Ne znam kako to funkcioniše u BiH, ali pretpostavljam da je po sličnom obrascu kao u Srbiji.
Srpski vozač, ako ne plati kaznu za saobraćajni prekršaj u inostranstvu, može očekivati da će država gde je prekršaj počinio u nekom trenutku, uz adekvatne dokaze, tražiti od Srbije njegove podatke radi naplate kazne.Citat:... vozači ne bi trebalo da izbegavaju da plate saobraćajne kazne koje dobiju u inostranstvu jer je zahvaljujući međunarodnim sporazumima o razmeni informacija koje je Srbija potpisala moguće pronaći vozače koji su načinili prekršaj.
Kako je rekao, ukoliko vozač ne plati kaznu koju je dobio u inostranstvu, te zemlje zahtevaju informacije o vlasniku vozila od nadležnih organa u Srbiji.
"Slovenija, Italija i Austrija najčešće traže informaciju o vlasniku vozila. Kada presuda bude pravosnažna, vozaču se nekad dostavlja videosnimak, nekad pravosnažna presuda i instrukcije za plaćanje te kazne. Usled te procedure ta kazna se značajno povećava"... [Link mogu videti samo ulogovani korisnici]
Možemo samo pretpostaviti da je, kao i Srbija, i BiH deo tog sistema, pa je samo do ažurnosti i brzine nadležnih organa. Moj brat (tablice NS), svojevremeno je kažnjen za saobraćajni prekršaj koji je počinio u BG i sećam se da je pričao da, čak i kada je dobio pravosnažno rešenje, prvobitna rekacija bila je da nije mogao da se seti šta je i gde uradio. Ispostavilo se da radilo o nekom relativno manjem prekoračenju brzine (išao oko 60 tamo gde je ograničenje 50, ne samo da nije bio zaustavljen, već saobraćajne policije nije ni bilo na vidiku i snimila ga je neka kamera), kao i da se prekršaj dogodio mesecima pre nego što mu je kazna stigla.
Možda bi najbolje bilo da, ako imaš nekog prijatelja advokata ili pravnika, neformalno se raspitaš oko cele situacije...
|