Za drugi zadatak jedino što realno može da se traži je kosi hitac (mada to uopšte nije prilagođeno vašem uzrastu):
y koordinatu na rastojanju d možeš naći pomoću formule:
y = h+ x * tg (alfa) - (g*x^2)/(2*V0^2*cos^2(alfa)) (ovo je poznato kao jednačina trajektorije).
h - početna visina sa koje se ispaljuje kosi hitac, za tvoj slučaj to je 0
x - vrednost koordinate x za koju tražiš y, u tvom slučaju d
g - gravitaciono ubrzanje
alfa - početni ugao
kada nađeš ovo y, ostatak je krajnje jednostavan - proveriš da li je y <= visina zida i y>0 imaš pogodak (ako je y<0 tenk nije dobacio do zida), a ako je y>visina zida onda je tenk prebacio zid.
proteklo vreme možeš naći po formuli: t = x/(V0*cos(alfa))
Dok sam ovo iskucao, setio sam se da je to verovatno mnogo lakša varijatna (koja doduše sa aspekta fizike nema puno smisla, ali je prilagođena tvom uzrastu):
y = x * tg(alfa) // ovo sam sada izveo na brzinu, ako postoji neka greška neka me neko slobodno ispravi
U slučaju da imamo pogodak, vreme ćeš naći pomoću [x/(cos(alfa))]/V0
Objašnjenje: imaš x koordinatu i imaš pravougaoni trougao koji formiraju podloga (x), visina do koje je došao hitac u koordinati x (y) i liniju koja spaja cev pod uglom alfa i tačku (x,y).
pošto su poznati x i ugao alfa možemo naći y, jer je x = h * cos(alfa), a y = h* sin(alfa) pa je onda y = x * tg (alfa).
Što se tiče vremena, standardno pređeni put (h = x/cos(alfa)) podeljeno sa brzinom kretanja (V0, pošto nema ubrzanja).
h - hipotenuza posmatranog trougla
Ako ti nešto nije jasno pitaj, onaj prvi deo zanemari, bilo mi je žao da ga obrišem, možda nekom nekada zatreba, a ti se skoncentriši na drugi deo i pitaj ako ti nešto nije jasno.
U sam algoritam nisam ulazio (treba da predvidiš i "neispravne podatke" tipa uglovi za koje je nemoguće pogoditi zid i eventualno brzina koja nije pozitivna).
Nadam se da će ti ovo pomoći
|