offline
- nevena nevene
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 29 Jan 2009
- Poruke: 488
- Gde živiš: tako blizu, a tako daleko
|
"Reklama je dragoceni ekonomski faktor, jer je to najefikasniji način za prodaju robe, naročito bezvredne", tvrdi Luis S., poznat mnogima koji se bave ovom tematikom.
Ne bavim se problematikom reklama, osim u meri koju mi određuje svakodnevni posao, uglavnom spadam u kategoriju potrošača i to potrošača sa svojim potrebama, ukusom, stavom, izoštrenim čulima u pogledu reklame.
Potrošača kojeg iritiraju prekidanja gledanog filma, emisije, šta li već, kojekakvim reklamama, pri čemu od dva i po sata praćenog filma, serije, emisije, bar pola sata otpada na reklame! Toliko je iritirajuće to poigravanje s vremenom nemoćnih gledalaca, koji su prisiljeni da trpe da im drugi troše vreme onako kako oni nisu želeli, ni planirali. Svakako nisu ni želeli, ni planirali da bar pola sata izgube gledajući kojekakve reklame, pri čemu ih nepogrešivo ubace u trenutku kad je ono što se gleda najinteresantnije, najnapetije i sl.
Kako ta agresivnost utiče na nas potrošače? Volela bih da čujem vaše mišljenje, da li ste istrajni ili ste se predali? Možda promenili kanal čiji program pratite i odabrali onaj koji je uglavnom pošteđen reklama? Ili prestali da provodite vreme pred TV i okrenuli se virtuelnom svetu?
Kod mene je zastupljen konglomerat: predala sam se, te okrenula leđa TV, neću da mi troše vreme s kojekakvim reklamama na način koji me iritira,zaintrigirali su me kanali pošteđeni reklama i sve više slobodnog vremena provodim na netu.
Moje iskustvo sa reklamiranim proizvodima?
Izbombardovana višemesečnom agresivnom reklamom za nov proizvod, deterdžent za pranje suđa, kupim ga i to samo zbog toga što trgovac kod kojeg sam kupovala nije imao onaj koji redovno kupujem i kojim sam zadovoljna. Rezultat moje znatiželje u vezi toliko reklamiranog novog proizoda i njegovo dejstvo na moje ruke je bilo poražavajuće: stvorile su mi se ragade (pukotine) po koži. Od tada sam sebi dala časnu reč: nikad više nećeš kupiti ništa što se toliko reklamira!
Neko će reći da je u pitanju osetljivost moje kože, OK, nek bude da je tako, ali da nije tako potvrđujem pređašnjim iskustvom:
Godinama sam kupovala jedno te isto sredstvo za održavanje higijene sanitarija, kupatila. Od jednom, nema ga u trgovinama. Znatiželje radi, kupim drugi, reklamirani proizvod, a uz put tražim po trgovinama onaj koji koristim. Nikada više nisam našla moj omiljeni i provereni adut u borbi sa nečistoćom, a svi oni koje sam silom prilika morala da kupujem, nisu mu bili ni za prineti.Pokojni "Hinsov" as "Kristal sanit" se više ne proizvodi, fabrika je prodata.On je bio čarobni štapić u odnosu na sva ova agresivna, reklamirana sredstva koja moramo, hteli ne hteli, da kupujemo.
Detergenti? Da ne pričam..
Uočljivo je da pominjem samo hemiju, što je razumljivo, jer kad je ona u pitanju, svi možemo videti njeno dejstvo, efekte proizvoda.
Na žalost, kad je hrana u pitanju, mi potrošači smo nemoćni, jer su nam efekti nevidljivi pri konzumiranju hrane. Na dugoročne staze će ih svako od nas osetiti.
Čemu sam verna? Domaćim proizvodima i kvalitetu, preporuci prijatelja, komšija, poznatih i dr. nekog proizvoda kao kvalitetnog. Stoga je uticaj reklame na moje potrošačke navike poodavno- NIKAKAV!
Mogu da ga reklamiraju koliko hoće, da mu ambalaža bude ko iz bajke, važnije je ono što je unutra:KVALITET.
Kakva su vaša iskustva i mišljenje?
|