Samsung je i za treći poslovni kvartal izdao upozorenje da će rezultati biti slabiji od očekivanih. Kompanija ovog puta navodi da je glavni krivac za to niža prosečna prodajna cena pametnih telefona.
Operativna dobit bi trebalo da iznosi 4,1 biliona južnokorejskih vona, što je pad od 60 odsto u odnosu na prošlu godinu. Tehnički, reč je o tome da Samsungova strategija vezana za pametne telefone više jednostavno ne funkcioniše.
Tržište je preplavila jeftinija i kvalitetna konkurencija, a tempo je “ubitačan”, uprkos tvrdnjama nekih analitičara da polako dolazi do zasićenja tržišta.
Xiaomi i Huawei samo su deo te priče, jer u ponudi imaju i uređaje visokog segmenta po ceni značajno nižoj od konkurencije. Samsungovi ekvivalentni modeli su ponekad i dvostruko skuplji. To znači da nije sve u nižem i srednjem segmentu tržišta, za koji analitičari veruju da je ključan za budućnost Samsunga uopšte.
Na kompaniju se vrši pritisak iz svih mogućih tržišnih sfera vezanih za mobilne uređaje. Apple je nedavno predstavio dva nova iPhone modela uz rekordnu prodaju, od kojih je jedan namenjen isključivo kao odgovor “kralju fablet” modela, seriji Galaxy Note. Samsung smanjivanjem cena pokušava da bude konkurentniji, ali to na posletku utiče na prihode kompanije, koja više od 60 odsto svog profita grabi upravo zahvaljujući mobilnim telefonima.
Analitičari očekuju da će se situacija do kraja godine možda i izmeniti u tom smislu. Od čipova bi kompanija na samom kraju godine mogla da uzme više profita od mobilnih uređaja, dok se za sledeću godinu planira bitno restrukturiranje cele kompanije, prema izvorima poznatim Wall Street Journalu.
Izvor i nastavak: http://www.b92.net/tehnopolis/aktuelno.php?nav_id=909084&fs=1
|