pa se to uvija, savija, slabo koči... Bar je tako sa proizvođačem Promax. Te kočnice bi svakako trebalo da izbegneš ako si u mogućnosti.
Ostalo je manje više u redu.
E sad, ne kažem ja da ovo neće da radi. Radiće, sigurno. Ali je pitanje kako. Kod tih najnižih klasa bajkova javljaju se razni problemi. Umeju da budu i česti, pa onda sam bajk zadaje mnogo muka i dodatnih troškova.
Moj ti je savet da sa kupovnom ne žuriš. Treba pregledati sve opcije, ispitati sve, tri puta meriti, pa tek onda plaćati.
To bi bilo to oprilike.
Šta misliš o kupovini brdskog bicikla? Ili nekog trekera?
|
|
|
|
Poslao: 22 Jun 2012 14:22
|
offline
- pedja93
- Saradnik foruma Linux
- Pridružio: 10 Jun 2009
- Poruke: 1203
|
Napisano: 22 Jun 2012 14:20
Ako si u mogucnosti, skupi jos para pa kupi nesto bolje, ili kupi dobar MTB za te pare.. To je moj savjet
Dobar drug mi radi u capriolu vec 5 godina, ne hvali bas taj bajk. Ma da, za te pare, drumski bajk bolji i ne moze
Dopuna: 22 Jun 2012 14:22
U sustini, sve mu se moze "oprostiti" osim celicnog rama..
|
|
|
|
Poslao: 23 Jun 2012 10:55
|
offline
- vasa.93
- Moderator foruma
- Pridružio: 17 Dec 2007
- Poruke: 14824
- Gde živiš: Niš
|
pedja93 ::Ako si u mogucnosti, skupi jos para pa kupi nesto bolje, ili kupi dobar MTB za te pare.. To je moj savjet
Slažem se, i moj savet bi bio isti.
pedja93 ::Ma da, za te pare, drumski bajk bolji i ne moze
Tačno. Možda bi i mogao da nahvata nekog polovnjaka malo boljeg od ovog, sa alu ramom, ali je i tu pitanje u kakvom je stanju.
pedja93 ::U sustini, sve mu se moze "oprostiti" osim celicnog rama..
U principu, njemu kao početniku, da. I kočnice isto. Ja bih možda pre vozio čelični ram nego promax kočnice...
|
|
|
|
Poslao: 23 Jun 2012 13:12
|
offline
- pedja93
- Saradnik foruma Linux
- Pridružio: 10 Jun 2009
- Poruke: 1203
|
vasa.93 ::Ja bih možda pre vozio čelični ram nego promax kočnice...
Pa jeste, ali kao sto si rekao, kad imas dobru osnovu (citaj ram), kad se skupi neka kinta i nije problem zamjeniti kocnice Sa druge strane, glupo bi bilo na neki bas dobar ram staviti ovu opremu.
|
|
|
|
Poslao: 23 Jun 2012 21:01
|
offline
- Milunka90
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 23 Jun 2012
- Poruke: 2
|
Ovako, probao bajs u 2 radnje. ima ga preko puta ETF-a u beogradu za 21500 dinara .
cak i danas sam ga malo cackao,i juce,i prekljuce :-) bajs je prelep,i zaista odlican.
Bajs je za mozda 1 kg tezi od Firebirda. Jeste da sam malo snazniji, ali dizao sam ga jednom rukom kako hoces...Smejurija koliko je lagan.
Tako da se nikako ne bih slozio da je celicni ram mana... sta vise... sa celicnog bajsa sam toliko padao i nikad nista, a sa aluminijumskim padnes jednom ljudski i caos.
vec karbonci su skupi...
vasa.93 ::Ovako, nisam baš neki stručnjak, ali mogu da ti dam par saveta.
Za početak mi reci zašto si se odlučio baš za drumski bicikl? Koliko bi vozio bajk? Da li bi vozio isključivo po asfaltu? Pretpostavljam da ti je to u planu, ali bolje da pitam, šta znam.
Nažalost, drumski bicikli imaju veću cenu nego što bi većuna nas mogla da izdvoji za bajk. Inače, što se ovog bajka tiče, mislim da i nije baš najbolji izbor. Ima jedno nepisano pravilo, "Treba izbegavati najjeftinije modele." A ovaj itekako gazi u te vode. Zašto?
Idemo redom:
Kao prvo, ima čelični ram. Možda tebi to kao početniku ne znači mnogo, ali, veruj mi, kada se malo uključiš u taj svet, videćeš da to znači dosta. Nije isto kada sa sobom vučeš bajk od 20kg i kad vućeš bajk od 10kg recimo. Ram je po mom mišljenju najbitnija stavka, osnova. Ukoliko na početku kupiš kvalitetan ram, kasnije sa bajkom možeš da radiš šta hoćeš. Kad to kažem mislim na to da uvek možeš da menjaš delove, i da samim tim poboljšavaš/unapređuješ svoj bajk.
Viljuška je takođe čelična, važi isto kao i za ram.
Srednji pogon nije loš. Za početnika bi bio i odličan, verujem.
Menjači su ista klasa kao i pogon. Sviđa mi se to i verujem da to dobro radi.
Ručice menjača ne mogu da komentarišem, nisam baš nešto upućen u taj sistem.
Ručice kočnica i same kočnice su mi zapale sa oko. Naime, radi se kočnicama veoma niskog kvaliteta. Slabi materijali, pa se to uvija, savija, slabo koči... Bar je tako sa proizvođačem Promax. Te kočnice bi svakako trebalo da izbegneš ako si u mogućnosti.
Ostalo je manje više u redu.
E sad, ne kažem ja da ovo neće da radi. Radiće, sigurno. Ali je pitanje kako. Kod tih najnižih klasa bajkova javljaju se razni problemi. Umeju da budu i česti, pa onda sam bajk zadaje mnogo muka i dodatnih troškova.
Moj ti je savet da sa kupovnom ne žuriš. Treba pregledati sve opcije, ispitati sve, tri puta meriti, pa tek onda plaćati.
To bi bilo to oprilike.
Šta misliš o kupovini brdskog bicikla? Ili nekog trekera?
|
|
|
|
Poslao: 23 Jun 2012 23:14
|
offline
- vasa.93
- Moderator foruma
- Pridružio: 17 Dec 2007
- Poruke: 14824
- Gde živiš: Niš
|
Milunka90 ::Bajs je za mozda 1 kg tezi od Firebirda. Jeste da sam malo snazniji, ali dizao sam ga jednom rukom kako hoces...Smejurija koliko je lagan.
Sve, sve, ali za 1kg mi je mnogo neverovatno. Ne znam tačno koliko je težak firebird, ali znam da nema baš neku opremu. Ako je stvarno toliko težak kao što kažeš može da ukombinuje bajk skoro isti kao firebird za mnogo manje pare...
Milunka90 ::sa aluminijumskim padnes jednom ljudski i caos.
Veruj, niko nije padao "ljuduskije " od mene. Spuštao se sa Bojaninih voda u Nišu, strmo prilično, krivine itd... Išao oko 60 i jednu krivinu ispravio. Pored bankine je bilo peska, prednji točak mi je proklizao, udario u bankinu. Ja preko bankine, a bajk zbog SPD-a zamnom. Doduše, otkačio se na vreme, ali je ipak odskočio za mnom. A preko bankine, skoro kao u filmovima, provalija Ja sam pao na neko granje. Ne želim ni da pomislim šta bi bilo da nije bilo tog granja tu. Bajk otišao na dole, a ja sam odmah, u naletu adrenalina iskočio iz onog granja nazad na put. Počeo sam da trčim, da skačem, uplašio sam se da nisam nešto polomio... Jedva sam stigao kući. Celog tog dana sam drhtao sav... Sve u svemu to je bio najstrašniji pad koji sam imao. Mada sam relativno imao sreće. Kao i uvek u sličnim situacijama. Na levom kolenu sam imao ogroman hematom i osećao sam isti takav bol skoro cele nedelje. A bajk? Bajk je ostao čitav. Skroz. Ono je čudo. Jedino je točak kojim sam udario u bankinu bacao malo u levo. I lula se malo ogrebala, jer je, kako sam kasnije uspeo da povežem stvari, udarila u bankinu. Na bankini još stoji trag "izoran" mojom lulom. Takođe na bankini ima i ogromno udubljenje, nisam siguran od čega. Moguće da je od kolena.
|
|
|
|
Poslao: 04 Jul 2012 17:25
|
offline
- Milunka90
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 23 Jun 2012
- Poruke: 2
|
totalbike.rs/bicikla/road/eclipse
totalbike.rs/bicikla/road/firebird
eclipse po tehnickim specifikacijama je za 700 grama tezi od firebirda...Razlog je prost,mozda je ram malo laksi, ali firebird ima robusniju opremu,dok eclipse ako ima malo tezi ram, opet oprema je mozda laksa ako nije toliko kvalitetna kao ona na firebirdu. Opet ovo pricam napamet, zaista i eclipse i firebird su izuzetno lagani,u cemu je tu tacno razlika nisam neki strucnjak da dajem misljenje.
Inace kaze mi covek sto drzi servis,samaraljke same za trkacko biciklo su citavih 16 000 dinara.Otud tolika i razlika u cenama eclipsa i firebirda.
Inace sve na eclipsu izgleda super i kvalitetno,nista ne deluje da je fus....imao sam ranije capriolo adrenalin, i bajs je ranije kostao smesnih 11000 dinara. ALi evo sad je kod burazera i uskoro puni 10 godina. Na bajsu su zamenjene gumice od kocnica,i gume. Sve ostalo ko i prvog dana radi odlicno.
A ja ranije dok sam ziveo na selu,po ceo dan sam ga vozio,svaki dan,burazer isto, dakle stvarno je izvozan.
Tako da mi zaista nije jasno kad vidim ljude koliko para daju na bajseve i delove. Mada sam frik za zvucnike i pojacala, kompjutere i slicno, pa donekle razumem kad neko voli bajs, vidi i oseca razliku delova,pa daje na stotine pa i hiljade evra na to.
|
|
|
|
Poslao: 04 Jul 2012 18:11
|
offline
- vasa.93
- Moderator foruma
- Pridružio: 17 Dec 2007
- Poruke: 14824
- Gde živiš: Niš
|
Milunka90 ::Inace kaze mi covek sto drzi servis,samaraljke same za trkacko biciklo su citavih 16 000 dinara.
Nije samo od toga, ali je zbog toga nastao najveći deo razlike u ceni.
Milunka90 ::...imao sam ranije capriolo adrenalin, i bajs je ranije kostao smesnih 11000 dinara. ALi evo sad je kod burazera i uskoro puni 10 godina. Na bajsu su zamenjene gumice od kocnica,i gume. Sve ostalo ko i prvog dana radi odlicno.
A ja ranije dok sam ziveo na selu,po ceo dan sam ga vozio,svaki dan,burazer isto, dakle stvarno je izvozan.
Ne radi se o vožnji svaki dan. Ja imam tri bajka. Ovaj najstariji sam vozio svaki dan kao mali, ali su to bile vožnje po kraju i po gradu. I kao što kažeš, uz menjanje gumica. Međutim, ovaj najnoviji bajk vozim 20 meseci i isto radi sve bez problema ali sam mu menjao lanac samo. Lanac me je koštao oko 2300 i to je sve što je uloženo u bajk pored guma, slikova, koje sam kupio kad i bajk. Sitnice ne računam, bidon, držač, pumpa, flekice...
Međutim, ovaj stari bajk vozim pa sad već skoro 10 godina godina, ali daleko od toga da mogu da kažem da sam se navozao. Jesam, prešao sam dosta na njemu, ali opet, za svih tih 10 godina sam prešao manje nego sada za ovih 20 meseci na novom bajku. Doduše, pre kupovine novog sam jednu sezonu vozio bajk koji sam dobio na polkon od strica. Taj treći bajk je pravi primer izvoženog bajka. Gumice ne izdisaju, gume oćelavele (dobro, sad je dobio nove ), a lanac, pogon i kaseta katastrofa. Lanac je previše izdužen, preskače, zubci na kaseti kao ajkulina peraja, pogon skroz otišao. Doduše, mala šajbna je odlična, skoro pa nova. Srednja može da se koristi kao rotor za hidrauliku. Nema ni jedan ceo zubac na njoj... Velika manje više. E sad, meni se sada trenutno ne isplati ulaganje u taj bajk, zato i stoji takav.
Sve u svemu, hteo sam da prikažem razliku između vožnje i vožnje po gradu/selu/kraju.
Što kaže jedan moj drug sa vožnje, ima biciklista amatera i to su ovi koji se vozikaju po gradu/kraju. A ima i profesionalnih amatera , i to smo mi, koji vozimo etape i do 100 i kusur km.
Znači, različita grupa delova se haba u tim različitim vožnjama. Po gradu/ kraju, češće se koči, pa se samim tim brže troše gumice i gume, baš kao što si naveo. Međutim, izvan naselja se ređe koči pa se samim tim gumice manje troše. Slikovima asfalt bukvalno ništa ne može. Takođe, tempo u vožnji van naselja je mnogo jači pa je opterećenje mehanike veće. Lanac, pogon, kaseta. Pogotovu na usponu.
|
|
|
|
Poslao: 20 Jul 2012 21:39
|
offline
- Pridružio: 22 Dec 2011
- Poruke: 4
|
Eclipse je tezak 11,5 kilograma... sto i nije nesto bas puno, pogotovo za rekreativce.
|
|
|
|