VSS - VS - sta je visoka, a sta visa strucna sprema?
Popunih anketu, valjda ti je 'otisla' dobio sam blank ekran posle slanja...
@Zoni:
Citat:
Virtuelne organizacije najčešće čine dve ili više organizacija (često sa različitih geografskih lokacija) koje se javljaju na tržištu kao nova jedinica. Dve ključne karakteristike virt. organizacija su: formiranje zajedničkg lanca snabdevanja između odvojenih entiteta i distribucija informacionih tehnologija za podršku poslovnom procesu. I kod virtuelnih organiz. Postoji menadžment i timovi, radna mesta i zadaci, proizvod. Kancelarija virt. org. smeštena je na mrežnoj platformi gde ljudi međusobno kontaktiraju. Strateški ciljevi organizacija učesnica u virt. org. su: maksimiziranje fleksibilnosti i adaptivnosti na promene u okruženju, dostizanje kritične veličine u skladu sa tržišnim ograničenjima, optimizacija globalnog lanca snabdevanja. Vir. Org. karakterišu i al. Osobine: prela granice, geografska disperzija, komplementarnost suštinskih nadležnosti, udruživanje resursa, promena učesnika, jednakost partnera, elektronska komunikacija. Razlikuju se tri grupe karakteristika koje najviše utiču na vrstu virt. org a to su karakteristike tržišta, proizvosni proces, strateški ciljevi organizacije. Mogući su sledeći pojavni oblici virtuel. Org.: trajne virtuelne organizacije, virtuelni timovi, virtuelni projekti, privremene virtuel. Org. U pojedinim izvorima mogu se definisati i sl. Oblici virt. org.: partnerstvo, licenca, strateška alijansa, virtuelni Web. U odnosu na veliki broj parametara mogu se razviti različiti oblici virt. struktura. Virtuelne organizacije mogu evoluirati iz jedne vrste u drugu sve dok jedan virtuelni projekat traje. Sposobnost reagovanja na promene i sposobnost zadovoljenja zahteva potrošača, koje su glavne prednosti virt. org. jesu i izvor problema koje treba rešavati. Postoji suprotnost između strukturnog dinamizma i vremena potrebnog da se upotpune neki aspekti aktivnosti kompanija. Takođe, postoji problem poznat pod nazivim komercijalna tačka ulaza tj. poznato je da zaštitni znak može imati presudnu ulogu u prodaji proizvoda ili usluga. Za razvoj zaštitnog znaka potrebno je dosta ulaganja u publicitet tokom dužeg vremenskog perioda. U slučaju kratkoročnih virt. org. ne postoji istorija, niti referenc lista za kupce.
|