Овај закон на жалост не доноси ништа ново када су бициклисти у питању. Увек сам се питао зашто се разноразна удружења нису укључила у ту причу, али можда и јесу само их нико не ферма ни 2% (јер код нас законе о, хипотетички речено, 5 питања пишу људи који се одлично разумеју у 3, али немају појма о остала 2, међутим неће да послушају некога ко се у та 2 питања боље разуме). Што се тиче аутобуса и бицикала о томе у овом закону нема ништа, мада, искрено, никад нисам чуо да у обичне аутобусе, за јавни градски превоз, људи уносе бицикле. Оно што би било решење јесу бицикли на склапање (тешко да их можеш наћи у Србији, ако не рачунамо старе поније које, колико знам, нико не продаје), а касније када бициклизам буде далеко популарнији (не кажем да му популарност не расте) онда можда можемо да очекујемо и неке аутобусе у које би могли да се сместе и бицикли. Оно што је овде интересантно то је да на сајту железнице имате линк који би требао да обавести људе о могућности превоза бицикала, а када одете тамо видите да они немају вагоне за то него морате да га спакујете као пртљаг (наравно има људи који су уносили бицикле у воз, али то је уз договор, ако је кондуктер расположен, ако га частиш, и слично - дакле нема системског решења). Када причамо о обавезама бициклиста везаним за то где смеју да возе, а где не, ту је примењено поприлично застарело решење. Бициклиста је обавезан да вози 1 метар од десне ивице коловоза (убедљиво најгори део коловоза), ако постоји бициклистичка трака мора да вози по њој (бициклистичка трака је део коловоза намењен бициклистима - екстремно ретка појава у Србији), постојање бициклистичке стазе, колико сам ја могао да видим у овом закону, не представља било какву обавезу. Иначе закон можете скинути са сајта скупштине или владе а можада и са оба.
|