Poslao: 12 Nov 2007 01:04
|
offline
- Momcilo
- Legendarni građanin
- Pridružio: 26 Feb 2004
- Poruke: 2510
|
Gorivo se moze ustedeti odrzavanjem tehnicke ispravnosti automobila i nacinom voznje.
Tehnicka ispravnost vozila je vrlo bitan element i u potrosnji goriva, sto najbolje vidi u sledecoj tabeli koja pokazuje koliko u apsolutnim procentima ispravnost pojedinih delova utice na ustedu i potrosnju goriva:
– svecice 8%
– platinska dugmad 7%
– pocetno paljenje – pretpaljenje 5%
– indukcioni kalem – bobina 2%
– kablovi 2%
– termostat 1%
– karburator 2%
– startni uredjaj – sauh 10%
– precistac vazduha 3%
– pumpa za gorivo 1%
– spojevi za dovod goriva 1%
– kvacilo 8%
– ventili 7%
– bregasta osovina 16%
– kompresija 20%
– pritisak u pneumaticima 4%
– vrsta pneumatika 5%
– balansiranje guma i tockova 2%
– zaptivenost usisne grane iizduvnog sistema 5%
– suvisan teret 5%
– kocnice 1%
– lezajevi tockova 1%
– podmazivanje 5%
– aerodinamika vozila 2%
Startovanje motora – Pre nego sto se startuje motor, treba pritisnuti pedalu spojnice (kvacilo) i proveriti da li su svi potrosaci iskljuceni. Ukoliko je hladno ili motor nije duze radio – obavezno treba povuci rucicu coka. (Zimi je to neophodno.)
Zagrevanje motora – Motor treba da postigne sto pre radnu temperaturu, a to se postize najbrze u toku voznje. ^im motor proradi, posle 30 sekundi, treba polako krenuti uz postepeno oduzimanje coka.
Pokretanje i zaustavljanje vozila – Prilikom polaska iz mesta na ravnom terenu, ne treba dodavati suvise gas, niti drzati dugo pritisnutu spojnicu. Treba se truditi da se sto pre, uz optimalan gas, stavi vozilo u pokret.
Menjanja stepena prenosa – U sto kracem vremenu treba prebaciti polugu menjaca u odgovarajuci stepen prenosa sa sto manjim zadrzavanjem u neutralnom polozaju. Motor treba drzati u svakom stepenu prenosa (po mogucnosti) u optimalnom obrtnom momentu. U gradskoj voznji sto cesce treba menjati stepene prenosa.
Doziranje gasa – Treba izbegavati naglo i cesto pritiskivanje na papucicu gasa. Na otvorenom putu treba sto pre da se postigne optimalna brzina. treba prilagoditi voznju uslovima puta tako da se sto manje koristi kocnica.
Sipanje goriva – Najbolje je sipati gorivo ujutro, jer je hladno i tada je benzin gusci. Leti, kada su vece vrucine, ne treba puniti rezervoar do vrha jer ce nepotrebno ispariti.
Preuzeto sa http://www.netauto.rs/SAVETI/Stednja_goriva.htm
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 15 Nov 2007 22:44
|
offline
- pravnik
- Građanin
- Pridružio: 21 Mar 2007
- Poruke: 207
- Gde živiš: Republika Srpska
|
Zaboravili su napisati da sa upaljenim klima-uredjajem potrosnja raste
"kompresija 20%" !?!
"precistac vazduha" koji? ako je u pitanju na motoru, ukoliko ga ne zamijenimo velike su sanse da cemo mijenjati protokomjer+filter zajedno sto (polovan protokomjer oko 50 evra). ukoliko se radi o precistacu za ventilacioni (klima) sistem a filter je zaprljan imacemo slabo grijanje. svejedno ne vjerujem da filter ima veze sa potrosnjom. sa ostalim stavkama se slazem
Mene bi interesovalo sta vi mislite da li automobil trosi vise ukoliko ga vozimo sa upaljenim kratkim svijetlima i koliko, imam teoriju "zavjere" po tom pitanju-ukratko mislim da ce BIH zbog novog zakona i obaveze voznje sa upaljenim svijetlima dano-nocno, kvarovima na automobilu
i "crkavanja" sijalica gubiti 1 kilometar najmodernijeg auto-puta godisnje.
|
|
|
|
Poslao: 16 Nov 2007 02:28
|
offline
- NuLLCoDe
- Legendarni građanin
- Đuro Glumac
- dipl. ing. informatike
- Pridružio: 08 Feb 2004
- Poruke: 3640
- Gde živiš: ApAtIn
|
Odlicna tema...
Kompresija kao najbitniji faktor, kod lose kompresije potreban je daleko veci broj obrtaja da bi se dobila potrebna snaga nego kod motora sa dobrom kompresijom.
Sto se tice karburatora verovatno se misli na ispravnost, jer zamena karburatora moze i daleko vise da utice na potrosnju. Sobar primer je stavljanje dvogrlog karburatora na yugo i slicno.
Sto se tice filtera za vazduh, topla preporuka je K&N filter. Jeste da kostaju, ali i valjaju.
Mogao bi prokomentarisati i svaku stavku posebno, ali ipak kao najveci faktor potrosnje treba izdvojiti nacin voznje.
Kod mene licno je slucaj, ako vozim "penzionerski" na malom broju obrtaja, bez naglog starta potrosnja je 5-6 litara, ali ako vozim "kick down" onako bas posteno, zna i da skoci na 11-12 litara. To je cak razlika od 100%. Ovo nisu informacije po mojim proracunima, vec je to sve lepo zabelezio board computer.
|
|
|
|
Poslao: 16 Nov 2007 23:54
|
offline
- Dubara
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 26 Jul 2007
- Poruke: 1080
- Gde živiš: u blizini
|
Nemam sauh..iz iskustva sam uvjeren da novi pneumatici ili gume zaista doprinose ustedi goriva... Renault 19 (1990.g) bezolovni potrosnja na 100 km 6,09 litara....na otvorenom....
|
|
|
|
Poslao: 17 Nov 2007 02:49
|
offline
- NuLLCoDe
- Legendarni građanin
- Đuro Glumac
- dipl. ing. informatike
- Pridružio: 08 Feb 2004
- Poruke: 3640
- Gde živiš: ApAtIn
|
Nemas sauh??? Imas, ali automatski... nemas onaj rucni, vec se sam "povlaci" u zavisnosti od temperature motora.
|
|
|
|
Poslao: 17 Nov 2007 17:00
|
offline
- Dubara
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 26 Jul 2007
- Poruke: 1080
- Gde živiš: u blizini
|
da, taj automatski sauh imam - ručni nemam. pogresno sam se izrazio...sorry...
|
|
|
|