Shoping je pregled robe ili usluga maloprodavca sa namerom kupovine u tom momentu. Shoping je aktivnost selekcije i/ili kupovine. U nekim kontekstima pod ovim se podrazumeva dokona aktivnost a takodje i ekonomska.
Shoping se moze ispratiti unazad do mnogih civilizacija u istoriji. U antickom Rimu, postojala je Trajanova Pijaca sa tavernama koje su sluzile kao celine za maloprodaju.
Za mnoge, shoping se smatra rekreacionom i zabavnom aktivnoscu pri kojoj osoba posecuje spektar prodavnica u potrazi za odgovarajucim proizvodom za kupovinu. "Razgledanje izloga" je aktivnost u koju se kupci upustaju pregledajuci radnje bez namere za kupovinom, moguce samo da bi potrosili vreme izmedju drugih aktivnosti, ili da bi isplanirali kasniju kupovinu.
U skorije vreme, kompulzivan shoping se prepoznaje kao zavisnost. Takodje poznati kao zavisnici od shopinga, "shopaholisti" ili formalno oniomani, ovi kupci imaju impulsivnu nekontrolisanu pobudu za kupovinom. Termin "maloprodajna terapija" se koristi u manje ozbiljnom kontekstu.
Prodavnice su podeljene u vise kategorija radnji koje prodaju odabrane komplete namirnica i usluga. Obicno su one naredjane od strane ciljane demografije zasnovane na raspolozivom dohotku kupca.
Mogu se poredjati od jeftinih do skupih.
|