Mitovi,istine i laži u vezi automobila itd....

2

Mitovi,istine i laži u vezi automobila itd....

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13413
  • Gde živiš: Z-moon

Ne smanjuje se na minimum, nego računar obustavlja isporuku goriva. Very Happy
Za ler sam napisao.
Citat:To što se auto zaleti nizbrdo i nabije 4k obrtaja (sa puštenim gasom) ne znači da on troši kao da se vozi normalno, već troši onoliko koliko bi trošio na leru.
Ne, na leru troši kao na leru, u brzini u ovoj situaciji ne troši uopšte. Very Happy



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5424

Napisano: 04 Nov 2013 8:26

Dobro, ali ako pričamo za malo starija vozila kod kojih nema kompjuterske kontrole ubrizgavanja, tj. imaju karburator, nemaju direktno ubrizgavanje?

Dopuna: 04 Nov 2013 8:28

Ok, to je u svakom slučaju nebitno, poenta je da se time ne povećava potrošnja, kao što ljudi misle. Smile



offline
  • Fil  Male
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 11 Jun 2009
  • Poruke: 16586

Neki od mitova su objavljeni ovde u članku:
http://www.mycity.rs/Opsta-diskusija-i-bezbednost-.....obila.html

Čini mi se da u uputstvu za automobil piše da se auto startuje sa pritisnutim kvačilom.
Takođe, "gasi se", opet, sa pritisnutim kvačilom.

Kako sam pročitao, tako i praktikujem.


Citat:Pristalice ovog sistema se brane da se ovako štedi kvačilo
Eh, pa ne startuje se auto non stop. Ovaj 1+ će svakako da se nadoknadi negde u gradskoj vožnji.
Tako da ovo kao argument u startu otpada.


Citat:Kako pravilno kočiti?
Takođe ima navedeno u linkovanom članku Smile


Citat:i šaltanja u niži stepen prenosa (4>3>2>1> ler)
Moram da priznam da nikad u životu nisam prebacio iz 2. brzine u prvu, pa u ler.
(jedino možda na nekim uzbrdicama, ali to ne računam u "normalno" zaustavljanje vozila)

Takođe, kočim motorom kad god to mogu.
Nekad se desi da pređem većinu puta dodirnuvši kočnicu samo par puta.

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13413
  • Gde živiš: Z-moon

@ivance95
Pa, za starija vozila ne smem ništa da tvrdim, ali bi moglo da se desi da i tamo važi ovo kao za novija vozila.
Inače, o tome smo malo polemisali pre nekog vremena: http://www.mycity.rs/Opsta-diskusija-i-bezbednost-.....l#p1292688

offline
  • Pridružio: 04 Jul 2011
  • Poruke: 5424

_Sale ::@ivance95
Pa, za starija vozila ne smem ništa da tvrdim, ali bi moglo da se desi da i tamo važi ovo kao za novija vozila.
Inače, o tome smo malo polemisali pre nekog vremena: http://www.mycity.rs/Opsta-diskusija-i-bezbednost-.....l#p1292688

Moguće, neka bude da i kod njih nema potrošnje, nema načina da to izmerimo. Smile


@Phil
Mnogo ti čitaš ta servisna uputstva. Mr. Green

Ima argumenata, ali mislim da je jedino opravdano: paljenje sa pritisnutim kvačilom+kočenje podjednako i mehaničko, i motorno.

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

Starija vozila kojima dovod goriva reguliše karburator; nema šta da "kaže" da se prekine dvod goriva. Pa tako i kada se oduzme gas gorivo se troši. Za novije automobile kojima govod goriva reguliše računar; mislim da sam slušao u nekoj emisiji da se ne prekida 100% doto goriva, već da rade recimo prvi i treći klip, ili tako nešto slično.

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13413
  • Gde živiš: Z-moon

Rekoh ja da je to zanimljiva tema Very Happy
Nema tu nikakve selekcije u isporuci goriva jer nema potrebe za tim, točkovi pokreću motor, a kompjuter samo vodi računa da broj obrtaja ne padne ispod kritičnog jer bi se u tom slučaju motor ugasio.
Taj režim rada motora je poznat i kao "cut-off".

Ponoviću mali video klip sa gornjeg linka, za one koje mrzi da klikću: Very Happy

Citat: Evo obećanog snimka.
Snimao sam danas na autoputu.
Nije baš profi film, ali će poslužiti.

offline
  • Cigarette Smoking Man
  • Pridružio: 14 Feb 2005
  • Poruke: 9113
  • Gde živiš: Beograd

Većinu novih automobila, pa i moju Tojotu, nije moguće upaliti ako kvačilo nije pritisnuto. Istina, na Tojoti su malo preterali pa kvačilo mora biti pritisnuto bukvalno do kraja pri paljenju. Često se dešava, kada dam nekome auto, da ne ume da ga upali. Smile

Gasim kako-kada.. Uglavnom sa kvačilom ali nekada i bez njega.

Što se tiče kočenja, motorom kočim samo po snegu, ledu, a po suvom vremenu u jako retkim situacijama. Troše se pločice? Bože moj, to i jeste potrošni materijal..

Kao i Sale, i ja često vraćam iz četvrte ili pete u drugu. Naravno, brzina mora biti prilagođena novom stepenu prenosa. Wink

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13413
  • Gde živiš: Z-moon

rapha ::Većinu novih automobila, pa i moju Tojotu, nije moguće upaliti ako kvačilo nije pritisnuto.
Ovo je iz razloga bezbednosti, da deca ne bi mogla da startuju motor.

offline
  • Milan
  • Pridružio: 17 Dec 2007
  • Poruke: 14824
  • Gde živiš: Niš

ivance95 ::Mora, inače nemož' se upali automatik. Smile To nisam znao pre koju godinu, pa za malo nisam iscrpio akumulator, ali jbg. platio zanat. Mr. GreenKod mene nije tako. Very Happy Kod mene se auto pali bez dodirivanja bilo koje papučice ili menjača. Jednostavno okreneš ključ i to je to. Tom prilikom se menjač nalazi u položaju P (parking). Takođe, menjač se može nalaziti u bilo kom položaju prilikom gašenja motora, ali se ključ iz brave ne može izvući sve dok se menjač ne postavi u položaj P. Mada, maltene je menjač pri paljenju motora uvek u položaju P. Nisam proverio da li može da pali van tog položaja. Proveriću pa javljam. Very Happy

Što se tiče vožnje automobila sa ručnim menjačem, otprilike sam tu kao i većina, sa pritisnutim kvačilom, izbačen iz brzine. Gašenje isto sa pritisnutim kvačilom. Takođe, uvek kada mogu kočim motorom. Uglavnom vozim dedinu ladu samaru koja nema obrtomer, već samo ekonomer. Dakle, meri se ekonomičnost vožnje. Ako se dobro sećam, skala ekonomera skače (znači pokazuje manju ekonomičnos, tj. veću potrošnju) prilikom kočenja motorom. Nisam siguran, ali mislim da je tako. E sad, lada je jako stara, čini mi se '90 godište, pa ne znam koliko su podaci relevantni za automobile današnjice.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 814 korisnika na forumu :: 8 registrovanih, 3 sakrivenih i 803 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Bobrock1, esx66, mnn2, nemkea71, samsung, vlad the impaler, zeo, zlaya011