Poslao: 23 Jun 2008 16:46
|
offline
- dr.mrgud
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 23 Jun 2008
- Poruke: 4
|
Radim na jednom ozbiljnom sajtu i ljudi su zainteresovani za reklamu. Stavio sam button za kontakt, stizu mi ponude, sastavio sam cenovnik banera itd...
Ono shto me muci je sledece: Po recima drugih, onaj ko se oglasava na mom web sajtu moze da uplati sumu na ime fizickog lica (mog) u reklamne svrhe. E sad ide ono zanimljivo. Cuo sam da je u tom slucaju obicaj da se porez stavi na teret uplatioca, ali me interesuje koliki je to porez, i da li je to nesto fiksno ili zavisno od uplacene sume...
Druga stvar koja me interesuje je sledeca: Posto je pri takvim transakcijama preporucljivo sastaviti ugovor pre obavljanja iste, interesuje me koji elementi ugovora (osim cene i vremena oglasavanja) su relevantni i neophodni za sastavljanje istog.
Nadam se da vas nisam namucio pitanjem. Hvala unapred!!!
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 23 Jun 2008 22:57
|
offline
- Peca
- Glavni Administrator
- Predrag Damnjanović
- SysAdmin i programer
- Pridružio: 17 Apr 2003
- Poruke: 23211
- Gde živiš: Niš
|
ako ti je mesecni prihod od tih banera oko [ili veci od] 20.000 din - onda ti se isplati firmu da otvoris
jer su celokupni mesecni izdaci firme oko 6.000 din [doprinosi i porez na dohodak], a bar ce radni staz da ti ide, i poslujes ko covek.
dok, bez firme, porez od 30% na 20.000 je tacno isto 6.000, i povecava se ako se poveca zarada, a sa firmom ti je bar fixno 6.000.
jeste, onda si duzan da svaki mesec uplacujes 6.000, ali ti vec vidi, ako su ti prihodi redovni i iznad 20.000 din... firma je bolje resenje.
|
|
|
|
Poslao: 24 Jun 2008 08:30
|
offline
- Pridružio: 01 Maj 2003
- Poruke: 219
- Gde živiš: Subotica
|
O kojoj vrsti firme se radi ?
Mislim da su troškovi malo veći od 6.000 dinara, jer osnivač ne može da se prijavi na minimalnu platu nego je to određena plata, i plaćaš akontaciju pa ti na kraju godine odrežu tačnu cifru. Trebalo bi dodati i trošak za knjigovođu, ili ako ne treba knjigovođa onda moraš da platiš nekoga da ti uradi završni račun, obračun pdv-a itd. pa si opet skoro na istom.
|
|
|
|
Poslao: 24 Jun 2008 12:57
|
offline
- Peca
- Glavni Administrator
- Predrag Damnjanović
- SysAdmin i programer
- Pridružio: 17 Apr 2003
- Poruke: 23211
- Gde živiš: Niš
|
pa prijavis se kao pausalac, recimo kao agencija za internet usluge.
platu odredis 10k, i mesecni izdaci su ti oko 6.000 din... toliko ja placam, valjda znam
knjigovodja ti ne treba, samo zavrsni na kraju godine, a to ne kosta bog zna koliko.
|
|
|
|
Poslao: 24 Jun 2008 16:51
|
offline
- Pridružio: 01 Maj 2003
- Poruke: 219
- Gde živiš: Subotica
|
Zato sam i pitao o kojoj se firmi radi jer sam pretpostavljao da ne pričaš na pamet. Najjednostavnije je onda da se informiše u poreskoj upravi u svom gradu. Jer misim da nemožeš ti sam sebi da odrediš platu, nego se uzima neka prosečna zarada. Tačnije evo šta kaže Zakon o porezu na dohodak građana:
Član 41.
Ako su ispunjeni uslovi iz člana 40. ovog zakona, paušalni prihod se utvrđuje, u skladu sa sledećim kriterijumima i elementima:
1) visina prosečne mesečne zarade po zaposlenom u Republici, opštini, gradu i okrugu ostvarene u godini koja prethodi godini za koju se utvrđuje paušalni prihod;
2) mesto na kome se radnja nalazi;
3) opremljenost radnje;
4) broj zaposlenih radnika i angažovanih članova porodice;
5) tržišni uslovi u kojima se delatnost obavlja;
6) površina lokala;
7) starost obveznika i njegova radna sposobnost;
visina prihoda obveznika, koji pod istim ili sličnim uslovima obavlja istu ili sličnu delatnost;
9) ostale okolnosti koje utiču na ostvarivanje dobiti.
Kod utvrđivanja paušalnog prihoda, nadležni poreski organ uzima u obzir i sve dokaze, činjenice i podatke do kojih je došao putem kontrole i na drugi način.
Vlada Republike Srbije uređuje bliže uslove, kriterijume i elemente za paušalno oporezivanje.
Znam da je ovo offtopic, ali mislim da je korisno da dr.mrgud i ostali koje muči isti problem dobiju pravu informaciju.
|
|
|
|
Poslao: 26 Jun 2008 16:39
|
offline
- dr.mrgud
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 23 Jun 2008
- Poruke: 4
|
Hvala svima na brzim odgovorima.
Problem je sto ja tek treba da pocnem sa reklamiranjem, tako da ni pretpostavku nemam koliki bi mi prihod bio.
Jel postoji neka fora da se porez zaracunava ne pausalno, nego po uplati. Znaci ako nema uplate - nema poreza ili je to sanjarija?
|
|
|
|
|
Poslao: 28 Jun 2008 19:58
|
offline
- Pridružio: 01 Maj 2003
- Poruke: 219
- Gde živiš: Subotica
|
Postova sam član zakona po kojem se utvrđuje obaveza paušalca za određneu deltanost. Kako vidiš od mnogo faktora zavisi, opština, delatnost, starost obveznika itd. Zato sam rekao da je najbolje da se interesuje u svojoj opštini u poreskoj službi gde će dobiti tačne informacije. Za završni račun ne znam, opet se prava informacija može dobiti u poreskoj službi.
|
|
|
|
Poslao: 04 Avg 2008 23:07
|
offline
- Ana Kitic
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 01 Avg 2008
- Poruke: 2
|
Mala pomoc.
1. Tacno je pausalci ne predaju zavrsni racun , poreze i doprinose placaju na prihod koji im ( pausalno to znaci od prilike ) utvrdi poreska uprava po gore navedenim kriterijumima. Taj iznos se krece od 6000 do 10 000 dinara . Najvazniji kriterijum je sifra delatnosti i sediste ( mesto gde se registruje radnja ).
Po meni za gore opisan problem je najprakticnije resenje potpisivanje Ugovora o delu sa firmom koja zeli da te angazuje za reklamu koju joj radis ili zelis da joj uradis. Tako ce na teret te firme da idu tvoji porezi i doprinosi koji ti se upisuju u radni staz , a tebi uplatu mogu da izvrse na tvoj licni tekuci racun koji predhodno otvoris kod neke banke.
Prica o PDV u ovde ne pije vodu jer ti nisi u sistemu PDV a. Dakle PDV te ne zanima do daljnjeg.
Ja ti iskreno zelim da pogodis vise takvih poslova otvoris radnju i namlatis puno para .
Srecno
|
|
|
|