Šta je to SDL?
SDL (Simple DirectMedia Layer) je multimedijalna biblioteka namenjena za rad na više platformi. Najpoznatija je po tome što je, zahvaljujući njoj, napravljen Linux port poznate igre za Windows: "Civilization: Call To Power"
Više o SDL-u možete pronaći na sledećoj adresi (stranica je na engleskom)
http://www.libsdl.org/intro.en/toc.html
U ovom uputstvu ću vam pokazati kako da SDL povežete sa Code::Blocksom
---------------------------------------
Pod pretpostavkom da imate instaliran Code::Blocks koji koristi kompajler koji se nalazi u instalacionom direktorijumu Code::Blocks-a (miniGW), ispratite sledeće korake kako biste uspešno integrisali SDL u Code::Blocks.
Posetite ovu adresu, u sekciji Development Libraries izaberite SDL-devel-1.2.15-mingw32.tar.gz (Mingw32), kao na slici:
Folder, koji se nalazi u toj arhivi, raspakujte gde želite. Ja ću ga prebaciti u svoj C:\ direktorijum.
Pokrenite Code::Blocks, izaberite settings, compiler and debugger
Izaberite Search Directories jezičak, i u okviru njega izaberite jezičak Compiler i kliknite dugme Add.
Nakon toga, pronađite vaš SDL folder, dvokliknite na njega, i izaberite folder include. Nakon toga kliknite OK. Trebalo biste da dobijete nešto kao na slici:
Nakon toga,izaberite jezičak Linker, i odradite isti onaj postupak, samo što umesto foldera include, birate folder lib.
Kada uradite ove korake,odradite i sledeće:
Prekopirajte SDL.dll fajl koji se nalazi u potfolderu bin (kod mene je to: C:\SDL-1.2.15\bin )
u vaš C:\Windows\System32 folder ukoliko koristite 32bitni Windows.
Ukoliko koristite 64bitni Windows prekopirajte ga u C:\Windows\SysWOW64
Code::Blocks je sada uspešno podešen. Sada ću vam pokazati kako treba da pokrenete novi projekat (postoji i otvaranje SDL projekta unutar samog Code::Blocks, međutim tu nailazim na neku grešku, tako da ću pokazati alternativni način).
IKliknite na meni File->New-> Empty Project
Zatim idite na Project->Properties
Izaberite jezičak Build Targets, u delu Type, izaberite GUI application
Zatim ponovo idite u Compiler and Debugger, izaberite jezičak Linker settings. U delu other linker options nalepite sledeće:
-lmingw32 -lSDLmain -lSDL
Nakon toga, napravite source fajl u okviru projekta.
Kada ste to uradili, iskopirajte i nalepite sledeći kod, da proverite da li ste uspešno podesili SDL:
#include "SDL/SDL.h"
int main( int argc, char* args[] )
{
//Pokrece se SDL
SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING );
//Izalazak iz SDL-a
SDL_Quit();
return 0; }
Ukoliko vam kompajler ne prijavi ni jednu grešku, onda ste uspešno instalirali SDL! Čestitam!
Hvala TwinHeadedEagle-u i ThePhilosopher-u na sugestijama, i Srkiju na blagoslovu
|