Stigao mi je juče telefonski račun u kome Telekom nudi jedan na izgled veoma koristan paket "Omnifon"
Evo šta tu piše:
"U promotivnom periodu do 1. avgusta, Telekom Srbija Vam omogućava da potpuno besplatno koristite Omnifon - paket usluga koji objedinjuje četiri usluge: identifikaciju poziva, poziv na čekanju, preusmeravanje poziva i konferencijsku vezu.
Omnifon Vam omogućava da, pre odgovora na poziv, na ekranu Vašeg telefona vidite broj sa koga je poziv upućen, zatim da tokom razgovora budete obavešteni o drugom pozivu koji možete prihvatiti, ostaviti na čekanju ili, pak, potpuno ignorisati. Takođe, kada niste kod kuće, svi pozivi sa Vašeg fiksnog broja mogu da budu preusmereni na bilo koji drugi broj telefona, a imate mogućnost i da razgovarate sa više korisnika u isto vreme.
Nakon isteka promotivnog perioda, ukoliko ne otkažete Omnifon, automatski ćete moći i dalje da ga koristite uz dodatnu mesečnu pretplatu od 119 dinara bez PDV-a, koju ćete plaćati putem telefonskog računa. Omnifon možete otkazati pozivom na 9813 ili 064/789 ili u našoj najbližoj poslovnici.
Više o pakeu usluga Omnifon možete saznati na našem sajtu telekom.rs.
Vaš Telekom Srbija"
Šta je tu sporno? Počeću od najbanalnije stvari - na Telekomovom sajtu nema nikakvih informacija o ovoj usluzi, a ako otkucate "omnifon" u polju za pretragu nećete dobiti ni jednu stranicu.
Ono što me je posebno iritiralo je rečenica koja kaže "Nakon isteka promotivnog perioda, ukoliko ne otkažete Omnifon, automatski ćete moći i dalje da ga koristite uz dodatnu mesečnu pretplatu..." Pošto fiksni telefon praktično ni ne koristim i već sada mi je pretplata zauzima oko 70% telefonskog računa krenuo sam da se odmah odjavim. Naravno, prošlo je više od pola sata dok nisam dobio vezu, i još pola sata gde mi je govorna pošta javljala kako čekam duže od jednog minuta i da će se operater uskoro javiti. Kada se konačno javio operater i kada sam rekao da želim da isključim Omnifon uslugu počeo je da me ubeđuje kako je ta usluga korisna. Možda je nekome korisna, ali meni nije - nemam telefon koji može da identifikuje poziv, a nemam nameru da mi 90% telefonskog računa bude pretplata. Osim toga, čak i da mi je usluga neophodna, ne bih je uzeo iz principa, jer ne podnosim kad mi neko nameće nešto, pa posle treba da se sam patim da bih odustao od toga. Kad je konačno pristao da mi odjavi uslugu krenula su pitanja - koje mi je ime, broj fiksnog telefona, matični broj, adresa stanovanja pa čak i broj mobilnog telefona. Ovo me je takođe iznerviralo jer za uključivanje me nisu ni pitali ni tražili moje podatke, a za isključenje usluge koju nikad nisam ni želeo, maltene sam morao da kažem i koja mi je krvna grupa. Takođe, javili su mi da će mi usluga biti isključena tek za nekoliko dana. Moraću da proverim, pošto mi to miriše kao da će biti da oni nikad nisu ni primili moj zahtev, jer ja nemam fizički dokaz da sam tražio isključenje usluge.
Druga stvar koja je izuzetno bezobrazna od strane Telekoma je tajming. Lepo su smislili da promotivni period traje do 1. avgusta, kada će polovina građana Srbije biti na odmorima i zaboraviće da isključi ovu uslugu. A onda kad u septembru stignu povećani računi mnogi neće ni primetiti tu stavku. Uz to, bar 90% stanovništva u Srbiji nema potrebe da koristi ove usluge.
Treća stvar sa ovim obaveštenjem je mesto gde je odštampano. Umesto da su to stavili na posebnom listu, oni su to odštampali na onom odsečku koji uzima pošta kada platite račun. Drugim rečima, to obaveštenje će vam uzeti pre 20. juna i ukoliko do tada ne odreagujete sigurno nećete ni kasnije, jer vam nikakva informacija neće biti pred očima.
Sve ovo mi deluje kao jedan super osmišljen način da se građanima izvuče još malo novca na osnovu telefonskih računa. U Srbiji ima skoro 2 miliona pretplatnika za fiksnu telefoniju. Nek samo polovina ne primeti da je ova usluga uključena jer jednostavno ne znaju kako se koristi (a uputstvo za korišćenje nigde ne postoji), to je dodatnih 140 miliona dinara prihoda (sa PDV-om) Telekomu samo za jedan mesec.
Dakle, obratite pažnju kada vam stignu telefonski računi. Ovo mi miriše kao da je Telekom rešio da odigra na sličnu kartu kao što je pre par meseci bio slučaj sa Infostanom.
|