Google projekat automobila sa automatskim vozačem narastao je tokom vremena u jedan od najvećih poduhvata ove kompanije.
Do sada je njegova flota autonomnih vozila prevalila preko 300.000 kilometara, u Nevadi je usvojen zakon kojim se dozvoljava robotizovano upravljanje kolima, a u avgustu je zabeležen i prvi saobraćajni udes u kome je učestvovalo vozilo kojim ne upravlja čovek već softver. Doduše, ispostavilo se da je udes skrivio jedan član tima koji nadzire vožnju, jer je u nezgodnom trenutku isključio autopilot, pa se jedan automatizovani Prius "kucnuo" sa drugim koji je bio zaustavljen.
Kako ovaj automatizovani sistem uspeva da se zaustavi na crvenom svetlu ili izbegne da udari u pešaka nije se znalo sve do prošlog meseca, kad su profesor Sebastijan Trun sa Stenforda, koji je vodio razvoj samoupravljivog vozila, i Google inženjer Kris Urmson, održali predavanje u kome su otkrili kako to vozilo radi.
Izvor i nastavak : b92.net/tehnopolis/aktuelno.php?yyyy=2011&mm=10&nav_id=552183
|