U jednom skeču "Monti Pajton letećeg cirkusa" engleski teškaš Džek Bodel bori se protiv ser Keneta Klarka, tada najpoznatijeg istoričara umetnosti na svetu. Klark pada nakon osam sekundi, jer umesto da zadaje udarce on drži predavanje o neorenesansnom stilu u engleskoj arhitekturi. Bordel dobija meč, i tako postaje novi profesor lepih umetnosti na Oksfordu.
Klark je imao zavidnu karijeru. Bio je kustos za lepe umetnosti u Ašmolovom muzeju u Oksfordu od 1931. do 1933, godine, a nakon toga je postao upravnik Nacionalne galerije u Londonu u svojoj trideset prvoj godini, i na toj poziciji je bio sve do 1945. godine. Uporedo je bio i Nadzornik kraljevskih slika. Od 1953. godine bio je predsednik britanskog Umetničkog saveta, institucije koja je raspolagala sredstvima za finansiranje umetnosti na teritoriji Velike Britanije. Bio je predavač, napisao je nekoliko monografija, naročito se važnim smatra njegov doprinos u proučavanju Leonarda da Vinčija, ali sve ove zasluge nisu uticale na njegovu široku popularnost.
Ser Kenet Klark stekao je slavu učešćem u BBC televizijskoj seriji "Civilizacija", koja je prvi put emitovana 1969. godine. Kao autor i narator trinaest epizoda serije, čiji je cilj bio da širokoj publici približi likovno i duhovno nasleđe zapadne civilizacije nakon pada Rimskog carstva, Klark je postao prepoznatljivo televizijsko lice, a njegova popularnost, naročito u Americi, poređena je sa pažnjom koju su dobijale najveće medijske zvezde tog doba.
Klark u prvoj epizodi citira Raskina i njegovu tvrdnju da "je autobiografija velikih nacija zapisana u tri toma, u knjizi njihovih dela, knjizi njihovih reči i knjizi njihovih umetnosti. Nijedna od ovih knjiga ne može se razumeti bez čitanja druge dve, ali od sve tri jedina pouzdana je poslednja". Priznajući da ne zna kako da civilizaciju pouzdano definiše, ali da ume da je prepozna kada je vidi, Klark nam predstavlja istoriju velikih duhovnih i umetničkih centara, velikih umetnika i mislioca, uz izuzetne ilustracije značajnih umetničkih dela, ali i uz posebno biranu muzičku pratnju. Stalno naglašavajući značaj kretanja i promene ideja, kako civilizacija ne bi postala statična, i kako bi opstala, Klark nije bio spreman da postmodernu misao i modernu umetnost vidi kao nužnu promenu u okvirima te iste zapadne civilizacije, već ih je posmatrao kao nešto što direktno preti njenom opstanku. Postmoderno doba je uzvratilo udarac, i iako je slava ser Klarka trajala mnogo duže od montipajtonovskih osam sekundi, danas teško da možemo zamisliti ovako staromodnog gospodina sa uredno složenom maramicom u džepu sakoa kao tv prezentera. Bez obzira na svu zastarelost, eventualnu prevaziđenost Klarkovog viđenja civilizacije, ova serija je predstavljala prvi i do danas najuticajniji, najznačajniji prodor istorije umetnosti na male ekrane širom sveta.
Civilisation: A Personal View by Kenneth Clark
The Skin of our Teeth
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
The Great Thaw
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
Romance and Reality
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
Man - the Measure of all Things
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
The Hero as Artist
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
Protest and Communication
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
Grandeur and Obedience
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
The Light of Experience
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
The Pursuit of Happiness
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
The Smile of Reason
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
The Worship of Nature
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
The Fallacies of Hope
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
Heroic Materialism
prvi*drugi*treći*četvrti*peti deo
|