Poslao: 04 Nov 2013 08:24
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
Ne smanjuje se na minimum, nego računar obustavlja isporuku goriva.
Za ler sam napisao.
Citat:To što se auto zaleti nizbrdo i nabije 4k obrtaja (sa puštenim gasom) ne znači da on troši kao da se vozi normalno, već troši onoliko koliko bi trošio na leru.
Ne, na leru troši kao na leru, u brzini u ovoj situaciji ne troši uopšte.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 04 Nov 2013 08:32
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Neki od mitova su objavljeni ovde u članku:
http://www.mycity.rs/Opsta-diskusija-i-bezbednost-.....obila.html
Čini mi se da u uputstvu za automobil piše da se auto startuje sa pritisnutim kvačilom.
Takođe, "gasi se", opet, sa pritisnutim kvačilom.
Kako sam pročitao, tako i praktikujem.
Citat:Pristalice ovog sistema se brane da se ovako štedi kvačilo
Eh, pa ne startuje se auto non stop. Ovaj 1+ će svakako da se nadoknadi negde u gradskoj vožnji.
Tako da ovo kao argument u startu otpada.
Citat:Kako pravilno kočiti?
Takođe ima navedeno u linkovanom članku
Citat:i šaltanja u niži stepen prenosa (4>3>2>1> ler)
Moram da priznam da nikad u životu nisam prebacio iz 2. brzine u prvu, pa u ler.
(jedino možda na nekim uzbrdicama, ali to ne računam u "normalno" zaustavljanje vozila)
Takođe, kočim motorom kad god to mogu.
Nekad se desi da pređem većinu puta dodirnuvši kočnicu samo par puta.
|
|
|
|
|
|
Poslao: 04 Nov 2013 09:17
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Starija vozila kojima dovod goriva reguliše karburator; nema šta da "kaže" da se prekine dvod goriva. Pa tako i kada se oduzme gas gorivo se troši. Za novije automobile kojima govod goriva reguliše računar; mislim da sam slušao u nekoj emisiji da se ne prekida 100% doto goriva, već da rade recimo prvi i treći klip, ili tako nešto slično.
|
|
|
|
|
Poslao: 04 Nov 2013 09:48
|
offline
- rapha
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2005
- Poruke: 9113
- Gde živiš: Beograd
|
Većinu novih automobila, pa i moju Tojotu, nije moguće upaliti ako kvačilo nije pritisnuto. Istina, na Tojoti su malo preterali pa kvačilo mora biti pritisnuto bukvalno do kraja pri paljenju. Često se dešava, kada dam nekome auto, da ne ume da ga upali.
Gasim kako-kada.. Uglavnom sa kvačilom ali nekada i bez njega.
Što se tiče kočenja, motorom kočim samo po snegu, ledu, a po suvom vremenu u jako retkim situacijama. Troše se pločice? Bože moj, to i jeste potrošni materijal..
Kao i Sale, i ja često vraćam iz četvrte ili pete u drugu. Naravno, brzina mora biti prilagođena novom stepenu prenosa.
|
|
|
|
Poslao: 04 Nov 2013 09:56
|
offline
- _Sale
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 30 Jul 2010
- Poruke: 13413
- Gde živiš: Z-moon
|
rapha ::Većinu novih automobila, pa i moju Tojotu, nije moguće upaliti ako kvačilo nije pritisnuto.
Ovo je iz razloga bezbednosti, da deca ne bi mogla da startuju motor.
|
|
|
|
Poslao: 04 Nov 2013 11:01
|
offline
- vasa.93
- Moderator foruma
- Pridružio: 17 Dec 2007
- Poruke: 14824
- Gde živiš: Niš
|
ivance95 ::Mora, inače nemož' se upali automatik. To nisam znao pre koju godinu, pa za malo nisam iscrpio akumulator, ali jbg. platio zanat. Kod mene nije tako. Kod mene se auto pali bez dodirivanja bilo koje papučice ili menjača. Jednostavno okreneš ključ i to je to. Tom prilikom se menjač nalazi u položaju P (parking). Takođe, menjač se može nalaziti u bilo kom položaju prilikom gašenja motora, ali se ključ iz brave ne može izvući sve dok se menjač ne postavi u položaj P. Mada, maltene je menjač pri paljenju motora uvek u položaju P. Nisam proverio da li može da pali van tog položaja. Proveriću pa javljam.
Što se tiče vožnje automobila sa ručnim menjačem, otprilike sam tu kao i većina, sa pritisnutim kvačilom, izbačen iz brzine. Gašenje isto sa pritisnutim kvačilom. Takođe, uvek kada mogu kočim motorom. Uglavnom vozim dedinu ladu samaru koja nema obrtomer, već samo ekonomer. Dakle, meri se ekonomičnost vožnje. Ako se dobro sećam, skala ekonomera skače (znači pokazuje manju ekonomičnos, tj. veću potrošnju) prilikom kočenja motorom. Nisam siguran, ali mislim da je tako. E sad, lada je jako stara, čini mi se '90 godište, pa ne znam koliko su podaci relevantni za automobile današnjice.
|
|
|
|