Poslao: 20 Nov 2005 21:21
|
offline
- strsljen
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 18 Nov 2005
- Poruke: 3
|
KOLIKO VREMENSKI U PROSEKU VAM SE SUSI PLATNO POSLE NANOSENJA BOJE.
JER IMATE NEKI PREDLOG ZA BRZE SUSENJE PLATNA
[smod edit by Leggy]Zabranjeno je pisanje velikim slovima! Sledeci put ti brisem celu poruku![/edit]
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 20 Nov 2005 23:38
|
offline
- Pridružio: 29 Apr 2003
- Poruke: 111
- Gde živiš: u sengrupu
|
(Ne zamerite turisti, još nije stigao da prouči pravila.)
@strsljen
Dragi mladi kolega, srećan ti početak slikanja uljem na platnu. To govori da si rešio... E, ako si rešio, moraš se malo pomučiti. To znači naučiti tehnologiju slikanja uljem. Sve počinje od platna. Koje, kakvo, kako zategnuto itd. Druga stvar je preparatura ili podloga: posnija ili masnija. Nadalje, tehnika slikanja: lazurno (tanki nanosi četkicom) ili pastuozo (nanošenje boje u debelim slojevima). Koje boje koristiš: za studijsko slikanje ili profesionalne (čitaj: skupe). Od svega navedenog zavisi i sušenje. Kad ovo naučiš, pređi na aditive u uljanom slikarstvu. Tamo ćeš naći gomilu kojekakvih sikativa i vernira... koji ubrzavaju sušenje, usporavaju ili osvežavaju osušenu sliku kako bi moglo da se nastavi slikanje. Pažnja: sa aditivima oprezno! Prekomerno korišćenje može da upropasti dobru sliku.
Literatura za početak: Živojin Turinski, Tehnologija slikarstva... FLU, Bgd.
Ako ti sve ovo izgleda komplikovano, a jeste, moj ti je savet da "pobegneš" u akril. Akril brzo suši, a lepo se slika i sa njim.
Ako si zadovoljan odgovorom, okači neku svoju sliku ili crtež da nam ulepša MC.
|
|
|
|
Poslao: 23 Nov 2005 08:20
|
offline
- offman
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2003
- Poruke: 3525
|
Evo, Nexus ti je rekao sve nemam šta da dodam iako sam ti htjeo nešto slično reći.
|
|
|
|
Poslao: 23 Nov 2005 17:06
|
offline
- Pridružio: 29 Apr 2003
- Poruke: 111
- Gde živiš: u sengrupu
|
Neka nam ovo bude mali topic o slikarskim tehnologijama. Da li se slažete?
|
|
|
|
Poslao: 24 Nov 2005 09:22
|
offline
- offman
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Avg 2003
- Poruke: 3525
|
Složili smo se.
Bio je jedan sličan od prije godinu i više dana, koji sam ja postavio, samo ne mogu da se sjetim u okviru koje teme.
|
|
|
|
Poslao: 24 Nov 2005 22:31
|
offline
- Pridružio: 29 Apr 2003
- Poruke: 111
- Gde živiš: u sengrupu
|
Hajde, pogledaj, pa de ne dupliramo.
|
|
|
|
|
Poslao: 03 Dec 2005 23:29
|
offline
- Pridružio: 29 Apr 2003
- Poruke: 111
- Gde živiš: u sengrupu
|
Idemo dalje...
Ima li ko šta da pita o tehnologiji slikarstva? Neka nam ovaj topic bude za tu temu namenjen.
Dopuna: 03 Dec 2005 23:29
Evo dok se neko ne seti šta da pita nešto o ikonopisanju:
Slikanje ikona
(najkraća moguća verzija)
Dakle, govorimo samo o tehnologiji, a ne i o duhovnom stanju ikonopisca...
Drvo; treba izabrati lipu ili topolu najbolje iz sredine stabla, zimska seča, najmanje 5 godina sušeno prirodno. Daska se zaobli sa gornje strane u polukrug, a zatim izdubi sa lica da po obodu ostane ram. Sa zadnje strane se horizontalno užljevi "lastin rep" i uglavi letvica od hrasta ili oraha. To sprečava savijanje daske. Ovo treba da uradi dobar majstor. Ima i gotovih dasaka, ali ne smem da reklamiram.
Impregnacija; 7% rastvor tutkala u vodi, rastvarati postepeno u dva lonca (u lonac sa vodom staviti manji lonac sa vodom i u njega dodati tablu tutkala). Impregnaciju nanositi dok je rastvor topao širokom četkom sa mekim dlakama u jednom pravcu, a suvom četkom glačati u suprotnom pravcu. Nakon sušenja u rastvor dodati umrtvljeni gips 2%. Umrtvljeni gips je onaj koji je u dosta vode i sa dosta mešanja izgubio svojstvo stezanja, a ostao praškast. Dobro ga izgnječiti u avanu. Svaki sledeći sloj povećavati količinu gipsa u tutkalnom rastvoru. Slojeva 5-6 što tanjih. Najmanje 30 min. sušenja između dva premazivanja. Premazivati sve površine buduće ikone (i zadnju stranu). Dobro je dodati u rastvor i par kapi formalina. Sprečava napade svega što izaziva biološko propadanje drveta, ali OPREZ! formalin je otrov.
Preparatura; blagi topao tutkalni rastvor i kreda. Opet u tankim slojevima i sušenje po pola sata. Svaki sledeći sloj dodati još krede. Nedelju dana sušenja nakon zadnjeg premaza.
Boje; jajčana tempera: isključivo sveža jaja; izdvojiti žumance od belanca, a zatim izvući žutu tečnost iz opne žumanca (da se razlije) i mešati sa pigmentima. Dobro je dodati na svako žumance po dve-tri kapi vinskog sirćeta, kako bi boja duže bila upotrebljiva. Boja je dobra dok vam ne zasmeta neprijatan miris pokvarenog jajeta. Tada se baca i pravi nova.
Zlato: 24-karatni listići se lepe ili onim belancetom koje je ostalo od jaja ili sokom isceđenim od belog luka (belance umutiti kao za šam,a beli luk istucati u avanu, staviti u najlon čarapu i cediti u staklenu posudicu). Premazati dasku na onim delovima koje ne pokriva crtež i postavljati listiće zlata. Dok se radi sa zlatom ni malo strujanja vazduha ne sme da bude. Ako probate ovo - ubrzo ćete videti zašto. Zlato pažljivo prilepiti nežnom četkicom.
Slikanje: od tamnih tonova ka svetlijim u što tanjim slojevima pokrivajuće boje.
Lakiranje; Nije na odmet. Lakira se izbeljenim pčelinjim voskom rastvorenim u terpentinu (20%). Dobija se polumat zaštita prijatnog izgleda. Tanko, što tanje ili prskanjem u aerosolnom stanju.
Obavezno gotovu osušenu ikonu odneti u pravoslavnu crkvu i ostaviti je da odleži u oltaru bar 3 crvena slova. Ako se ovo ne uradi, ikona nije ikona nego slika nekog sveca.
Uhhhh........... Srećno.
|
|
|
|