Pre oko mesec dana Danas je objavio tekst koji govori o predlogu novog Zakona o oglašavanju (http://www.danas.rs/20040119/hronika3.html).
Jedan od članova radne grupe koja je sastavila tekst predloga zakona, g. Dušan Stojković, u članku kaže sledeće: "'najbitnije u zakonu je propisivanje slobode od oglašavanja, odnosno zabrana nuđenja, oglasna poruka i upućivanje takve poruke nekome bez traženja'. To drugim rečima znači da oglašivači više ne bi smeli da bez saglasnosti vlasnika ubacuju u njegovo poštansko sanduče reklamne poruke, da ih na ulici daju prolaznicima ili ih kače za brisače stakla na automobilima, da prilaze gostima u kafićima ili u restoranima."
Nakon čitanja teksta pogledao sam tekst nacrta zakona koji se nalazi na sajtu Vlade Srbije. U poglavlju "Sloboda od oglašavanja" nalazi se sledeća odredba:
Član 3.
(3) Nije dopušteno uputiti nenaručenu oglasnu poruku ili poziv putem telefona, faksa ili na drugi način pretplatniku čiji se pretplatnički broj ne nalazi u javnom telefonskom imeniku, koji odgovarajući operater izdaje u skladu sa ovim zakonom.
Takođe, u okviru "Uvodnih odredbi i načela" piše da je:
(10) Javno glasilo u smislu ovog zakona je ono čiji osnovni ili sporedni sadržaj čine oglasne poruke (novine, oglasni panoi, časopisi, radio ili televizijski program).
Pošto mi nije bilo jasno da li zakon pokriva oglašavanje putem Interneta (email, Web stranice) i ostalih elektronskih medija, kao što su recimo SMS poruke (koje telekomunikacioni operatori svakim danom sve bezobzirnije zloupotrebljavaju), pitao sam g. Stojkovića šta misli o ovome i evo odgovora koji sam dobio od njega:
Dragi Slobo,
Nismo propisivali posebno za medije nego je zabrana upucivanja oglasne poruke bez saglasnosti primaoca opsta tj. bez obzira na nacin slanja odnosno prijema, citaocima je najjasnije kada se kaze posta u sanduce, ali to sanduce moze da bude i elektronsko.
Pozdrav svima Dusan
Preuzeto sa: http://www.internodium.org.rs/retro/msgDisplay.php?id=20040226024534
|