Imam Trek 6000 i na njemu su kočnice ''Shimano M446 hydraulic disc brakes''. Nedavno sam bicikl temeljitije oprao prije toga odmastivši lanac i neke druge dijelove, međutim sada mi nakon tog čišćenja zadnja hidraulična kočnica škripi. Moguće da su diskovi nakon ponovnog podmazivanja lanca i zupčanika došli u dodir sa uljem ali sam ih očistio pa neznam šta bi moglo da bude uzrok škripanju. Bicikl je nov tj. vožen samo ovu sezonu pa nema šanse o nekakvoj istrošenosti dijelova.
Škripanje se može javiti iz više razloga, ali su pakne najčešći uzrok. Ako si prilikom podmazivanja lanca zamastio rotore, vrlo je verovatno da su i pakne zamašćene.
Jesi li čistio pakne?
Takođe, škripanje može da se javi i usled nečistoće. Recimo da se prilikom pranja, a posle i sušenja nečistoća nelepila na pakne. Opet je rešenje čišćenje pakni. Mada možeš da da probaš da voziš jedno vreme tako, moguće je i da ta prljavština sama padne i škripanje prestane.
Sve u svemu, cela suština je dobro čišćenje. Evo jednog klipa na kome možeš da vidiš kako to možeš da odradiš:
Takođe, pored ovih abrazivnih sredstava koje koriste u klipu možeš da uzmeš neku finu šmirglu i da lagano išmirglaš kočionu površinu rotora, a takođe išmirglaš malo i pakne, pa posle sve to očistiš acetonom ili alkoholom.
Škripa je počela odmah nakon tog podmazivanja, a pakne nisam čistio. Moguće da je to uzrok. Pokušat ću neko vrijeme voziti ovako možda i prestane kako kažeš, ako ne onda ću pregledati pakne i očistiti ih.
Hvala na pomoći i brzom odgovoru, poz.
Inaće kad smo već kod čišćenja i odmaščivanja, da li je preporučljivo koristiti WD40 u tu svrhu (za rotor npr.) ili bi to pogoršalo stvar. Navedeno sredstvo sam koristio kod čišnjenja lanca prije pranja bicikla. Ona sredstva iz videa nemam pri ruci, pa još jedino alkohola imam u izobilju
WD40? Zašto? Zato što piše na njemu da sprečava škripanje?
WD40 se koristi za lubrifikaciju (ne na biciklu, nego inače), i za uklanjanje vlage. Znači, u pitanju je neka vrsta ulja. Ako koristiš WD40 na rotoru samo možeš da pogoršaš stvar.
Naime, pitam jer znam da nakon upotrebe wd 40 na tretiranoj podlozi se stvara neka vrsta filma kao nevidljivog zaštitnog omotača, te da li bi isti uzrokovao slabije kočenje prema tvome mišljenju. Rotor bi mogao i očistiti alkoholom ili acetonom kako si naveo (baš i nebih šmirglao rotor jer se bojim da ga ne izgrebem) ali znam da wd 40 mnogo lakše otapa masnoću ali opet taj popratni efekat..
Dopuna: 24 Sep 2012 23:53
OK. dobio sam odgovor prije nego sam ponovo postovao. Negdje sam čitao da je wd 40 dobar kod odmaščivanja lanca i prilično dobro je otopio mazivo koje sam lako isprao pa sam mislio da bi možda bio od pomoći ali i ja sad mislim da su u pitanju još pakne pa ću njih rješavati.
Pravo da ti kažem, nisam toliko u toku sam tim nevidljivim zaštitinim omotačima.
WD40 koristim samo za skidanje gripova.
Elem, ako to jeste tačno, ne verujem da taj sloj može da uzrokuje slabije kočenje. Ako pak i uzrokuje nešto sitno, verujem da će tam sloj da se "potroši" kočenjem.
Ali, čoveče, ti mene ništa ne pratiš. Ako su rotori bili zamašćeni, vrlo je verovatno da su i pakne. A i na samom početku sam rekao da su pakne najčešće uzrok škripe. Znači, potrebno je da očistiš pakne.
Ma pratim, kažem gore da je i meni to logično objašnjenje i da ću rješavati pakne. Ovo sam pitao nevezano toliko za taj problem koliko me interesovalo da li je još neko imao iskustva sa tim sredstvom.
Hvala još jednom, poz.
Pazi, WD40 može da pomogne prilikom odmašćivanja, ali ni približno koliko to može ovaj proizvod:
Najbolji odmašćivač na tržištu, bar što se bicikla tiče. No, nemojmo o odmašćivačima u ovoj temi.
Inače, neki WD40 koriste posle pranja bicikla. Kao što sam pomenu gore, WD40 odstranjuje vlagu, pa neki posle pranja lanca i kasete našpricaju WD40 da odradi posao, odstrani vlagu, potom dobro prebrišu lanac, pa ga onda podmažu telfon sprejom ili uljem.