offline
- NIx Car
- Legendarni građanin
- Més que un club
- Glavni vokal @ Harpun
- Pridružio: 27 Feb 2009
- Poruke: 3898
- Gde živiš: Novi Sad,Klisa
|
Napisano: 04 Jan 2013 20:30
Uvod u Allegro
1.Šta je to Allegro?
Allegro je jedna od mnogobrojnih 3rd party grafičkih biblioteka, pisana za rad u C i C++ programskim jezicima. U starijoj verziji (verziji 4), koju ću obrađivati u ovim tutorijalima, podržano je 2D programiranje, dok je u novijoj verziji (verziji 5), moguće i 3D programiranje.
2. Šta moram da znam kako bih počeo da koristim ovu biblioteku?
Potrebno je poznavanje C ili C++ programskog jezika.
3.Kako mogu da instaliram Allegro i kako bih ga mogao koristiti u Visual Studiju 2010 ili Code::Blocks-u?
Instalacija je krajnje jednostavna i potrebno je ispratiti neko od ova dva uputstva, u zavisnosti od razvojnog okruženja, kako biste mogli da koristite Allegro biblioteku:
Uputstvo za Visual C++ 2010
- Posetite ovaj link.
- Pod Windows Binaries izaberite Microsoft Visual Studio 2010, bilo .zip ili .7z arhivu.
- Kada se preuzimanje završi, raspakujte sadržaj arhive bilo gde.
- Nakon toga, sadržaj iz bin foldera prebacite u sledeći direktorijum:
Za 32-bitni Windows:
C:\Program Files \Microsoft Visual Studio 10.0\VC\bin
Za 64-bitni Windows:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\bin
- Po istom principu, prekopirajte sadržaj ostalih foldera (sav sadržaj iz foldera lib prebacite u folder lib od Visual C++ i sav sadržaj iz foldera include prebacite u folder include od Visual C++)
To je to! Biblioteka je uspešno instalirana!
Međutim, Visual C++ ne može da prepozna da li vi želite da radite sa Allegrom, stoga ćemo mu zadati komandu da je prepozna.
- Idite na File -> New -> Empty Project i projektu zadajte ime po želji.
- Kliknite desnim tasterom miša na Source Files -> Add -> New Item i imenujte svoj source file.
- Nakon toga, izaberite padajući meni Project-> Properties
- U Properties-u izaberite Configuration Properties-> C/C++ -> Linker -> Input
- Sa desne strane izaberite Additional Dependencies i kliknite na dugme Edit
- U belo polje za unos teksta, ukucajte
alleg.lib
...i kliknite OK.
- Trebali biste dobiti nesto kao na slici:
To je to! Vaš kompajler je spreman za rad sa Allegro bibliotekom.
Uputstvo za Code::Blocks
* Ukoliko nemate najnoviju verziju Code::Blocks-a prezumite je sa ovog linka.
* Obavezno izaberite codeblocks-12.11mingw-setup.exe jer u suprotnom nećete moći da ispratite ovo uputstvo do kraja!
- Nakon što ste instalirali Code::Blocks posetite ovaj link, i preuzmite Allegro biblioteku koja radi sa MinGW (gcc 3.3) kompajlerom. Možete je preuzeti bilo u .7z bilo u .zip formatu.
- Sadržaj arhive raspakujte u bilo koji folder.
- Nakon toga, sadržaj iz bin foldera prebacite u sledeći direktorijum:
Za 32-bitni Windows:
C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\bin
Za 64-bitni Windows:
C:\Program Files (x86)\CodeBlocks\MinGW\bin
- Po istom principu, prekopirajte sadržaj ostalih foldera (sav sadržaj iz foldera lib prebacite u folder lib MiniGW-a i sav sadržaj iz foldera include prebacite u folder include od MiniGW-a)
To je to! Uspešno ste instalirali Allegro biblioteku!
Međutim, Code::Blocks i "ne zna" da li želite da radite sa Allegro bibliotekom.
Da bi mu naznačili, da želite da radite sa ovom bibliotekom, ispratite sledeću proceduru:
- Kreirajte nov projekat klikom na File-> New -> Project
- U datom meniju, izaberite Console Application.
* U meniju za izbor jezika možete izabrati ili C ili C++, pošto će kodovi raditi, do određene lekcije, i u C i C++
Napomena:Kod lekcija kod kojih se kod za C i C++ razlikuje, biće napomenuto!
- Zadajte svom projektu željeno ime, sačuvajte ga u željeni direktorijum i kliknite na Next, i nakon toga na Finish
- Nakon toga kliknite na Settings-> Compiler
- Otvorite karticu Linker Settings i na desnoj strani nađite opciju: Other linker options.
- Tu ukucajte sledeće:
-lalleg
- Trebalo biste da dobijete nešto kao na slici:
- Kliknite na OK.
Čestitam! Uspešno ste podesili Code::Blocks da radi sa Allegro bibliotekom.
Kako biste bili sigurni da ste dobro ispratili uputstvo ukucajte sledeći kod u vaš source file:
#include<allegro.h> /*header fajl allegro-a, samo ce vam on biti potreban u narednih par lekcija */
int main()
{
allegro_init(); //Preko ove funkcije se inicijalizujue sam allegro
install_keyboard(); //Preko ove funkcije se instalira tastatura
install_mouse(); //Preko ove funkcije se instalira miš
install_timer(); //Preko ove funkcije se instalira tajmer
install_sound(DIGI_AUTODETECT, MIDI_AUTODETECT, "A");
//preko ove funkcije se instalira zvuk
/* Mnoge od ovih funkcija koje sam koristio necemo koritistiti u prvih par lekciija, ali je dobro da se zna da one postoje */
set_color_depth(32);
/*Ovde kao parametar mozete staviti ili 16 ili 32 opciju, u zavisnosti od toga koja dubina boja vama odgovara */
set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 800, 600, 0, 0);
/*Preko ovoga se postavlja sam ekran. Ukoliko zelite da vam se program pokrene u fullscreenu izbacite _WINDOWED deo.
Drugi parametar ove funkcije predstavlja duzinu ekrana a treci parametar predstavlja visinu ekrana.
Poslednja dva parametra vam nece trebati u praksi, stoga nema potrebe ni da ih objasnjavam. */
set_window_title("Lekcija");
//Naziv aplikacije koje ce biti ispisano u gornjem levom uglu prozora aplikacije.
readkey(); /*ova funkcija je identicna funkciji getch(); sto znaci da ceka da korisnik pritisne neko dugme kako bi se kod nastavio izvrsavati */
allegro_exit(); //izlazak iz allegra
return 0; //kraj programa
}
END_OF_MAIN()
/* Obavezno je staviti ovo na kraju programa u suprotnom program nece raditi tj nece se iskompajlirati! */
Ukoliko ste sve ispratili do kraja, program bi trebao da vam se pokrene bez problema
Credits: ThePhilosopher, Srki_82
Dopuna: 10 Jan 2013 1:19
Svima koji su pratili ovaj tutorijal i naisli na gresku, ja se najiskrenije izvinjavam.
Problem je u tome sto je ovaj tutorijal pisan za verziju 4.2 a ne za verziju 4.4 koja je data u linkovima. Linkovi su ispravljeni, i tutorijal sada najnormalnije radi. Izvinjavam se jos jednom
Zahvaljujem drugu Momiru Kosticu koji je uocio ovaj moj veliki previd
|