Poslao: 07 Feb 2010 14:34
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Ova marka automobile je vrlo rijetka na našim prostorima.Međutim, na Zapadu a ponajviše u SAD-u, ona ne samo da je prisutna već je svojevrsna lična karta njegovih vlasnika. Prestiž, luksuz i kvalitet su atributi modela ovog proizvođača.
Na testu smo imali „9-5 Aero“ model iz 2000. godine sa pređenih 105.000 km, i motorom od 2.3 litra i 230 ks. Pomenutu snagu razvija uz pomoć turbine i kao takav predstavlja top model ove serije.
Tehničke karakteristike:
Motor: redni četvorocilindrični DOHC-EM sa turbo natpunjenjem
Zapremina motora: 2,290 cm³
Snaga: 230 ks/5500 o.m
Obrtni moment: 350 NM/2500 o.m
Međuosovinski razmak: 2.703 mm
Dužina vozila: 4.805 mm
Širina vozila: 1.792 mm
Visina vozila: 1.497 mm
Zapremina prtljažnika: 500 l
Prenos snage: na prednje točkove
Težina vozila: 1.600 kg
Mjenjač: petostepeni manuelni
Upravljač: servo pojačan
Ubrzanje: 0-100 km/h 6,9 sek
60-100 km/h (4. st.prenosa) 7,5 sek.
80-120 km/h (5.st.prenosa) 11,00 sek
Max.brzina: 240 km/h
Kočnice naprijed: ventilirajući diskovi (ABS +TCS)
Kočnice nazad: diskovi (ABS+TCS)
Pneumatici naprijed: 225-45/zr17
Pneumatici nazad: 225-45/zr17
Dizajn kako enterijera tako i eksterijera je klasičan SAAB-ovski, sa naravno modernizovanim linijama. Spoljne linije su dobro prepoznatljive i vuku korijene još od modela „9000“ i „900“. Kao što smo već napomenuli, unutrašnjost je tradicionalna, ali sa svom mogućom opremom koju je SAAB isporučivao za ovaj model sada već davne 2000. godine. Kožna sjedišta su veoma udobna i omogućavaju i prelaske dugih dionica bez većeg zamora. Kao opcional su imali hlađenje i grijanje sjedišta.
U testnom modelu postoji i dvozonska klima sa hlađenjem i zadnjeg dijela vozila. Tu su još i 4x airbag, 4x el.podizači stakala, radio sa CD-om....
Automobil je tako projektovan da pri brzini od 200 km/h imate osjećaj da se vozite tek 70-80 km/h. Kočnice su postojane i pojačane ABS-om, što znači da se u svakom trenutko možete na njih „osloniti“, bez straha od „fade away-a“. Pozadi ima dovoljno mjesta i za visoke putnike. Stabilnost na putu mu je jedna od vrlina. Ubrzanja su veoma dobra, što itekako pomaže pri preticanju. Vožnja unazad je olakšana zahvaljujući velikim staklenim površinama.
Sve u svemu jedan solidan automobil, koji je u vremenu kada je izašao, mogao dostojno da se nosi sa svojom konkurencijom.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 07 Feb 2010 14:56
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Test ovog Saab-a sam prvi put citao u nemackom izdanju Auto bilda iz 2000-2001. godine. Mogu da kazem da su retka vozila koja ne dolaze iz nemacke a da ih oni hvale. Ovaj saab je imao tu cast. O kvalitetu necemo da govorimo, jer smo ipak navikli da iz Svedske dolaze samo kvalitetna vozila. E sad dizajn, buduci da dolazi iz Skandinavije, Saab generalno ima malo ''hladniji'' dizajn enterijera, obicno u nekoj sivoj boji. To se mnogima ne bi svidelo (ja nisam jedan od takvih). Sve je kvalitetno odradjeno, ergonomski lepo reseno ali ne tako lepo za razliku od drugih marki iz Evrope. Sto se spoljasnjosti tice, Saab gaji neku tradiciju po pitanju spoljnjeg izgleda vozila. Pojedini delovi su ima karakterisicni mada se vremenom uskladjuju sa tekucim trendovima. Recimo, Volvo koji je takodje iz Svedske, je po mnogim pitanjima daleko lepse dizajnerski resen od Saab-a mada mnogi tvrde da je Saab bolji automobil. Kod nas ovaj auto nije mnogo zastupljen tako da se postavlja pitanje kolika je cena odrzavanja za Saab-a.
|
|
|
|
|
Poslao: 07 Feb 2010 15:20
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Kod nas se cene Saab-ova oko 2000.-tog godista krecu od 4500-7000 evra, a novije verzije i preko 10000 evra.
@Hit-man
ovaj Saab 9-5 koji si ti postovao ovde je restiziovan 9-5. Mozes ga prepoznati po drugacijim prednjim svetlima i prednjoj masci. Saab iz 2000.-te godine je onaj sto je grbe postovao.
|
|
|
|
Poslao: 07 Feb 2010 15:25
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Da, ovo je verzija iz 2000. godine, sto sam u textu i naveo. Stvarno sam uzivao vozeci se u njemu. Auto je brzo kao metak. Ima veoma dobru zvucnu izolaciju, tako da mislite da se ne krecete. Sve u svemu sjajan automobil.
|
|
|
|
Poslao: 07 Feb 2010 15:31
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Ne znam koliko su nasi ljudi upoznati s ovom markom. Saab Auto je deo jedne vlike grupacije koja u svom sastavu ima fabriku aviona i fabriku kamiona, autobusa i gradjevinskih masina Skaniju. Saab je prvo poceo sa proizvodnjom aviona 1937. godine da bi zatim krenuo sa proizvodnjom vozila 1947. godine. Vise o Saab automobilima: http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile
|
|
|
|
Poslao: 07 Feb 2010 15:34
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Pa da, SAAB je poznati prozivodjac aviona. Trenutno je jedan od najpoznatijih aviona u svijetu Gripen, koji dolazi iz ove fabrike.
|
|
|
|
|
Poslao: 07 Feb 2010 20:55
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Bila je neka saradnja sa FIATom, pa su neki modeli imali platforme FIATa.
|
|
|
|
Poslao: 07 Feb 2010 20:58
|
offline
- FAMAS
- Legendarni građanin
- Pridružio: 10 Avg 2007
- Poruke: 5475
- Gde živiš: Strawberry Field
|
Da, 1978. godine su Saab 600 i Lancia Delta imali isu platformu. 1985. godine Saab 9000 je imao istu platformu kao Alfa 164, Fiat Croma i Lancia Thema.
|
|
|
|