Poslao: 21 Dec 2007 12:12
|
offline
- BIO
- Super građanin
- Pridružio: 12 Jun 2005
- Poruke: 1056
- Gde živiš: Beograd
|
Naime zanima me da li postoji neko istrazivanje, ili prototipi, ili stogod slicno, na temu ojacavanja kola karbon fiberom. Znam da se prave haube i tako neki delovi od karbon fibera, pre svega za trkacke automobile zbog lakoce materijala i izdrzljivosti. Ali mi nije jasno zasto recimo nebi shasiju oblozili karbon fiberom da bi se dobilo na cvrstini automobila? Na tezini auto nebi dobio mnogo, a po mom misljnju bio bi mnogo tvrdji pri udarcu u prepreku.
Da li se to mozda ne koristi jer bi popravka bila preskupa? Ili je mozda onda problem bas ta cvrstina pri udaru (kao sto je bilo ranije kod kamiona)?
Jel neko razmisljao na ovu temu?
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 21 Dec 2007 12:45
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Zasto se to ne radi masovno i serijski verovatno je zbog cene, (ovo se koristi u f1), znam da je u izradi Aston Martin-a DBS koriscen ovaj materijal, i ne samo ovaj auto vec ima jos nekih ali je radjeno vise na estetici nego li na bezbednosti, dok kod ovog prvog nije slucaj!
|
|
|
|
Poslao: 21 Dec 2007 13:02
|
offline
- Pridružio: 22 Nov 2004
- Poruke: 2138
|
Čelik je čelik, i tu nema mnogo dileme. Mada sigurno ima automobila sa šasijom od aluminijuma, ja znam sigurno za jedan LOTUS(ne znam koji model) ali sam ga gledao na TV-u. Lagan je ko perce. I zamislite kada stave sportski motor u njega - to letiiiii
Karbon fiber je jako skup, I to je jedan od ključnih razloga što ga ne ugrađuju. Pri sudaru se nebi savio kao čelik nego bi puko u paranparčad
|
|
|
|
Poslao: 21 Dec 2007 13:34
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Poenta kod sudara je da auto apsorbuje energiju i da putnicka kabina ostane nepromenjena, kada je u pitanju karbon fiber ovo drugo bi moglo da se ispuni ali apsorbcija sigurno ne, i zamisli sada takav auto koji je neverovatno cvrst udari u neko drugo vozilo (auto, bus, kamion) koji nije od karbona, karbon bi ga ili probusio kao kada nozem seces sir ili bi kao sto MRKY kaze pukao u 1000 parcica!
|
|
|
|
Poslao: 21 Dec 2007 20:09
|
offline
- Hit-Man
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 15 Avg 2006
- Poruke: 2381
- Gde živiš: Trenutno nigde...
|
Karbonfiber! Ljudi ga prvenstveno koriste zbog lakoce i koliko toliko izdrzljivosti! Ta vlakna i nisu toliko dobra, a i zapaljiva su!
Ako bi smo recimo napravili sasiju od vlakana na sta bi taj automobil licio? Sta imas od toga da on leti. Nismo na trkama! Mislim da Lambo Murcielago ima karbon vlakna na zadnjim blatobranima. Obicno ga koriste za haube kod automobila.
|
|
|
|
Poslao: 21 Dec 2007 20:59
|
offline
- pravnik
- Građanin
- Pridružio: 21 Mar 2007
- Poruke: 207
- Gde živiš: Republika Srpska
|
Cini mi se da najnovija BMW M3 ima krov od karbona...
|
|
|
|
Poslao: 27 Dec 2007 00:49
|
offline
- Besotted
- Građanin
- Pridružio: 13 Nov 2006
- Poruke: 250
- Gde živiš: Novi Sad
|
TVR u novim modelima u skoro celi napravljeni od carbon fiber-a. Vozio skoro sve modele i za mene jedni od najbrutalnijih kola. Nisam jahao konja ali mislim da je dozivljaj u voznji slican.
Ima dosta under steering-a ali se kompenzuje davanjem gasa u krivini i sl. Zahteva izuzetnu koncentraciju ako se pedala od gasa spusti preko polovine ali u tome je i draz. Prava sportska kola treba da se zauzdaju a ne da mi igraju po pisti kao ferrari.
Klasika za mene predstavlja Cerbera speed 6 sa 450Bhp iz '90-ih. Ultra laka, zvuk poput Aston Martin (skoro) i spartanski kokpit. Kola za prave vozace. Ko zeli balet neka vozi ferrari.
Cista brutalna snaga (odnos mase i potiska/Bhp),jednostavna elegancija, efektivna aerodinamika i neverovatno mastovito bojenje u duginim nijansama , to je TVR.
|
|
|
|
Poslao: 28 Dec 2007 17:52
|
offline
- pravnik
- Građanin
- Pridružio: 21 Mar 2007
- Poruke: 207
- Gde živiš: Republika Srpska
|
@Bestotted
ja nisam nista razumio od ovoga sto si napisao, ali da cetitam clanu foruma koji je imao priliku provozati gore pobrojane automobile.
|
|
|
|
Poslao: 28 Dec 2007 22:46
|
offline
- Hit-Man
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 15 Avg 2006
- Poruke: 2381
- Gde živiš: Trenutno nigde...
|
Pravnik, nije stvar voziti ih, vec imati ih! U svakom vecem evropskom gradu mozes da iznajmis Ferrarija, Bentlija, Porsea, Lamborginija i ostalo. Jeste kosta ali moze.
|
|
|
|
Poslao: 29 Dec 2007 16:17
|
offline
- pravnik
- Građanin
- Pridružio: 21 Mar 2007
- Poruke: 207
- Gde živiš: Republika Srpska
|
@Hit-man
U cemu je problem, cestitao sam covjeku sto je provozao "imena" u auto-industriji jer sam tako shvatio njegov post. Ja dok sam ziv necu vjerovatno imati priliku provozati jednog Ferarija pa makar na 2-3 sata. Jbg takav je zivot a to mi je jedna od zivotnih zelja.......meni bi puno znacilo i jedno "vozanje".
|
|
|
|