Citat:Priprema projekta MUP-a o merenju srednje brzine vozača na autoputu je u završnoj fazi i uskoro će početi da se primenjuje, izjavio je danas Uprave saobraćajne policjie Nebojša Arsov.
Kako je precizirao, policija za to neće koristiti radare, niti kamere, već postojeći sistem naplate putarina.
"“Kao što svi dobro znaju iz fizike kako se meri brzina, ako znamo tačno rastojanje izmedju dve naplatne rampe, ako znamo kada je neko ušao, a kada izašao na nekoj naplatnoj rampi, mi ćemo lako izmeriti srednju brzinu tim vozilima”, objasnio je Arsov.
Citat:Niti znam za koliko preko 120 kazne?
Na putevima van naselja (u to spadaju motoputevi i autoput gde su ograničenja 80 100 i 120km/h) prekoračenje do 20km/h preko je 3000din, od 20-40km/h preko je 5000din, u slučaju da kaznu platiš u roku od 8 dana od dana prijema rešenja kazna od 3000din se plaća samo 1500 din a kazna od 5000din samo 2500din, bilo bi lepo da se poveća ograničenje na autoputu na 130km/h gde je bilo 120km/h a tamo gde je ograničenje bilo 100km/h na 120km/h, no ranije su tolerisali na delu autoputa gde je ograničenje 120km/h prekoračenje od 5km/h
Citat: Međutim, izdavanje priznanica još nije zaživelo na svim naplatnim rampama, već samo na pojedinim. Tako, vozači koji su jutros prošli naplatnu rampu Bubanj potok, prilikom plaćanja dobijali su uobičajene priznanice, bez naznaka o prosečnoj brzini.
Zakon je propisao dozvoljene brzine a ne prosecne.Ovako izmerena brzina nema podatak kolika je bila maksimalna brzina koja bi trebalo da definise i visinu kazne.Nije isto ako nekom Km sat gresi npr 5km pa postujuci dozvoljenu vozi 5 Km brze ili ako neko vozi 200Km/h pa na kraju puta svrati u kafanicu da utuca vreme zbog proseka.
Malo sale :Otvaram kafanu na kraju puta ,ljubazno osoblje ce vam izracunati koliko treba da nam budete gost a da ne prekoracite max. prosecnu brzinu.
Dakle, presretači ostaju, biće ih više, biće više radara, tako da oni koji planiraju da "nadmudre" sistem neće daleko stići sa 150+.
Mada nije mi ni logična ta priča baš a vidim da je super popularna među onima koji se protive ovom novom sistemu.
Prema njima :
Voziš 150 ili brže,
onda staneš na pumpu da popiješ kafu,
platiš kafu,
trošiš više goriva.
Sve to da bi izašao kad i onaj koji je svo vreme vozio 120kmh, nije morao da plati kafu i manje je goriva potrošio ...
Razmisljas racionalno ali da li racionalno razmislja i taj koji vozi 150++da li njemu nesto znaci par litara manje ili vise ili je bitno da se iskaze pred sobom i pred drugima da mu se to moze?A kafu ce platiti i on i onaj sto vozi 120.
Malo cudi prica-racunica da ce biti vise presretaca,radara u situaciji kad vozaci nece moci da voze vecom brzinom od moguce.Za ocekivati je da ce biti manje prekoracenja pa i manje POSLA za njih,kako ce li im se to isplatiti?
@Srki
Mnogi voze brzo iz navike ili zbog adrenalina, a ne zato što negde žure.
Logika sa kafom između dve jurnjave je vrlo dobra.
Sekciona kontrola brzine na delovima gde isključenja nisu moguća je mnogo bolja opcija.
Plus, na svaki nadvožnjak ili nosač znakova radar sa kamerom. Kao u celoj Evropi.