Poslao: 23 Apr 2012 01:22
|
offline
- salenbgd84
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 22 Apr 2012
- Poruke: 2
|
Pozdrav svima, nov sam na forumu a početnik u svetu biciklizma pa bih molio one koji imaju malo viska vremena dosta iskustva i živaca za nekoliko saveta a možda i neku edukaciju u tom smeru. Stvar je u tome da sam dobio mtb capriolo varanus iz 2005. godine (oko 2000km presao) u generalno dobrom stanju. Bicikl nije težak a ram, korman, viljuska, točkovi, gume, sedište i pedale su u odličnom stanju i nisu čak ni korodirali. Malo sam gledao ovaj noviji model i nije mu ni sličan a ovaj stariji deluje mi lepši pa možda i kvalitetniji.. Ostali delovi: zadnji i prednji menjač, lanac, 6. najmanji lančanik kod zadnjeg pogona i 3. najveći lančanik kod prednjeg pogona, kočnice i ručice menjača nisu u preterano dobrom stanju pa bih u tu opremu uložio od 150 - 200e.
S tim u vezi trebam vaš savet kao i malo prosvetljenja u toj oblasti pa su moja pitanja sledeća:
1) Odvezao bih ga na generalni servis + da mi zamene sve ležajeve pa me interesuje koliko se otprilike kreće cena takvog servisa sada i sta sve rade na tom velikom servisu?
2) Da li može bilo koji menjač da se ugradi ili se oni ugradjuju prema nekom standardu i dimenzijama pa u saglasnosti sa time koje biste mi menjače preporučili (i prednji i zadnji)?
3) Stavio bih neke novije Twist shift ručice za menjače jer se stare već teško okreću a i prilično su izlizane?
4) Kočnice shimano V-brake ali koje? + ručice isti problem?
5) I sada ono u šta se najmanje razumem a to su lanac i pomenuti lančanici, da li mogu uopšte pojedinačno da se menjaju lančanici ili mora ceo set da se zameni?
6) Na kraju krajeva da se zanemari navedeni budžet, koje biste mi delove preporučili a da ispunjavaju neki vaš kriterijum u odnosu kvalitet prema cena ( Ako treba da doradim još za malu razliku u ceni a vecu prednost u kvalitetu bolje da prikupim još malo novca sada nego da se grizem kasnije. )?
Mnogo pitanja za sam početak pa kao sto sam već rekao: " Ko ima živaca ", unapred sam zahvalan na dopisivanju i srdačan pozdrav još jednom.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 24 Apr 2012 23:35
|
offline
- salenbgd84
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 22 Apr 2012
- Poruke: 2
|
Hvala, trenutno nisam puno kuci i pri kompu ili bicikli pa cu cim smognem malo vremena poslati sliku svega sta mislim da treba da se radi kao i cele bicikle. Ne mislim profesionalo da se bacim (ali volim ) a ovaj bike bih da osposobim za jos narednih par godina ( 2 ili 3 ). Posle bih kupio novi bicikl samim time i bolji ali pre toga red je da naucim mnogo stosta o odrzavanju, servisima, serviserima, delovim itc. Mozda vremenom i sam naucim da sredjujem mnoge stvari (znaci kupovina alata), potencijalno veoma lep, zdrav i kvalitetan hobi. Poz.
|
|
|
|
|
Poslao: 28 Maj 2012 02:20
|
offline
- vasa.93

- Moderator foruma
- Pridružio: 17 Dec 2007
- Poruke: 14825
- Gde živiš: Niš
|
magna86 ::5. Lanac mozes ceo da menjas a mozes i sinu po sinu da menjas. ( kako se vec zove taj spoj )
Lanac nije skup ( oko ~500RSD)
Ovo ne može ovako, ako si mislio na karike. A ne bi trebalo ni samo delovi da se menjaju. Lanac se menja na 2000-3000km, sve zavisi od vožnje i vozača. Nekada češće. A ređe ne bi trebalo, jer se lanac vremenom razvuče, bukvalno je duži i onda se zubčanici kasete oblikuju prema njemu. Bukvalno se krive, i zubčanici na kaseti mogu da izgledaju kao ajkulina peraja. Kad je lanac duži, pri velikim silama može da dođe do toga da lanac preskoči, a ček mogu i zubci da se polome... Zbog toga se menja ceo lanac.
A što se cene tiče, sve zavisi. Koliko para toliko muzike. Recimo imao sam slučaj sa jeftinijim lancem, polazak iz 15-16 brzine, velika sila, pukao, jedva sam živ ostao. Opet, to je sve individualno, ali je moje mišljenje da za lanac treba da se izdvoji minimum 1000-1200 dinara.
|
|
|
|
|
|
Poslao: 27 Feb 2013 17:06
|
offline
- Pridružio: 26 Feb 2013
- Poruke: 22
|
Cim stignem stavljam slicice.. Sto se strucnosti tice nije problem jer sve sam znam da uradim. Od zamnene delova do stelovanja menjaca ali se slabo razumem u delove. Imam mnogo razlicitih varijanti a ja sam se tek sada zainteresovao od kada su mi deca stasala za bicikle, uz vas mladje lagano ucim... Ja sam malo stariji od vas pa kada sam ja bio momak tek su se pojavili bicikli sa 18 brzina, ja sam generacija kada je bio aktuelan Rog drumas. )
Prostudiracu ovu temu koju si mi dao pa cu odluciti. Definitivno cu vas obavestiti o odluci jer vidim da je ovde mnogo opustenija atmosfera i sa vise razumevanja nego na nekim drugim forumima. Tamo kada spomenes niskobudzetni deo hoce oci da ti iskopaju
Sutra mi stize jedna vila sa amortizerom (niskobudzetna) na kojoj moram da skracujem vrat i rezem novi navoj..otvoricu temu pa cu podrobno sve opisati...
|
|
|
|
Poslao: 25 Mar 2013 10:15
|
offline
- ithacking

- Ugledni građanin
- Pridružio: 11 Jan 2012
- Poruke: 327
- Gde živiš: Beograd, Srbija
|
Da se ja pitam prodao bi taj tvoj za neke pare koliko mozes da uzmes, dodao i kupio nov bajs
Mozda ces ti da resis probleme privremeno ali ce verovatno jedno po jedno crkavati od opreme ili se bar meni to desavalo ranije kad sam porbao da budzim bajs 15 god. star xD
|
|
|
|
Poslao: 25 Mar 2013 13:24
|
offline
- vasa.93

- Moderator foruma
- Pridružio: 17 Dec 2007
- Poruke: 14825
- Gde živiš: Niš
|
Igore, tačno je da sa ovim bajkom može da ima mnogih problema, ali je tačno i to da taj bajk ne može da proda za više od 4000-5000 dinara, i to u vrh glave. A posle tofa bi ga kupovina nekog novog pristojnog bajka koštala minimum 3-4 puta više, što i nije najisplativije rešenje.
|
|
|
|