offline
- Momcilo
- Legendarni građanin
- Pridružio: 26 Feb 2004
- Poruke: 2510
|
Premijera 308-ice je inače održana još u septembru, na salonu automobila u Frankfurtu, a kao što smo ranije pisali, iznenađenja u pogledu dizajna i nema, jer nova 308-ica predstavlja mešavinu stilova 207-ice i odlazećeg modela 307, odnosno više liči na ugojenu 207-icu ili kako je neko lepo primetio na "atletu u tesno skrojenom odelu". Sličnost sa modelom 207 se nastavlja i u unutrašnjosti gde su dizajneri upotrebili neke poznate dizajnerske elemente 207-ice ali dovoljno vešto promenjene da u 308-ici izgledaju različito. Gama motora počinje 1,4 litarskim VTi benzincem (95KS i 136Nm, ubrzanje do 100 km/h traje 12,3 sekunde, maksimalna brzina je 183 km/h, potrošnja 6,6 litara), sledi 1,6 VTi (120KS i 160Nm, ubrzanje 10,8 sekundi, 195 km/h, potrošnja 6,7 litara), 1,6 THP sa turbo punjačem (150KS i 240Nm, ubrzanje 8,8 sekundi, 213 km/h, potrošnja 7,1 litar), a dizelaši su zastupljeni sa sledećim agregatima : 1,6 HDi (90KS i 215Nm, ubrzanje 12,2 sekunde, 181 km/h, potrošnja 4,7 litara, emituje samo 120 grama CO2 po kilometru), 1,6 HDi (110KS i 240Nm, ubrzanje 11,3 sekunde, 190 km/h, potrošnja 4,7 litara) i 2,0 HDi od 136KS i 320Nm obrtnog momenta, koji postiže 205 km/h, ubrzava do 100 km/h za 10,1 sekundu i troši 5,5 litara na 100 km. Za benzince su rezervisani manuelni menjači sa 5 stepeni prenosa i automatska transmisija sa 4 brzine, a za dizelaše manuelni sa 5 i 6 stepeni, kao i automatski sa šest brzina. Što se dimenzija tiče, međuosovinsko rastojanje je ostalo isto kao i kod 307-ice, dakle 2,61 metra. S druge strane, dužina je sada 4276 mm (+65 mm), širina iznosi 1815 mm (+69 mm), visina 1498 mm (-16 mm), dok je zapremina prtljažnika skočila sa 341 na 430 litara. Težina se kreće, zavisno od verzije, od 1277 do 1408 kg. Francuzi su se potrudili i oko bezbednosti, pa se 308-ica oprema i vazdušnim jastukom za kolena (ukupno je na raspolaganju do 9 vazdušnih jastuka), Lane Departure Warning sistemom iz bratskog Citroena C4 (upozorava vozača kada pređe liniju na putu bez davanja žmigavaca), bi-xenon farovima, ojačanom strukturom karoserije i već standardnim elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD, EBA i ESP. Uz privlačan dizajn, veću prostranost, komfor, bolju ergonomiju, veliki izbor karoserijskih varijanti (kada paleta bude potpuno kompletna), veći kvalitet upotrebljenih materijala, bolje vozne osobine, pomenute moderne motore i vrhunsku bezbednost (308-ica je osvojila maksimalnih 5 zvezdica za sigurnost odraslih putnika na EuroNCAP kreš testu), nije ni čudo da Peugeot očekuje prodaju od 350.000 komada novog modela godišnje, koji će se proizvoditi u fabrikama u Miluzu i Sošou. Peugeot naravno planira i dalje, pa pored verzija sa troja i petora vrata, koja su trenutno na raspolaganju, već najavljuje i CC (Coupe-Cabrio) i SW (karavan) varijante svog novog predstavnika u C segmentu. I za kraj cene u Srbiji. Osnovni Peugeot 308 sa 1,4 litarskim benzincem od 95 konja i Comfort paketom opreme košta 16.670 evra, dok bazni dizelaš 1,6 HDi sa 110KS i istom opremom, treba platiti 18.200 evra (navedene cene su sa PDV-om).
http://auto.blog.rs/
Dopuna: 07 Nov 2007 21:08
Moj komentar... Ovako na prvi pogled lepo izgleda i mislim da je dobar odnos cena - kvalitet.
|