"Boost Bootle"/Pro et Contra

1

"Boost Bootle"/Pro et Contra

offline
  • Pridružio: 05 Nov 2012
  • Poruke: 22



Ovo bi slobodno mogao biti nastavak teme "Rezonantni auspuh..."Saga o istraživanju kroz pustinju i prašumu iskustava drugih,pametnijih,iskusnijih...
Evo šta kažu,oni koji znaju:

1. Poznato je kako radi 2T motor, dakle u pulsevima usisava smešu kroz karburator, venturijevim efektom konusa, stvara se pritisak na ulazu u karter kroz one reed ventile. Njihov zadatak je da zatvore povratni pritisak i smeša u pravcu klipa prema dole ide kroz prelivne na sledeću eksploziju.
Međutim postoji tzv rezonanca karburatora, odnosno usisnog sistema, gde se taj venturijev efekat naglo poboljša i stvara se veći pritisak... Ova rezonance se računa prema obrascu i ovde utiče dužina usisnog sistema, zapremina kartera, ugao otvorenosti usisnog kanala ukoliko su ventili debljina carbona odn pločica, i obrtaj za koji se ona očekuje..


Šta se dešava u ostalim slučajevima, na recimo manjim obrtajima gde još nema rezonance ili je uopšte nema. Smeša svakako pulsirajući ulazi u mašinu, međutim kod jačeg otvaranja gasa stvara se nagli vakuum, i pojavljuje se tzv povratni efekat, odnosno kontra rezonanca gde karburator bez obzira na venturi, prska napolje...
Ko ima filter njemu prska u filter, zato je uvek mastan, ovaj kontra efekat je veći ukoliko je prečnik difuzora karb-a veći i ukoliko ga više odvrćemo na manjim obrtajima...

Da bi se ovo povratno oscilovanje ugušilo stavlja se ovaj boost botle koji je u principu samo jedna flaša tačne zapremine, i ona kao jedan amortizer povećava zapreminu usisnog sistema, odnosno od venturi konusa do kartera. U trenutku kada bi trebalo da se pojavi kontra pulsiranje, boca usisava smešu u sebe, odnosno svojim volumenom doprinosi umiravanju pulsa, jer je praktično otvorila grlo na kritičnom mestu. Kasnije u većem obrtaju kada usisni deo počne zapravo da rezonira na njoj se stvara isti vakuum i smeša lako izađe iz boce, naravno poboljša punjenje i doda još snage u pravom trenutku....

Ako rezonance karburatora nema, recimo slabije mašine manji obrtaji, onda se samo javi kao ušteda na gorivu, i malo tečniji odziv na manjim obrtajima, manje gušenja, dok se kod otvorenih sistema sa difuzorom, gde je prisutna i rezonanca usisnog sistema manifestuje i kod peglanja negativnih pulsiranja i kod jače snage na većem obrtaju.

2. Ako se odlučite da sami napravite i probate ovo,jer glupo je davati pare jer je tako jednostavno,treba vam jako malo matematike.Zapremina boce sa crevom NE SME biti veća od zapremine motora.Znači za standardni automatik il apenac maximum je 49 ccm,a po Yamahi treba da je malo manja nego kubikaža motora,recimo oko 45ccm za aut. i apn.Znači zbir zapremina creva i boce ne sme biti veći od zapremine motora.
Evo ovako bi ja uradio za moj motor.... Uzeo sam mere hoda klipa i precnika kod tomosa 50ccm i samo malo prepravio mere.....hod, odnosno visinu boce bi stavio 40mm a prečnik 38m i dobio bi razliku izmedju te boce i cilinda od nekih 6ccm..... mozda bi još samo malo veću razliku napravio jer ovde nije uračunato crevo, ali to je to otprilike...
Lepota ovoga je što ništa ne čačkaš na motoru,ni kanale ni paljenje ništa.Mana je što ne upali uvek kućna varijanta,jer naravno osim teh. ispravnosti motora treba ti crevo koje će odlično dihtovati na spojevima,kao što rekoh radi na principu vakuma kao i odgovarajuća zapremina boce.Kazu pametni japanci da oblik boce (bila ovalna il ćoškasta) uopšte nije bitan,bitna je samo zapremina..Drugar je doneo iz Nemačke neke limenkice za podgrevaje hrane i kuvanje kafe,koje smo iskoristili za ovo jer se ispostavilo da mera odgovara + su (bar mi mislimo) bile od čeličnog lima jer su bile extra tvrde.Malo prepravki i napravismo.Osim extra snage (koja nije ne znam kakva al opet je osetna) i manje potrosnje nista drugo nismo primetili,ali smo probali jer je takooooo jednostavno napraviti.
Pročitah još:
Boost bocica se koristi na motorima koji imaju usisne lamelice. Svejedno dali usis na karter, ili preko cilindra, ali svakako da budu lamelice.
Možda nešto donosi i na običnom usisu ali nemojte ucekivati čudo. Izvini ali ja mislim da je to nemoguće, zasto? E ovako malo sam se raspitao, ta bočica služi samo za motore SUS bez lamele, jer:
Kada imaš lamelice lamele su tu zato da zatvore usisni kanal tako da ti onda bust ništa ne vredi jer se gorivo uopšte ne vraća do usisne grane!
To je moje mišljenje i tako kažu matorci! Ako nisam u pravu molim te ispravi me!
Danas sam napravio i ja ali šteluuću tj sa navojem tako da mogu da podešavam tipa veća manja zapremina.
Inače dužina creva je 190 a prečnik 5 mm. Sutra stavljam pa ćemo da vidimo a sama boca od oko 0- 100 cc
BT 50s-mašina
???


3. Svi pričate o mešavini, koja se vraća iz cilindra (kartera). Sad zamislite da vozite 3.000rpm, i dajete pun gas. Naravno pod nekim uslovima cilindar stvarno povraća smešu prema karburatoru. Ali! Zašto bi ta smeša išla preko cevi i rupa od 3mm u boost botle?
Puno mu je lakše da lepo izađe preko otvorenog (min. 12mm) karburatora prema filteru.
Ali ovo u realnosti se dešava samo na motorima koji imaju veliki otvorenost usisa. Ispod 140 stepeni se to ne desava niti na leru!
Naravno na jako friziranim motorima, koji imaju usis barem 160 stepeni, i to se dogada.


4. A ono, što u realnosti se dešava je sledeće:



Dok klip ide prema GMT, usis otvoren, smeša struji prema karteru. Ceo usisni vod (od filtera ili air boxa do klipa) je dugačak barem 15cm.
Strujenje vazduha ima odredenu kinetičku energiju. (zato je i moguce da punjenje kartera se nastavlja i nakon GMT, kada klip počne da krene prema DMT)

Kad klip zatvori usisni kanal, u usisnoj grani vazduh/smeša još uvek struji prema cilindru, al pošto je kanal zatvoren, jednom će pritisak u usisnom vodu biti prevelik, i smeša će krenuti nazad. U sledećoj fazi, kad klip opet otvara usis, onda će smeša opet proći preko karba, i preko dizne dignuti još benzina. Znači smeša će biti prebogata jer isti vazduh prolazi 2 puta preko karba.

Ali ako blizu klipa ili usisne lamelice imamo malu rupu (sa cevom i boost botle-om) onda smeša može ući u cev. A kod sledećeg usisnog takta ta smeša lepo ude u karter.
Znači bottle samo akumulira smešu do sledećeg takta.

Sve to na motorima sa usisnim lamelicama je PUNO bitnije, jer su lamelice veoma blizu karba, dok od običnog usisa ipak ima mesta od karba do klipa, koja više može akumulirati smešu


Da ne popunjavam stranice ove teme raznim "mišljenjima" , "iskustvima" (koja uvažavam),preći ću na stvar.
Istražujući pronađoh kako to rade u ostatku sveta:

















Nastavak sledi...



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Поменут је термин "резонанца карбуратора", па за боље разумевање, да окачим ово што стоји у приручнику о фризирању Томоса од Марија Мркшића.



offline
  • Pridružio: 05 Nov 2012
  • Poruke: 22

Evo i mene,pa da nastavim dalje...
Hvala drugaru Zorge-u, na svesrdnoj pomoći i "sitnicama koje život znače"...
Kineska poslovica kaže:"Put od hiljadu milja počine prvim korakom"...
Moj prvi korak je bio da dođem do osnovnih parametara za dalje istraživanje.
Svaka fabrika, u svojoj tehničkoj knjižici navodi podatke o karakteristikama određenog proizvoda.To je u redu,ali obzirom da se radi o Tomosu koji je priča za sebe (od 1981. godine ima dobar procenat izlizanih guma), ja sam jesenas moj bicikl sa pomoćnim motorom iliti moped vratio do nekle na standardne parametre(ispravan Bing 13,struja 6 V/17 W,nove platine i bobina,kondenzator automobilski 0,25 mF,zamena karika na klipu 38L). Bio mi je potreban "fabrički" auspuh (jer cela priča se vrti oko uticaja rezone na standardnoj mašini). Obzirom da orginalni auspuh za T-14 model u Sloveniji košta oko 100e ,orginalni APN-ov kod nas oko 70e (ali opet mora da se koriguje deo od cilindra ka topu,izduvni APN-a je 15x20 mm,a T-14 je 18,5x23 mm),"Laser" APN-ov (ista stvar sa lulom). Naručen je ravni "Kantor" ( traženo da bude prekopiran fabrički izduvni sistem,mere i uglovi kontrakonusa,dorađen prigušivač).


Ponašanje motora je bilo kako sam i očekivao (kretanje u startu lagano,bez rupa, limit na visokim obrtajima). I osećaj da bi mogao da ide još (ono što sam dobijao sa rezonantnim auspuhom,ali i slabije sagorevanje na ler gasu i nemirniji rad kod upotrebe rezonantnog izduva...).
Nakon toga je krenulo istraživanje šumarskog,baštovanskog,"letačkog","poket bike"...programa (membranski karburatori), a uporedo i lamelarnih sistema...O tome bismo mogli kasnije (kada dođu na red).
Kao što se može videti iz predhodnih postova ova materija nije strana u svetu, pa i kod nas.
Iskustva su raznolika,bunar ideja nepresušan a o izboru samih boca da ne pričam.
Proizvođači odavno serijski ugrađuju, tjuneri razvijaju i usavršavaju...jedni hvale, drugi osporavaju...izneverena očekivanja razočaravaju...
Pošto mi nije cilj da bilo šta branim ili osporavam sva moja iskustva koja iznosim su informativnog karaktera...
Dakle,imamo ispravan i podešen agregat (sklopovi predviđeni da rade u zadatim parametrima).
Prvi problem sam imao prilikom izračunavanja zapremine sistema (internet kalkulativni program je bio zaražen virusom, neki nepoznat "antivirusni" program koji je blokirao funkcije kompa,na svu sreću moj 17 godišnji sin je uspeo da ga izgura prilazeći mu okolo,pa iza leđa). A onda sam shvatio da slabije stojim sa višom matematikom i da mi je sasvim dovoljan "O ruk..." sistem, a da kalkulativni deo prepustim onima kojima je potreban (sama zamisao "boostera" je u dodatnom punjenju-nešto kao "nitro") i koji su iskusniji i znaju više...
Za dobijanje tačne zapremine upotrebio sam pvc špric od 50 ccm.


Odmerio fabričkih 48,77 ccm.


Kao spoljašnje kućište upotrebljena stara mazalica.


Upotrebljeno: cevčica od gorionika stare let lampe,pancirno crevo za dovod benzina promera 8 mm, 2 šelne,brezon 8 mm (kome je jedan deo obrađen na 6 mm,o tome ću kasnije).U prvobitnoj postavci bilo je zamišljeno da na karburator ide priključak za crevo automobilske pumpe za gume (ali je navoj promera 7 mm, pa sam uvažio sugestije sina i njegovih drugara da nema dovoljno "mesa" na karbu). Pametna deca,nije što su moji...


Nakon izmerene dužine creva,napunio sam špric vodom (blizu 49 ccm), montirao crevo sa priključcima,istinuo vazduh do pojave prve kapi vode na izlazu u karburator. I dobio nekih 38 ccm u špricu. Ne navodim tačne podatke jer mislim da se ovo što sam radio ne može primeniti kao univerzalan parametar (dozvoljavam sebi nepreciznost jer je ovo ipak "Grunfovski" zahvat).


Nakon toga ide igranje sa silikonom i Syntelan lepkom (učvrstiti,dihtovati,a opet biti elastičan...)




Tada na scenu stupaju moji dragi dečaci koji su rado pomogli svome ćaletu/čika Sreti i na praktičnoj nastavi u MOC R.Dakić, Rakovica uradili sređivanje moga dragog "Bingonje"/korigovanje gore pomenutog brezona (u karbu 6 mm,deo na koji ide crevo 8 mm,kroz brezon je probušena rupa od 3 mm)/.






Naime dugovali su mi uslugu za moje skromno učešće u njihovom odrastanju (da se odvezu i dovezu, da ih pazim dok se brčkaju na Adi, izleti u dogovoru sa njihovim "prezaposlenim" roditeljima), i radost gledajući ih kako od kompletnih ljudi (spakovanih u malo pakovanje) postaju odrasli...

Spravica je na kraju montirana.









Prvi utisak je u startu:
visok ler gas (koji se lako podesio šrafom sa oprugom,milimetarsko pomeranje šrafa ima solidan odziv motora),
stabilan rad motora pri mirovanju,dodavanjem gasa čuje se karakteristično booo...ali se ne gasi (sad ćemo se igrati podešavanja iglice,izbora dizne...).
Moram sačekati stabilnije vreme i porast temperature da bi se igrao sa karburatorom.
Posle toga ću da vidim kako će biti sa rezonom.
Za sada toliko...

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Стабилан или стабилнији лер на гасу?

После мог "грунфовања" са старим АТХ-ом и калемљења клона Mikuni PZ карба, нестабилан ми је лер док се мотор не загреје, што није било на оригиналном Бингу 18/12/110.

Са' ћу се и ја бацим у тражење адекватне флашице, па да пробам...

offline
  • Pridružio: 05 Nov 2012
  • Poruke: 22

Nisam očekivao nešto revolucionarno,ali mogu reći da sam i sa malim boljitkom zadovoljan.
Prvi start je trajao nekih pet kurblanja bez dodavanja gasa (ajde da računam da je sistem bio "prazan" pa dok se nije smeša formirala).
Spušten (uključen) čok i iznenađenje mnogo jači ler gas (nešto što nije imao toliko izraženo do tada). Nakon dodavanja gasa (negde do polovine) i podizanja čoka obrtaji su se na leru smanjili i dovoljno je bilo da vrlo malo odvrnem šraf za podešavanje i da motor reaguje spuštanjem obrtaja (osetno finije podešavanje).
Treća stvar je, da kažem, nešto ravnomerniji rad motora (gledano na izlasku gasova iz auspuha,manje dima,a sami taktovi nisu toliko izraženi).
E sad jedino što imam situaciju gušenja prilikom dodavanja gasa (booo...) , ali ne trokira i ne gasi se. Nakon puštanja gasa ponovo se stabilizuje na praznom hodu.
Sad ostaje da se bavim štelovanjem (karburator,paljenje,dovod vazduha...), ali me muči ovo promenljivo vreme.
Zagrejan motor pali na pola kurble i radi bez zadrške (znam da to nije merilo optimalno naštelovanog paljenja), tako da ću se baviti i paljenjem...ranije-kasnije, da vidim parametre koji odgovaraju ovom klonu nebi li napravio neku simbiozu sa ostatkom mašine.
Kao što rekoh, nije postao raketa, ne može čak ni da se vozi, ali desila se promena...
Ceo sistem je napravljen "odokativno", (jedino što sam u startu počeo sa naštelovanim i "ispravnim" agregatom), pa ćemo videti za dalje.
Mislim da vredi pokušati.

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Пише ли у литератури и помињу ли они који су се занимали "буст ботлом", који би требало да је пречник отвора испуста ка бочици? Можда је 3 мм недовољно?

А видим на нпр. фотки машине моторизованог бицикла са "буст ботлом" да је та бочица вероватно веће запремине од радне запремине тог мотора (~50 цм3). Не знам зашто је то тако и да ли се тај тип занимао и да ли је уоште знао за којекаква израчунавања.

offline
  • Pridružio: 05 Nov 2012
  • Poruke: 22

Pazi ovako ono što sam nalazio kod Amera koji su radili homemade bb koristili su crevo 1/4 inch (6 mm), a 1/8 iinch (3,1 mm) promer sisice. (I used a 1/4 inch hose barb with 1/8 inch NPT threads).
Mario Mrkšić kaže ovako:
"Koliki bi trebao biti precnik cevi u odnosu na precnik difuzora karba, jel dovoljno 50%?
Mislio sam na precnik creva koje izlazi iz boce do difuzora karba."

"Ne mora biti polovina prečnika difuzora, dužina i prečnik su prema kalkulaciji za određeni obrtaj, uglavnom se koristi crevo unutrašnjeg promera 4-6mm."

"Ja mislim da bi to trebalo da ide na procenat al svejedno, probacu pa cemo da vidimo. Jos me zanima ugao pod kojim treba da stoji ,,sisica" gde se navlaci crevo na karbu, u vecini slucajeva sam video da stoji pod uglom od 90 stepeni kako je i najlakse napraviti mada mislim da bi bilo bolje kada bi bilo malo vise u pravcu cilindra".

"Pogrešno razmišljaš, boost botle nema neku brzinu punjenja i pražnjenja fluda, pa je tako nebitno pod kojim uglom stoji sisica i koja je debljina creva... rekao sam ti gore da je debljina i dužina kalkulativna prema rezonantnom obrtaju za koji se projektuje, a isto tako je bitna i zapremina samog boost-a, ona je projektovana za radnu zapreminu motora..."

Što se tiče veličine boce, gledajući ponudu gotovih boca shvatio sam da su sve boce iste veličine (spolja), razlike su u boji i dezenu. A obzirom da se zapremina posude određuje kalkulativno za određenu mašinu po svoj prilici je unutrašnja zapremina različita (to niko ne pokazuje,ali gledajući onu "Malossi" harmoničicu, spakovao sam špric određene zapremine u staru mazalicu).

Išao sam na varijantu iste zapremine boca=kubikaža, pa nisam brinuo striktno o preciznosti jer sam našao da možei manja...(45 ccm).
Danas sam se bavio motorom.
Igla spuštena skroz (dizna 2,17),
stavljena dizna 64 (bila 70),
paljenje blizu 2 mm pre GMT.
Radi i prima gas.
Vratio sam rezonantni auspuh.
Kreće glatko, do trećine gasa lagano ubrzava,
na 1/2 gasa mali prelaz (jedva osetna zadrška na gasu) ,više kao zvučni talas "vooou" i bez gubitka brzine nabija obrtaje i
na 3/4 gasa prosto kao da prodiše...
Nisam ga vozio mnogo, pa mi tek predstoji da vidim svećicu pod opterećenjem.

Evo pronađoh u arhivi i ovo:
Ima par fotografija sistema i montiranja i grafikon upoređenja performansi,ali ne mogu to da prebacim.


Установка компенсатора (boost bottle)
При низких оборотах может получиться так, что часть неотработанного топлива из картера через впускной патрубок вернется обратно в карбюратор. Однако карбюратору это безразлично. Он продолжает отправлять смесь в цилиндр. Вернувшаяся обратно смесь обогащает новую, что не очень хорошо сказывается на работе двигателя, т.к. при резком открытии газа с низких оборотов мотор может захлебнуться. Вы должны снова хорошенько продуть мотор. Это часто происходит при стоянии перед светофором. Карбюратор насыщает цилиндр топливом и, когда вы газуете, двигатель начинает захлебываться.
В такой ситуации на выручку приходит "буст ботл" (boost bottle). Это ничто иное, как всасывающий резервуар, соединенный с впускным патрубком по средством трубки. Возвращающаяся смесь имеет возможность задержаться в этом бачке, чтобы не соединиться со смесью карбюратора.
Как его установить написано в этой статье.
По конструкции оно представляет собою резиновый сильфон (цилиндр с гофрированной цилиндрической частью), внутрь которого вставлена тарированная пружина. В одном из его донышек штуцер, его следует соединить шлангом с впускным патрубком двигателя. Инструкция предлагает два варианта подсоединения.

Первый. Если скутер или мопед оборудованы топливным краником с вакуумным управлением, то можно подключиться к его шлангу. Или воспользоваться каким-либо свободным штуцером на впускном коллекторе. Главное - чтобы его внутренний диаметр был не меньше 3 мм (штуцер, управляющии масляным насосом, не подойдет: его отверстие меньше). Штатную трубку вакуумного привода нужно разрезать и вставить в разрыв Y -образного тройника из набора. А к оставшемуся выводу тройника подсоединить шланг, идущий к MACSI. Желательно, чтобы все трубки были как можно короче - их избыточная длина ухудшит работу как MACSI, так и устройства, в управляющий шланг которого врезан тройник. Расположить резиновый сильфон нужно так, чтобы он оказался подальше от нагретых частей двигателя, а также от движущихся деталей, которые могут перетереть резину. Кроме того, инструкция предупреждает, что после установки устройства может потребоваться дополнительная регулировка карбюратора - понадобится больший главный топливный жиклер.

Второй вариант предназначен для тех аппаратов, у которых во впускном коллекторе нет штуцера, пригодного для подсоединения MACSI. Нужно просверлить в коллекторе отверстие диаметром 7 мм и нарезать резьбу М8х1. В получившееся резьбовое отверстие вкрутить штуцер из набора и соединить его трубкой с сильфоном. Этим же штуцером следует воспользоваться в том случае, если у мотора вашего скутера впускной коллектор изготовлен из резины. Проткните его стенку, вставьте штуцер и закрепите его изнутри гайкой. Требования к длине шланга и размещению сильфона те же, что и в первом варианте.

Устройство MACSI:
1 - пружина;
2 - хомут;
3 - крышка;
4 - упор пружины в сильфоне;
5 - сильфон.

В комплект MACSI входят:
1 - крепеж;
2 - хомуты;
3 - штуцер;
4 - тройник;
5 - шланги.

Для эксперимента мы взяли два скутера: Italjet Formula LC50 и Yamaha Aerox LC. Последний подвергся тюнингу, в результате которого рабочий объем его двигателя увеличился до 70 см3. Насколько возросла его мощность, мы не знали. Вот и проверим. Эксперимент с форсированным двигателем нам был интересен еще и потому, что на него установили карбюратор с диффузором большего размера. Поэтому падение разрежения при резком подъеме дроссельной заслонки здесь будет еще больше. Значит, эффект от установки MACSI должен быть еще выше.

Оба скутера оборудованы краниками с пневмоприводом, и мы действовали по первому варианту - врезали тройники в их шланги. Прокатились. Italjet стал чуть резвее откликаться на открытие дросселя. A Yamaha... Ее реакция была совершенно непонятной. И мы отправились на динамометрический стенд: не способный на эмоциональные всплески, только он и способен точно показать, что есть что, регистрируя мощность не на коленвале, а на колесе Правда, установка приспособлена для мотоциклов с механической коробкой передач, в этом случае частоты вращения коленвала и ведущего колеса жестко связаны. Трансмиссии скутеров не позволили получить характеристики двигателей в чистом виде.

Подключение MACSI в разрыв шланга вакуумного привода бензокраника

Подключение MACSI к штуцеру, врезанному во впускной коллектор

Установка MACSI на Italjet Formula LC50

Установка MACSI на Yamaha Aerox LC
На графиках получили результаты, близкие к реальной езде. Ну что же, для скутеристов это даже нагляднее. Мы измеряли мощность при разгоне с места и с 30 км/ч, а также следили, как она изменяется в течение времени, за которое скутер развивал максимальную скорость. Проверили каждый скутер вначале без MACSI, а затем с нею.

Первым на динамометрический стенд установили Italjet Formula LC50. Когда скорость достигла 50 км/ч, на кривой мощности появилась ступенька, за которой последовал частокол мелких всплесков и провалов. Механики тут же объявили, что свеча никуда не годна, а заодно раскритиковали и работу коммутатора. Менять приборы зажигания не стали - просто установили MACSI. Каково же было наше удивление (надо сказать, приятное), когда кривая выровнялась, провалы исчезли, а «ступенька» стала совсем маленькой. Как видно из графиков, максимальная мощность составила 3,2 кВт (4,4 л.с.) при всех замерах, кроме разгона с места с MACSI. В этом режиме она уменьшилась почти во всем диапазоне скоростей на 0,2 кВт (0,27 л.с.). Но время, за которое вариатор выводил мотор на режим максимальной мощности, практически не изменилось. Максимальная скорость и время, за которое скутер ее развил, - тоже. Что же, положительный эффект налицо, хотя и не таков, каким его рассчитывали увидеть. По крайней мере, видно, что устройство работает.

Эффект от работы MACSI на Yamaha Aerox LC был несравнимо большим. При старте с места прибор отметил увеличение максимальной мощности с 6,4 кВт (8,7 л.с.) до 6,6 кВт (9 л.с.), но при разгоне с 30 км/ч ее пик стал меньше - 6,1 кВт (8,3 л.с.) против 6,3 кВт (8,6 л.с.). При этом «взбунтовалась» трансмиссия. Будучи тщательно настроенной для работы с этим форсированным мотором, она никак не могла подстроиться под его новые характеристики. Без сильфона при старте с места вариатор выводил мотор на режим максимальной мощности уже при 58 км/ч. Теперь же он это сделал при 66 км/ч. При замерах с резким открытием дросселя на 30 км/ч получили обратный эффект: мощность с MACSI росла гораздо быстрее и достигла максимума при 46 км/ч, в то время как без него только при 58 км/ч. Мы ожидали увидеть прибавку мощности в начале набора скорости при разгоне как с места, так и с 30 км/ч. Но при обоих замерах она, наоборот, снизилась. Уменьшилась она и при разгоне с 30 км/ч после 60 км/ч, но при разгоне с места мы получили прибавку после 65 км/ч.

Чудеса! Впрочем, им есть объяснение. В первую очередь, учтем то, что любой форсированный двигатель гораздо капризнее такого же штатного. И любое, пусть минимальное изменение регулировок, которое штатный двигатель и не заметит, может вызвать у его тюнингованого собрата совершенно неадекватную реакцию. А то и ввергнуть в шок. Что и произошло. Во-первых, в инструкции говорилось, что после установки этого устройства может понадобиться дополнительная регулировка карбюратора - чтобы обогатить смесь. Мы же, для чистоты эксперимента, только устанавливали устройство, но оставляли все регулировки без изменений. Во-вторых, форсированный мотор в сравнении со стандартным работает в более узком диапазоне оборотов коленчатого вала. Значит, регулировки вариатора и центробежного сцепления должны быть точнее. Чуть изменилась характеристика двигателя - перенастраивай трансмиссию заново.

Для тех, кто ждал от нас совета на предмет покупать или не покупать: однозначного ответа дать не беремся. И вот почему. Если скутер в штатном исполнении, то установка MACSI немного улучшит работу его двигателя - получите, скорее всего, небольшую экономию топлива. А вот отюнингованный мотор может отреагировать как угодно! И тогда понадобятся время, желание и, увы, деньги на доводку движка. Перенастроив карбюратор (а может быть, и угол опережения зажигания), нужно добиться стабильной работы двигателя на всех режимах. После этого прибавка в 0,8 л.с., которую мы получили, скорее всего, «растянется» и в сторону низких оборотов. А затем понадобится подрегулировать центробежное сцепление и вариатор (подобрать грузики и пружинки), чтобы трансмиссия помогла мотору «показать себя с лучшей стороны»... Сложновато? Тот, кто уже занимался тюнингом двигателя, подтвердит: сами по себе дополнительные л. с. не подарок небес - за них приходится бороться.

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

Ево тих недостајућих фотки и графикона из текста кога си цитирао.

Citat:
Подключение MACSI в разрыв шланга вакуумного привода бензокраника


Подключение MACSI к штуцеру, врезанному во впускной коллектор


Установка MACSI на Italjet Formula LC50


Установка MACSI на Yamaha Aerox LC


На графиках получили результаты, близкие к реальной езде. Ну что же, для скутеристов это даже нагляднее. Мы измеряли мощность при разгоне с места и с 30 км/ч, а также следили, как она изменяется в течение времени, за которое скутер развивал максимальную скорость. Проверили каждый скутер вначале без MACSI, а затем с нею.


А можеш, осим хармоника а-ла "малоси", да смонтираш и овакву:



Mr. Green

offline
  • Pridružio: 05 Nov 2012
  • Poruke: 22

Napisano: 02 Apr 2013 9:02

Da to je to.
Ovo sa balončićem u providnoj flaši je dobra ideja. Može da se gleda kako radi.
Inače tako smo kao osnovci u foto sekciji čuvali hemikalije za razvijanje fotki.
Da ne izvetre.
Moguće je da smo pronikli u unutrašnjost gotovih Boost Bottle boca (možda i nije neophodna tolika matematika).

Dopuna: 16 Maj 2013 18:31

I tako, dolaskom toplijeg vremena, red je da završimo temu.
Pošto je motor pokazivao simptome "astme" (žeđ za vazduhom), uradio sam "otvaranje" usisa.
Naravno ponovo je kumovao tome večni Grunf, pa sam za ovu namenu upotrebio kućište filtera od starog ususivaša "Sloboda" Čačak (usisivač je odavno penzionisan, a pomenuti filter nikad nije korišten).



Onda je urađen test od 260 km puta.



Pa smo vozili defile, sa većom braćom, na otvaranju moto sezone u Beogradu 20.4.2013.



I, na kraju, mogu reći da sam zadovoljan postignutim.
Motor je dobio na momentu, bolje ubrzava, lakše ulazi u rezonancu.
Nema rupa tokom ubrzavanja.
Naravno nije postao "ljuta" mašina, ali je sigurniji kod preticanja (kada se zahteva da baš povuče).

Gazimo, lagano, kilometre...

offline
  • Zorge  Male
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 07 Nov 2007
  • Poruke: 359
  • Gde živiš: Ravni Banat

И?

Од када је отоплило, има ли опипљивих резултата од "буст ботла"?

Него, ако ти се и даље игра.... Јеси ли чуо за "стингер ченел"? У чему је фора? Да на резонантном ауспуху не избацује гасове на задњем крају, већ на његовом боку.

Ево разлике у звуку на моторизованом бициклу.



Тип је нешто више написао овде - http://www.dragonfly75.com/motorbike/torquepipe.html

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1222 korisnika na forumu :: 70 registrovanih, 10 sakrivenih i 1142 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 5.56, A.R.Chafee.Jr., Acivi, anta, avijacija, babaroga, bokisha253, cemix, cikadeda, darkojbn, DejanSt, Demostant, DENIRO, djboj, Dogma21, Dorcolac, dragoljub11987, filiphr, GORDI, HrcAk47, hyla, ILGromovnik, ivan1973, ivica976, kobaja77, Koja79, kokodakalo, Koridor, Krusarac, Kubovac, kuntalo, mercedesamg, Metanoja, Mi lao shu, MiG-29M2, milenko crazy north, milimoj, Millennium, MilosKop, mkukoleca, mnn2, mocnijogurt, Motocar, nebojsag, Nemanja.M, Nikolaa11, nikoladim, Parker, pein, Petarvu, Prašinar, raykan, royst33, shaja1, Sirius, solic, Srky Boy, StalniPromatrač, stankolich, strelac07, tomigun, trutcina, tubular, Tvrtko I, uruk, vladas87, voja64, yrraf, Žrnov, Čivi