BMW će na salonu automobila u Frankfurtu (11. - 23. septembar) i zvanično promovisati svoj model X5 u verziji za 2008. godinu, a to znači sa proširenom paletom agregata (nov je 3,0 litarski bi-turbo dizelaš), novim M Sports Package paketom i smanjenjom potrošnjom i emisijom CO2 u ostalim varijantama X5-ice (ovo poslednje je postignuto zahvaljujući BMW-ovoj EfficientDynamics tehnologiji). Takođe, svi modeli su opremljeni modifikovanim DSC sistemom za dinamičku kontrolu stabilnosti vozila (uz BMW-ov xDrive integralni pogon zaslužan za dobre vozne osobine), kao i novim aktivnim naslonima za glavu. Najvažniji novitet je naravno pomenuti redni 6-cilindrični 3,0 litarski bi-turbo dizelaš sa 210kW/286KS pri 4400 obrt./min. i 580Nm obrtnog momenta pri 1750 obrt./min. Sa ovim agregatom BMW X5 3,0sd (prva slika) postiže maksimalnih 235 km/h, ubrzava do 100 km/h za sedam sekundi, a prema fabričkim podacima prosečno troši 8,2 litara dizela na 100 km (što u praksi znači da njegova autonomija sa jednim punjenjem rezervoara iznosi 1035 kilometara). Zbog veće snage, X5 3,0sd je dobio i pojačane kočnice, odnosno veće diskove u odnosu na standardni X5. Osim ovog novog motora, svi modeli X5 za 2008. godinu su pretrpeli i veliki broj promena (poboljšana aerodinamika vozila, regeneracija kočione energije, gume sa manjim otporom kotrljanja...), koji su zaslužne za manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2. To konkretno znači da najsnažniji X5 4,8i (koga pokreće 8-cilindrični benzinski motor sa 261kW/355KS), sada u proseku troši 4 % manje goriva (odnosno 12 litara), a emisija CO2 je smanjena za 7%, sledi model X5 3,0si (sa 3,0 litarski rednim 6-cilindrašem i 200kW/272KS), kome je potrošnja snižena na samo 10,2 litra/100 km (ili za 6 %), i konačno model X5 3,0d (pod haubom ima 3,0 litarski dizel agregat sa 173kW/235KS), čija prosečna potrošnja sada iznosi 8,1 litara dizela na 100km (to je 7 % manje nego ranije). Što se tiče emisije CO2, ona se kreće od 214 grama po kilometru za model X5 3,0d, pa do 286 g/km, koliko ispušta verzija X5 4,8i. BMW u Frankfurtu predstavlja i sportski M paket namenjen modelu X5 za 2008. godinu i to je prvi put da je bavarski proizvođač ovakav sportski kit ponudio na jednom svom SAV (Sports Activity Vehicle) automobilu (na drugoj slici). M Sports Package praktično znači estetsko doterivanje spolja i iznutra, kao i sportski podešeno ogibljenje. Spolja, paket podrazumeva doterane branike i to potpuno u boji karoserije (uključujući i delove oko svetala za maglu), drugačije pragove, proširenja blatobrana i točkove od 19 ili 20 inča, jedinstvenog dizajna. Kabina je oplemenjena sportskim kožnim sedištima (koja sada imaju veću mogućnost podešavanja), M volanom (takođe kožnim), aluminijumskim aplikacijama i M značkama. Cene se za M Sport Pack u Nemačkoj kreće u rasponu od 4840 do 6350 evra, zavisno od verzije.
AutoBlog
|