Još jedan podjednako vazan faktor odgovoran za prenos snage motora na točkove je lanac, zato je potrebno da uvek odrzavate vaš lanac i lančanike obilno podmazane.
Malo ljudi je blagosloveno osovinskim prenosom kod koga je ovaj faktor eliminisan ali standardni lančani prenos koji je zaziveo u svetu motociklizma pre više od čitavog stoleća nema izgleda da će u skoroj budućnosti biti zamenjen.
1. Pre podmazivanja, najpre se mora pristupiti čišćenju lanca, ukoliko je moguće kompresovan vazduh treba koristiti za otklanjanje masti i prašine, u suprotnom čista krpa će obaviti podjednako dobar posao. Ukoliko je lanac isuviše prljav i ne mozete sve skinuti kompresovanim vazduhom ili običnom krpom onda je potrebno lanac očistiti nekim sredstvom za skidanje masnoće. Uglavnom svi proizvođači ulja za podmazivanje lanca u svojoj ponudi imaju i ovaj odmašćivač.
2. Najbolji način za podmazivanje je podizanje zadnjeg točka, što će vam omogućiti da slobodno okrećete točak pri podmazivanju, dok motocikl bude u neutralnoj brzini (leru).
Pazljivo nanosite ulje za lanac ili posebno sredstvo za lubrifikaciju, dok krpom prikupljate višak.
Napomena: Neki vlasnici koriste motorno ulje za podmazivanje lanca, međutim ono nije najbolji izbor, takvo ulje poseduje visok stepen viskoznosti i ubrzo će biti odstranjeno sa lanca usled velike brzine.
3. Nakon podmazivanja, kratkom i sporom voznjom ćete odstraniti višak sredstva za podmazivanje koje je ostalo na lancu.
Iako neki smatraju da je to luksuz, lanac treba podmazivati na svakih 500 - 1000 kilometara, što će svakako produziti njegov radni vek.
www.motori.rs
|