Ulaganje u novi imidz drzave

Ulaganje u novi imidz drzave

offline
  • Pridružio: 29 Mar 2006
  • Poruke: 2215
  • Gde živiš: in the heart of the city

Iz Nacionalnog investicionog plana za brendiranje Srbije 240 miliona dinara
Ulaganje u novi imidž države

Cilj projekta je promena slike Srbije u očima kako domaće, tako i međunarodne javnosti jer mnogi još uvek imaju negativne asocijacije na pomen imena Srbije. Reč je o dugoročnom poslu sa kojim su se, pre ili kasnije, suočile i druge zemlje. Nemačka je, recimo, godinama stvarala sliku koju danas imamo o toj zemlji, a to su dobri automobili i bela tehnika, sigurnost, disciplina, rad i kvalitet. Ovim projektom želimo da pokrenemo taj proces i da predstavimo zemlju u svakom segmentu - sportu, privredi, kulturi, politici... To nije oročen projekat na godinu dana i prave efekte očekujemo za najmanje tri godine - kaže Milenko Nikić, državni sekretar u Ministarstvu trgovine i usluga

Ivan Radak
Iz Nacionalnog investicionog plana ove godine biće finansiran 971 projekat i za to će biti potrošeno oko 47 milijardi dinara. Veći deo budžeta biće potrošen za škole, bolnice, puteve, gasovode... ali će deo novca biti usmeren u realizaciju onih projekata čiji bi značaj za zemlju mogao biti veći i od nove infrastrukture iako je njihovu materijalnu vrednost teško iskazati egzaktnim ciframa. Upravo zbog toga, mnogi u njima vide nepotrebno bacanje novca ili prostor za manipulacije. Na tom spisku našao se i projekat Ministarstva za dijasporu koji podrazumeva izgradnju zgrade te institucije u virtualnom svetu Internet igre Sekond lajf za šta će biti izdvojeno nešto više od 10 miliona dinara, kao i projekat Ministarstva trgovine i usluga pod nazivom "Izgradnja i pozicioniranje nacionalnog brenda Srbije" za koji je izdvojeno čak 240 miliona dinara. To je novi pokušaj da se krene sa brendiranjem naše zemlje, s obzirom na to da je tender za izradu strategije brendiranja Srbije koji je raspisan u leto 2006. godine neslavno prošao, a i prošlogodišnji pokušaj da se formira savet za promociju Srbije naišao je na negativan odziv u javnosti zbog inicijative da na čelo tog tela bude postavljena Milka Forcan, potpredsednik Delta holdinga.
Nacionalni brend i logo
Strategija izgradnje i pozicioniranja nacionalnog brenda Srbije treba da propiše načine za formiranje brenda Srbije. Biće definisano koje su to vrednosti i poruke koje brend Srbije treba da pošalje svetu, koji su sektori ili pojedinačni proizvodno-uslužni, kulturni ili sportski brendovi koji mogu da daju doprinos da nacionalni brend Srbije bude bolji i u čiji marketing treba dalje ulagati. "U februaru bi Savet za promociju Srbije trebalo da osmisli uslove tendera, a do kraja aprila biće izabran pobednik. Ako sve bude teklo po planu, strategija će biti završena u septembru ili oktobru. Želimo da to bude dokument iza kojeg će stati najbolji svetski stručnjaci", kaže Mihailo Vesović, pomoćnik ministra trgovine, i dodaje da će posle toga biti kreiran i logo Srbije.
Projekat "Izgradnja i pozicioniranje nacionalnog brenda Srbije" sastojaće se iz pet delova. Prvi deo čine istraživanje domaće i inostrane javnosti o percepciji Srbije, a drugi izrada strategije brendiranja Srbije. Treći paket podrazumeva aktivnosti kao što su kreiranje jedinstvenog veb sajta sa informacijama o Srbiji, otvaranje brend ofisa, izrada brošura i kataloga, snimanje TV spotova i emisija o našoj zemlji, a četvrti se odnosi na pokroviteljstvo države zajedničkom nastupu preduzeća na najvažnijim svetskim sajmovima, kao i podršku preduzećima pri brendiranju proizvoda. I najzad, izveštavanje o realizaciji projekta i kontrolu i reviziju trošenja novca.

OD NEGATIVNE DO POZITIVNE ASOCIJACIJE
Još dva mesta u Savetu
- Formiranje Saveta za promociju Srbije pratile su žestoke kritike, ali je većina tih kritika stigla od ljudi koji nisu shvatili da je reč o savetodavnom telu čiji članovi za svoj rad ne dobijaju naknadu. Savet se sastaje i trenutno radi na pravljenju projektnog zadatka za izradu strategije izgradnje i pozicioniranja nacionalnog brenda Srbije. Članovi Saveta su Ivan Tasovac, Voja Žanetić, Jelica Minić, Ana Trbović i Predrag Marković. U toku su konsultacije sa 32 kandidata za popunu još dva mesta i sigurni smo da ćemo u sledećih par nedelja završiti taj posao - kaže Milenko Nikić.
- Cilj ovog projekta je promena slike Srbije u očima kako domaće, tako i međunarodne javnosti jer mnogi još uvek imaju negativne asocijacije na pomen imena Srbije. Reč je o dugoročnom poslu sa kojim su se, pre ili kasnije, suočile i druge zemlje. Nemačka je, recimo, godinama stvarala sliku koju danas imamo o toj zemlji, a to su dobri automobili i bela tehnika, sigurnost, disciplina, rad i kvalitet. Ovim projektom želimo da pokrenemo taj proces i da predstavimo zemlju u svakom segmentu - sportu, privredi, kulturi, politici... To nije oročen projekat na godinu dana i prave efekte očekujemo za najmanje tri godine - kaže Milenko Nikić, državni sekretar u Ministarstvu trgovine i usluga.
Naš sagovornik napominje da budžet od tri miliona evra nije dovoljan za posao kakav je brendiranje zemlje, ali da će ove godine u marketing biti uloženo i iz drugih izvora tako da će cifra od 240 miliona dinara verovatno biti premašena. "Prošle godine imali smo četiri milijarde evra direktnih investicija. Tri miliona evra je 0,75 odsto te sume. Prema našim računicama trebalo bi nam više od pet miliona evra, ali smo nekih aktivnosti morali da se odreknemo. Poređenja radi, u Hrvatskoj su u prvoj godini projekta uložili tri puta više novca", naglašava Nikić.
Projekat izgradnje i pozicioniranja nacionalnog brenda vode Ministarstvo trgovine i Kancelarija za NIP. Savet za promociju Srbije procenjivaće kakve će rezultate, svaka od predloženih aktivnosti, doneti. Nikić tvrdi da će najveći posao biti sprovođenje istraživanja u zemlji i inostranstvu o tome kakva je slika Srbije u očima građana, kao i izrada strategije na osnovu smernica koje budu dali rezultati tih istraživanja. Važan deo projekta je i podrška organizaciji nastupa na raznim manifestacijama, sajmovima i izložbama pod zajedničkim brendom Srbija u zemlji i van nje. U okviru ambasada Srbije biće otvarane posebne kancelarije (brend ofisi) u kojima će stranci moći da dobiju sve informacije o našoj zemlji. Nikić podseća da će uskoro iz štampe izaći dva miliona flajera na četiri jezika sa osnovnim informacijama o našoj zemlji koji će biti distribuirani na svim graničnim prelazima. Drugi mini projekat je postavljanje dva velika displeja na Aerodromu "Nikola Tesla" na kojem će biti emitovane poruke upućene onima koji dolaze ili odlaze iz Srbije. Dogovoreno je i da veb prezentacije svih ministarstava imaju identičan izgled i da sve reprezentacije nose iste boje dresova.

STROGA KONTROLA TROŠENJA NOVCA
Pažnja javnosti, u to ne treba sumnjati, biće usmerena na trošenje sredstava u okviru ovog projekta. Pomoćnik ministra trgovine i usluga Mihailo Vesović kaže za Danas da će se u pogledu kontrole trošenja sredstava u Ministarstvu ponašati kao da je reč o novcu Evropske unije, a ne o budžetu Srbije.
- Primenićemo klasičan projektni pristup i sve poslove poput izrade strategije, istraživanja mnjenja, pravljenja spotova ili brošura dodelićemo putem tendera. O sprovedenim postupcima moramo da dostavimo izveštaje i da na osnovu toga kasnije merimo rezultate. To je jedini način da i sledeće godine konkurišemo za nova sredstva, koja će sigurno biti potrebna jer je brendiranje projekat koji tek treba da se zahukta. Treba, takođe, znati da novac nije "legao" na naš račun. To su budžetska sredstva i ako ne budu utrošena za realizaciju projekta ostaće u budžetu. Njihovo trošenje kontrolisaće državni organi koji su već zaduženi za trošenje novca iz budžeta, kao i Kancelarija za NIP, a očekujemo i eksternu reviziju. Osim Saveta za promociju, unutar Ministarstva formirali smo i tim koji treba operativno da vodi projekat i da prati trošenje novca - naglašava Vesović.
Naš sagovornik kaže da se već sada zna da svetske agencije uzimaju za jedno ozbiljno istraživanje između 200.000 i milion evra, dok sto kvadrata prostora na nekom od međunarodnih sajmova košta 50.000 evra.
- Naravno, nećemo finansirati sve troškove nastupa na sajmovima jer želimo da podstaknemo preduzeća da investiraju u svoj marketing. Pomoći ćemo sa 50 odsto novca i ako tokom godine budemo išli na 10 sajmova za to ćemo iz projekta izdvojiti oko 250.000 evra. Planiramo da početkom februara izađemo sa spiskom sajmova na kojima ćemo zajednički nastupati i znaćemo tačno koliko će koji sajam koštati, a Savet za promociju će proceniti gde treba pojačati podršku, a gde eventualno smanjiti jer sa minimalnim sredstvima možemo da imamo bolji marketing i vizuelni identitet na tim događajima. Osim toga, pravićemo i dve nacionalne izložbe gde ćemo predstaviti kompletnu privredu Srbije. Jedna će biti organizovana u Krasnodaru u vezi sa Olimpijskim igrama u Sočiju, a druga u Belorusiji ukoliko ove godine zaključimo sporazum o slobodnoj trgovini s tom zemljom. Takve dve manifestacije ne možemo da podržimo bez 100.000 evra. Otvaranje brend ofisa takođe možemo da uradimo ove godine i za to se zna koliko će sredstava biti potrebno - ističe Vesović i dodaje da će brend ofisi za početak biti otvoreni u pet, za Srbiju, važnih svetskih gradova.
Prema njegovim rečima, selekcija preduzeća koja će ići na sajmove biće javna i transparentna. Preduzeća će biti birana na konkursu, u zavisnosti od manifestacije i tržišta na kojem se predstavljaju, kao i od kvaliteta proizvoda. Vesović se nada da će ove godine prvi put biti više prijavljenih nego što ima mesta. On podseća da je država posle 2000. godine imala muku da ubedi preduzeća da idu na sajmove jer im je to predstavljalo veliki trošak. Kad je reč o pravljenju TV spotova Vesović ističe da će predmet nabavke biti spot tako da će produkcija koja pobedi na konkursu brinuti o honorarima reditelja i glumaca, a ne Ministarstvo, koje će samo propisati kakav spot želi. On ipak ne isključuje mogućnost angažovanja osoba koje se same ponude da rade bez naknade. Predstavnici Ministarstva trgovine tvrde da su se mnoge poznate ličnosti već ponudile da rade na brendiranju besplatno poput režisera Emira Kusturice ili pojedinih sportista.

Izvor: http://www.danas.rs/20080128/biznis2.html#4



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 26 Apr 2005
  • Poruke: 1328

Koje je ovo rasipanje para.



offline
  • Pridružio: 02 Sep 2003
  • Poruke: 4956

@juzna pruga

A zasto mislis da je bacanje para? Imidz zemlje porekla je veoma bitan za medjunarodni marketing i trgovinu. Ili mislis da Srbiji nema pomoci po tom pitanju?

offline
  • Pridružio: 26 Apr 2005
  • Poruke: 1328

Slazem se s`tobom ali novac i NIP-a nebi trebal oda se na pomenuti nacin trosi.
Jadno je obrazlozenje resornog ministra Đilasa koje je dao u "Politici" na slicnu zamerku kao sto je moja parafraziram daj e to jedini nacin da se spreci da se novac ne odlije na neku drugu stranu citaj dag a neko nemune n tj ovo je kao najbolji moguci nacin kontrole tog novca. A ovde nije rec o kontroli vec nacinu trosenja

offline
  • Pridružio: 21 Nov 2006
  • Poruke: 358
  • Gde živiš: UE---BG

Ја мислим да су овако нешто требали још одавно да одраде. Пре свега треба сами да променимо слику о себи, а онда ће и други другачије мислити о нама. Колико се само наших људи стиди свог порекла и своје земље. То је срамота.

offline
  • Pridružio: 01 Maj 2003
  • Poruke: 1300
  • Gde živiš: Kragujevac

Definitivno moramo da menjamo sliku o nama u ocima drugih. Bez toga ce nam mnogo toga biti "uskraceno". Tako da ulaganje u to mislim da nije greska.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1325 korisnika na forumu :: 24 registrovanih, 3 sakrivenih i 1298 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, A.R.Chafee.Jr., Andrija357, Arsenije, bokisha253, Djordje29, djuradj, elenemste, Goran 0000, kybonacci, magna86, mercedesamg, milenko crazy north, Milos ZA, mrav pesadinac, nebidrag, nebojsag, Oscar2, pein, savaskytec, Sirius, Tila Painen, vathra, W123