offline
- Sreten Perkovic
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 05 Nov 2012
- Poruke: 22
|
Ovaj kvalitetan tekst, uporednog testa izduvnih sistema na Tomos automatiku (promera klipa 38,5), preuzet je sa foruma Frčo Moto Objavljeno: 05 Jan 2013 21:51 Naslov sporočila: " Laser-Master - Kantor ". Inače testiranje je obavljeno od strane g. "tomos50" , Tomos forum Srbija ,a tekst je objavljen 22. Maja 2011. pod naslovom "Test Auspuha koji se mogu kupiti na nasem trzistu", pa odatle i cene za navedene auspuhe. Frčo Moto je samo kopirao navedeni tekst,ali važna je suština. A cene su sklone menjanju.
________________________________________
IZGLED
1.Serijski auspuh-Korektno je dizajniran i uskladjen sa ostatkom Mopeda, ocena 8.
2.Laser-Suvise sportski izgleda u odnosu na moped, ocena 7.
3.Master-Jako slican Laseru, spoj auspuha sa prigusivacem izgleda bezveze. Takodje izlazna cev je lepsa kod Lasera, ocena 6.
4.Kantor-Blago receno, mnogo ruzan auspuh. Presirok, prevelik prigusivac, ravan, ocena 3.
PRECIZNOST IZRADE
1 Serijsk auspuhi-Nemam zamerke, ipak je to fabricka proizvodnja, ocena 8.
2.Laser-Uzevsi u obzir da se auspuh pravi u nekoj maloj radionici, a ne u fabrici, odlicno je uradjen, vrlo precizno. Bez problema sam ga ugradio. Jedina zamerka je sto kada stegnem matice na cilindru, odbije se auspuh oko 1cm. od bocnog nosaca. Nista sto se nemoze resiti, ubacio sam cauru koju sam napravio izmedju auspuha i nosaca na ramu. Bitno je da se rupe poklapaju, ocena 7.
3.Master-Kada sam usrafio matice na auspuhu, primetio sam da auspuh udara u most (mesto gde se srafi nogostup). Takodje udar i u nogostup. Zbog toga nemogu da se poklope rupe na nosacu auspuha sa rupama na bocnom nosacu na ramu (treba jos gore da ide auspuh). Zbog toga nemoze lepo da pridje cilindru pa uprkos tome sto sam stavio novi dihtung "Prdi." Prestao je tek kada sam stavio deblji dihtung, ocena 4.
4.Kantor-Mislio sam da nemoze biti nepreciznije napravljen od Mastera, ali sam pogresio. Isti problem kao kod Mastera+stender nemoze da se podigne, udara u auspuh, pa stoji suvise nisko. Jako opasno, cese o asfalt u krivinama. Ocena 2 (poklonjena).
FARBA/NIKL
1.Serijski auspuh-Nikl. Uprkos starosti od 25 godina izgleda dobro, ocena 9.
2.Laser-Polu-mat farba sa niklovanim prigusivacem. Lepo ofarban, cvrsta farba, otporna na grebanje. Jedina zamerka je izgled kao kora od pomorandze. Rekli su mi u prodavnici da ce ubuduce tako izgledati (starije serije su bile sjajne), ocena 8.
3.Master-Sjajna crna farba sa niklovanim prigusivacem. U transportu se ogulio, pa sam ga zamenio. Farba je jako losa, mislim da bih je noktom ogulio, prigusivac, koji je niklovan izgleda lepo, ocena 6.
4.Kantor-Crna sjajna, sve isto kao kod Mastera, ocena 5 (manja ocena zato sto nepostoji opcija sa niklovanim topom).
ZVUK
1.Serijski auspuh-korektan, tih, prepoznatljiv, ocena 7.
2.Laser-Fenomenalan, rezak zvuk, fali mu malo dubine za najvecu ocenu, ocena 9.
3.Master-Slican zvuk kao sa Laserom, samo sto je MNOGO glasniji, ocena 6.
4.Kantor-Solidan zvuk, nije mnogo glasan, ali nije tako rezak kao sa Laserom, ocena 8.
CENA
1.Serijski auspuh-Nema ga u prodaji, ali bi sigurno kostao preko 2.000 din. Ocena 5.
2.Laser-1290 din. nije skup, ocena 7.
3.Master-890 din. bagatela, ocena 10.
4.Kantor-1365 din.
E sad ono najbitnije: PERFORMANSE
1.Serijski auspuh-Korektno vuce uzbrdo, max. brzina 48 Km/h (isto kao sto je fabrika deklarisala), ocena 7.
2.Laser-slabije vuce uzbrdo. Na testiranoj uzbrdici vrati u prvu brzinu 20-ak metara ranije od serijskog, max. brzina 52 Km/h. Ocena 8.
3.Master-Identicne performanse kao sa serijskim auspuhom. Na uzbrdici, na istom mestu vrati u prvu brzinu, max. brzina 48 Km/h. Ocena 7.
4.Kantor-Takodje identicne performanse, ali kao Laser. Na uzbrdici vrati u prvu na istom mestu gde i sa Laserom, max. brzina 52 Km/h. ocena 8.
Konacne ocene:
1.Serijski auspuh 44
2.Laser 46
3.Master39
4.Kantor 32
Merjeno sa GPS , automatik ima klip 38,5
|