Poslao: 03 Nov 2013 22:01
|
offline
- Acid_Burn

- Moderator foruma
- Glavni moderator foruma Zabava
- Hellraiser
- Demon to some. Angel to others
- Pridružio: 07 Jan 2005
- Poruke: 25503
- Gde živiš: Beneath the Black Sky
|
Zadesim se na pre neki dan na nekom rodjendanu i kao što biva muškarci u jednu sobu žene u drugu i ko o čemu muškarci o fudbalu,sportu i kolima....
Kada je krenula priča o kolima postade zanimljivo toliko da žene iz druge sobe i da su došle i skinule se gole niko ih ne bi ni primetio jer se razvila diskusija koja je pretila da preraste prvo u tuču da bi se na kraju svelo da je 15+ muškaraca ostavilo žene i otišlo da isprobava mitove u vezi sa kolima....
O čemu se radilo?
MIT BR. 1
Paliti auto sa pritisnutim kvačilom ili bez
Teorija Br. 1 sa pritsnutim kvačilom
Klasičan sistem u kome se kvačilo pritisne,menjač izbaci na ler,pritisne kočnica ili podigne ručna i startuje se auto
Većina se složila oko ovoga a argumenti su im se uglavnom sveli na to da se sa pritisnutim kvačilom menjač,alnaser i još neke stvari oslobadjaju opterećenja jer to opterećenje na sebe preuzima kvačilo a u suprotnom bi alnaser morao da sam zavrti ceo menjački sklop i pogura ulja u sistemu itd
Teorija br. 2 Bez kvačila
Sistem u kome se menjač izbaci na ler,pristine kočnica,nožna ili se podigne ručna i auto se startuje
Pristalice ovog sistema se brane da se ovako štedi kvačilo
Teorija br. 3 Sa kvačilom i menjačem u brzini
(zbog ovoga je umalo krv pala )
Sistem u kome se pritisne kvačilo,menjač ostaje u brzini (prvoj) i auto se startuje.
Pristalice ove teorije na ovaj način štede neke aksijalne ležajeve na menjaču još neke razne sklopove a samim tim što je kvačilo pritisnuto štedi se i alnaser koji ne mora da gura ulja i da vrti ceo menjački sklop pošto je menjač već u brzini i samim tim nema opterećenja na alnaser i akumulator...
(ovo prenosim tačno onako kako sam čuo)
Naravno trebali da napomenem da se prešlo na testiranje svih ovih teorija i da su sva kola palila bez obzira na teoriju što je još više doprinelo da se diskusija rasplamsa
MIT BR. 2
Kako pravilno kočiti?
Teorija br. 1
Sistem u kome se auto usporava pritiskanjem kočnice i šaltanja u niži stepen prenosa (4>3>2>1> ler)
Mane:
Troši se menjač,troše se kočnice (diskovi,pločice),troši se kvačilo
Prednosti:
Čuva se motor
Teorija br. 2
Sistem tzv "motorno kočenje" u kome se menjač prebacuje u niži stepen prenosa i nakon otpuštanja kvačila motor odnosno kola usporavaju bez dodirivanja kočnice
Mane:
Povećana potrošnja goriva,troši se kvačilo,menjač,haba se motor itd,neiskusnima se može desiti da se auto ugasi itd...
Prednosti:
Na snegu kočenje motorom je keva (reči jednog od učesnika debate), štede se kočnice (diskovi,pločice itd)
Teorija br.3
Sistem u kome se menjač izbaci na ler i drži pedala kočnice do zaustavljanja automobila.
Mane:
Troše se diskovi,pločice,paknovi,doboši
Prednosti:
Ne troši se kvačilo,ne troši se menjač, ne troši se motor.
Kako jedan od učesnika reče jeftinije mu da daje pare za diskove i pločice nego za menjač i motor.
Dakle ajde sada i vas da čujem kako razbijate mitove
I da žene se primetile da nas nema tek kada su trebale da krenu kući pa se uplašile da neće imati ko da ih vozi
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 03 Nov 2013 22:33
|
offline
- m4rk0

- Administrator
- Administrator tech foruma
- Marko Vasić
- Gladijator - Maximus Decimus Meridius
- Pridružio: 14 Jan 2005
- Poruke: 15766
- Gde živiš: Majur (Colosseum)
|
Palim uvek sa pritisnutim kvacilom a tako ga i gasim. Motorom kocim samo po snegu i ledu i ni u jednom slucaju ne "izbacujem iz brzine" pri kocenju.
|
|
|
|
Poslao: 04 Nov 2013 00:08
|
offline
- Markobg

- Elitni građanin
- Pridružio: 24 Dec 2007
- Poruke: 1592
- Gde živiš: Beograd
|
m4rk0 ::Palim uvek sa pritisnutim kvacilom a tako ga i gasim. Motorom kocim samo po snegu i ledu i ni u jednom slucaju ne "izbacujem iz brzine" pri kocenju.
Velika greska kod vecine...a pogotovo da ne pricam na nizbrdicama koliko je vazno kociti motorom,uzgred potrosnja goriva je mnogo mnogo manja uz kocenje motorom...
|
|
|
|
Poslao: 04 Nov 2013 00:32
|
offline
- m4rk0

- Administrator
- Administrator tech foruma
- Marko Vasić
- Gladijator - Maximus Decimus Meridius
- Pridružio: 14 Jan 2005
- Poruke: 15766
- Gde živiš: Majur (Colosseum)
|
Nisam te razumeo u cemu je greska posto je citirana cela poruka.
|
|
|
|
Poslao: 04 Nov 2013 07:04
|
offline
- Ričard

- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Uvek palim s pritisnutim kvačilom, anlaser ne mora da vrti menjački sklop, a sve jedno je da li u brzini ili ne: kod mene je uvek u prvoj brzini, ili u rikvecu. Gasim ga kao i Marko sa pritisnutim kvačilom. Kočim dok je u brzini, osim ako ne procenim da moram menjati stepen prenosa, u tom slučaju izbacim iz brzine i kasnije biram po potrebi.
|
|
|
|
Poslao: 04 Nov 2013 07:23
|
offline
- vilenjakmax

- Zaslužni građanin
- Pridružio: 13 Jun 2011
- Poruke: 503
|
Napisano: 04 Nov 2013 7:17
Markobg ::m4rk0 ::Palim uvek sa pritisnutim kvacilom a tako ga i gasim. Motorom kocim samo po snegu i ledu i ni u jednom slucaju ne "izbacujem iz brzine" pri kocenju.
Velika greska kod vecine...a pogotovo da ne pricam na nizbrdicama koliko je vazno kociti motorom,uzgred potrosnja goriva je mnogo mnogo manja uz kocenje motorom...
У чему је грешка?
Кочење мотором не смањује потрошњу горива, и један је од неповољних режима за рад мотора али је неопходно при вожњи.
Dopuna: 04 Nov 2013 7:23
Не користити кочење мотором је опсасно јер на неким већим низбрдицама може доћи до прегревања кочница и до њиховог отказивања.
|
|
|
|
|
Poslao: 04 Nov 2013 07:28
|
offline
- Ričard

- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
^ LOL
Ali moraš postaviti menjač u odgovarajući položaj?
|
|
|
|
Poslao: 04 Nov 2013 08:13
|
offline
- _Sale

- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13414
- Gde živiš: Z-moon
|
Obavezno startujem motor sa pritisnutom papučicom kvačila, i to smatram kulturom vožnje.
Jednostavno, ne želim da anlaser vrti i 3 litre ulja i 20 zupčanika bez preke potrebe i time odlaže momenat startovanja motora. Trošenje kvačila je besmisleno pominjati u ovom slučaju.
Oko "šaltanja" u niži stepen prenosa, po potrebi, neretko, vratim iz 5. u 2. stepen prenosa.
Ne smatram da pravim bilo kakav problem motoru i / ili menjaču, jer se vraćanje u 2. stepen prenosa u ovom slučaju obavlja pri brzini od 20-ak km/h, a prethodi mu kočenje. Dakle, prilagodite brzinu kretanja stepenu prenosa koji birate i nema problema. Znači , ovo je mit.
Kočenje motorom koristim u veoma, veoma retkim slučajevima, uglavnom kada hoću nekom da pokažem da i to znam. Kod ovog načina "kočenja" se troše i lamela i kvačilo, pa to izbegavam.
Ne zaboravite ovo pravilo: 95% naglih kočenja je posledica prethodnog nepotrebnog ubrzavanja!
Inače, na službenom vozilu sam prešao 73.000 km, a diskovi i pločice su skoro kao novi. Bez lažne skromnosti, ovo smatram dokazom dobre vožnje.
Najzanimljiviji deo sam ostavio za kraj:
Ukoliko pri kretanju vozila vozite na "leru", potrošnja je kao da vozilo stoji u mestu sa motorom koji radi.
Ukoliko pri kretanju vozila u bilo kojoj brzini oduzmete gas, potrošnja je 0 (nula) l/km.
Potrošnja će se pomeriti sa nule tek kada broj obrtaja bude pao ispod 1000, kako se motor ne bi ugasio.
Razmislite dobro sledeći put koju ćete opciju odabrati.
|
|
|
|
Poslao: 04 Nov 2013 08:21
|
offline
- ivance95

- AMF pripravnik
- Pridružio: 04 Jul 2011
- Poruke: 5424
|
Napisano: 04 Nov 2013 8:16
Mora, inače nemož' se upali automatik. To nisam znao pre koju godinu, pa za malo nisam iscrpio akumulator, ali jbg. platio zanat.
Što se tiče teme. Palim sa pritisnutim kvačilom, nekad izbačen, nekad u brzini, ne zbog nekog čuvanja motora, alnasera etc, već zbog preventive, pošto nekad zaboravim da izbacim dok palim.
Kada god je to moguće redukujem prenos u nižu brzinu da bih usporio, i u autu, i na motoru, obično kada ulazim u krivinu vraćam u nižu brzinu, osim ako ne ocenim da nema potrebe. Kada je neophodno kočim mehanički. Šta znam, možda se tako haba motor, menjač, kvačilo (nije možda, nego sigurno), ali je meni tako prirodnije, ne volim da se vučem po krivinama. A dešava se da 5. vozim 60km/h u ravnici, iako je u pitanju 2.0 motor (benzinac), kao dizel, ne mora da se daje gas.
Sve u svemu, mislim da ljudi previše brinu oko tih stvari, neće to naštetiti motoru u tolikoj meri...
Dopuna: 04 Nov 2013 8:20
Što se tiče potrošnje, gas je taj koji kontroliše potrošnju, ne obrtaji. To što se auto zaleti nizbrdo i nabije 4k obrtaja (sa puštenim gasom) ne znači da on troši kao da se vozi normalno, već troši onoliko koliko bi trošio na leru.
Dopuna: 04 Nov 2013 8:21
Citat:Ukoliko pri kretanju vozila u bilo kojoj brzini oduzmete gas, potrošnja je 0 (nula) l/km.
A ler gas?
Uvek će postojati neka mala potrošnja, ali je tačno da se kada se oduzme gas potrošnja smanjuje na minimum.
|
|
|
|