Na vozila u Libiji nema carine I pdv-a. Cuo sam da ko odsluzi vojni rok ima cak 40 % popust na kupovinu vozila al ovo nije proverena informacija. Vozila su znatno jeftinija nego kod nas, recimo pasat kosta oko 24000 njihovih dinara sto mu dodje oko 15000 eura. Polovan passat 2004. god. kosta 10000 dinara. Zamena ulja je oko 7 dinara, ulje i ruke.Uglavanom se voze vozila iz Japana i Juzne Koreje, znaci Mitsubishi, Nissan, Toyota, hyndai, KIA. Moze se videti i koji nemac, al zato francuska vozila jako retko. Vozila su pravljena za arapsko trziste i svaki auto ima klimu, ali zato ova srednja klasa je recimo bez ABS-a, radio kasetas, vazdusni jastuk za vozaca. Materijali su slabijeg kvaliteta.
san mnogih libijaca toyota camry
Moze se videti i auto star 30 i vise godina, npr. Pezoi pickap, kao recimo ovaj
Auto put im je dobar, tri trake i zaustavna. Manji putevi su kao i nasi. Libijci od jedne trake prave 3. Semafora ima samo u centru grada. Slabo se postuju pravila, da ne kazem uopste. Voze i u suprotnoj traci. Put sa dve trake nije ogradjen i svako skrece u suprotnu traku pa treba biti obazriv. Nije retkost da se udari kandelaber ili bandera. Svaki 10 kandelaber je srusen.
Gorivo je 0.18 njihovih dinara sto znaci da za 7 dinara imate pun rezervoar (jedan njihov dinar je oko 55 nasih). Zbog toga ima jako puno vozila i vozila sa velikom kubikazom. Putarina se plati jednom i vise se ne placa, potrebno je samo da u autu imate potvrdu da ste platili.
Registarska oznaka za Srbiju je pocetni broj 19 uokviren plavom bojom. Za Spaniju 15. Engleska 20, 83 Juzna Koreja …
evo jos nekih slika,
|