U madridskom Tisen-Bornemiza muzeju otvorena je izložba Erosove suze, koja istražuje odnos erotskog i smrtonosnog u umetnosti.
"Naziv izložbe preuzet je iz naslova knjige 'Les larmes d’Eros', francuskog pisca Žorža Bataja, i zasnovana je na njegovim idejama o erotizmu, među kojima su dijalektika prohibicije i transgresije i poistovećivanje erotskog i religijske žrtve.
Izložba ima opšti, sveseksualni karakter, i pokriva najširi izbor orijentacija i tipova seksualne želje: mušku i žensku, heteroseksualnu i homoseksualnu, voajerizam i egzibicionizam, vezivanje i sadomazohizam, i različite tipove fetiša. Svi ovi različiti aspekti mogu se naći u svim mitovima o Erosu, kako onima koji potiču iz grčko-rimskog panteona, tako i onima zasnovanim na Bibliji. Izložba ilustruje opstanak ovih mitova do današnjih dana i njihovu transformaciju u modernom dobu, što prestavlja proces koji im je doneo nova, perverzna značenja."
Izvor: http://www.artdaily.org/index.asp?int_sec=11&int_new=34016
http://www.artdaily.org/index.asp?int_sec=2&int_new=32170&b
Izložba je podeljena na dvanaest tematskih okvira, koji u gotovo narativnom nizu predstavljaju odnos Erosa i Tanatosa, od nevinosti, preko iskušenja, strasti, sve do smrti: Rađanje Venere, Eva i zmija, Sfinge i sirene, Iskušenje svetog Antonija , Mučeništvo svetog Sebastijana, Zarobljena Andromeda, Poljubac, Apolon i Hijakint, Endimonov san, Kleopatrina smrt, Sveta Magdalena, Kefaloforosi.
Citat:In eroticism, as in the sacred, prohibition does not exist without transgression. Prohibition excludes the natural, animal impulses, in order to establish the dominion of the cultural. But from the very moment it is formulated, prohibition triggers the return of the excluded, of what had previously been rejected with horror. Animal impulses return in religious sacrifice, during which violence is moulded like some precious yet dangerous material. For Bataille sacrifice is the ultimate stage for eroticism.
Lágrimas de Eros
|