Motorola“ bi početkom septembra trebalo da otvori predstavništvo u Srbiji, koje će funkcionisati kao preduzeće usmereno ka poslovima iz oblasti mobilne telefonije i opreme, kao i mrežnih tehnologija za snabdevanje svih operatera. Namera kompanije je stvaranje povoljnih uslova za strateško pozicioniranje na našim prostorima i formiranje regionalnog centra za jugoistočnu Evropu, saznaje „Blic“.
Američka kompanija planira da formira zajedničko preduzeće sa jednom od najvećih srpskih informatičkih kuća, a pregovori su u završnoj fazi. Preduzeće će u početku raditi na nekoliko divizija koje se tiču mobilne telefonije i mrežnih tehnologija.
Beograd bi mogao postati regionalni centar ove kompanije na području jugoistočne Evrope, ukoliko srpske nadležne institucije pokažu dovoljno interesa i spremnosti za to.
- Do sada „Motorola“ nije bila naročito prisutna na tržištu jugoistočne Evrope, osim u saradnji sa vojskom i policijom. Oblasti kojima se ova kompanija bavi su mnogo šire od toga i zato žele da ih promovišu i primene i na ovom području - objašnjava sagovornik „Blica“ koji nije želeo da ga imenujemo, i dodaje da, ukoliko „Motorola“ odluči da se strateški pozicionira u Beogradu, to može biti od značaja za celu zemlju.
Još ranije je postojao plan da se uposli i oživi jedan deo Elektronske industrije Niš, gde bi se za „Motorolu“ proizvodile neke tehničke komponente, čime bi se stvorili i uslovi da američka kompanija svoje proizvodne kapacitete prebaci sa Dalekog istoka u Srbiju. Samim tim zaposlenje bi dobio veliki broj ljudi.
Takođe, ukoliko „Motorola“ odluči da proširi svoje aktivnosti na našem području, moguće je i otvaranje edukativnih centara u kojima bi se ljudi iz regiona trenirali za rad na tim savremenim sistemima.
- Dosta naših ljudi već radi u centrali „Motorole“ u Čikagu i oni su spremni da se vrate u Srbiju i da ovde rade za svoju kompaniju. Napravila bi se i odeljenja za softverski razvoj, gde bi se poboljšala i saradnja sa fakultetima i državnim institucijama - ističe naš izvor.
Dolazak „Motorole“ u Srbiju biće veoma povoljan signal i svim ostalim stranim investitorima da počnu da posluju na našem području.
„Motorola“ će na domaće tržište verovatno ući kroz partnerstvo sa raznim firmama u Srbiji i Crnoj Gori, čime bi se stvorila veća distributivna mreža. Kasnije bi, kako ukazuje sagovornik „Blica“, bila formirana kancelarija koja bi koordinirala sva ta predstavništva i pomagala im u promovisanju zajedničkih aktivnosti i komunikaciji sa državnim institucijama i fakultetima.
Da li će velika američka kompanija ostvariti sve ove ciljeve, značajne i za Srbiju, dosta zavisi i od umešnosti i spremnosti naših vlasti da omoguće pravno-ekonomske uslove za to.
M. Jeveričić
--------------------------------------------------------------------------------
blic
|